Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Vajon mennyire befolyásolja...

Vajon mennyire befolyásolja egy ember szexualitását a neveltetése és a környezete?

Figyelt kérdés

Vajon az a gyerek felnőve nagyobb eséllyel lesz homoszexuális, aki rendszeresen találkozik melegekkel és a családja is a toleranciára neveli, ne adj Isten, homoszexuális szülők nevelik, mint aki csak a TV-ből, a "mocskos b*zik" skandálásból, meg hasonlókból ismeri őket és a hozzátartozói is azt verik bele, hogy a homoszexualitás undorító és megvetendő?


A félreértés elkerülése végett, az előbbi kategóriába azokat nem értem bele, akiket eleve úgy nevelnek, hogy homoszexuálisok legyenek. (Már ha van egyáltalán ilyen.)

Csak azokat, akik napi rendszerességgel találkoznak ezzel a... jelenséggel és a családjuk a "másság" elfogadására neveli őket.


2010. márc. 19. 22:31
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Ahol azt nevelik egy fiatalba, hogy egy férfi szexuális kapcsolata egy férfival teljesen normális, ott ez egy követendő minta lesz a számára!!

90/10, hogy homokozás lesz!!

Az arány fordítotan arányos az ellenkező példánál!

2010. márc. 19. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
61%
A homoszexualitásra való hajlam ÖRÖKLETES. Ebből adódóan a nevelésnek semmi szerepe ebben a kérdésben. Az csak jó, ha a gyereket toleránsnak nevelik, mert a jövő világában (és alapvetően Nyugat-Európában) ez a helyes út.
2010. márc. 19. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem lesz nagyobb esély arra, hogy homoszexuális lesz - ugyanolyan előfordulási arányra gondolok, annyi különbséggel, hogy egy elfogadóbb légkörben felnőtt fiatalnak kevésbé okoz majd szenvedést önmaga megismerése és elfogadása, tehát például nem lesz belőle "titkosilonka" vagy "szélsőséges magamutogató". Állítólag végeztek felméréseket, vizsgálatokat ebben a témakörben, és az arány nem változott, inkább csak nyitottabbak voltak az ilyen közegben nevelkedett gyerekek. (De Google többet tud. ;) )


(Nemrég láttam egy beszélgetést, egy kanadai meleg párral, akik azt vallották, hogy a gyereküknek azt próbálják biztosítani, hogy ugyanúgy, mint heteró szülőket, ismerjen meleg családokat is, tehát sokféle példa legyen előtte, ne érezze az ő családi közegét egyedülállónak, csak számára létezőnek, különleges, akár kiváltságos helyzetnek. És lehetőleg nagyvárosban történjen a világ megismerése, ahol eleve több ingert kap, sokféle oldalról. Így elkerülhető, hogy véletlenül egyedinek, különlegesnek érezze magát, ő is "más" legyen.)


Személyes példa:

Az én családom igencsak ellenséges a homoszexuálisokkal szemben. Ez nem csupán azt jelenti, hogy "bújjanak a négy fal közé" alapon gondolkodnak, hanem elég sokszor kijelentik, hogy visszaállítanák a halálbüntetést, és az ilyen kapcsolatokban résztvevőket, sőt, az ezen gondolkodókat is eltávolíttatnák, ha lehetne. A szüleim így gondolkodnak, a húgomat is beoltották gyűlölettel - nagyszüleim nem élnek, kiskoromban meghaltak.

Viszont én nem emlékszem, hogy a jelenlétemben annak idején, kiskoromban, így beszéltek volna. Bizonyára így beszéltek, vélekedtek, de furcsállom, hogy nem tapadt rám mindez. Mert magam, úgy érzem, homoszexuális vagyok - női kiadásban. (Természetesen nem, ez nem afféle "csakazértis lázadok" alapú, mert nem vagyok mazochista!)

2010. márc. 19. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
53%

A fenét nincs szerepe, alkoholisták meg dohányosok gyerekei is sokkal nagyobb eséllyel lesznek dohányosok vagy alkoholisták (még akkor is, ha megvetették a szüleiket), mert ez a viselkedési forma tudat alatt bennük van...


Biztos, hogy minimum viselkedési zavarai lesznek a gyereknek felnőtt korában, ha így nevelik.

2010. márc. 19. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
55%

Egyetértek az utolsóval, ez lenne a helyes út, csak sajnos az emberiség nem mindig a helyes út felé halad :(


Nézzük meg egyébként:


A) Toleráns társadalomban mi lenne egy ... gyerekkel?

a) heteró: valószínűleg maradna heteró, ugyan miért válna homivá, csak elfogadná őket.

b) biszex: valószínűleg maradna biszex, próbálgatná mindkét nemet, aztán kb. 50% eséllyel lehorgonyozna az egyiknél.

c) homo: maradna homo, boldogan békében együtt élne a társával.


B) Homofób társadalomban mi lenne egy ... gyerekkel?

a) heteró: maradna heteró, szabadidejét kedvére eltöltheti gyűlölködéssel.

b) biszex: 99% eséllyel az ellenkező nemet választaná, néha sutyiban megnézne egy-két azonos neműt.

c) homo: egész életében hazudna egy ellenkező neműnek, és a gyerekeinek, szex közben a másik helyett egy azonos neműt képzelne oda, és sutyiban azonos neműekre verné. Valószínűleg olyan károsodás érné az életen tartó titkolózás és hazudozás miatt, hogy nem lenne százas lelkű (az ilyen ember megtanulja, hogy a hazugsággal nyerhet, ezt pedig más téren sem jó, ha használja), és talán a gyerekeire is kihatna.


biF

2010. márc. 19. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Azóta már nem az utolsó =)
2010. márc. 19. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Igen. Akibe például valláskárosult szülők és környezet verik bele azt, hogy a szex eleve bűnös dolog, ha nem gyereknemzésre szolgál, és ha lány vagy, akkor még külön szégyelld magad, te minden rossznak forrása, teee... ha meg magadhoz mersz nyúlni, a Sátán bújt beléd, és ha házasság előtt meg mered csókolni a kedvesed, ne is lássalak...


Hát abból bizony egy igen rossz szexualitású, gátlásokkal teli szerencsétlen lesz.


Szóval valóban befolyásolja, nem árt odafigyelni rá.

2010. márc. 19. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

De hogy a dolog hetero-homo részéhez is hozzászóljak: nem, vagy csak minimálisan.


Ez ugyanolyan, mint hogy milyen ételeket szeretsz. Hiába esznek a szüleid egész nap spenótot, ha te elhányod magad tőle, attól még nem fogod megszeretni.


Ugyanígy, hiába nő fel az ember mondjuk egy leszbi pár nevelt lányaként, ha ő maga nem vonzódik más lányokhoz, akkor nem lesz leszbi. Ennyi.

2010. márc. 19. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:

"Ahol azt nevelik egy fiatalba, hogy egy férfi szexuális kapcsolata egy férfival teljesen normális, ott ez egy követendő minta lesz a számára!! "

És ezt honnan a fenéből veszed?

Már miért lenne követendő példa?


"A homoszexualitásra való hajlam ÖRÖKLETES. Ebből adódóan a nevelésnek semmi szerepe ebben a kérdésben."

Ezzel én nem értek egyet. Kezdjük ott, hogy nem örökletes. Genetikai, ez igaz, de nem örökletes. Amúgy pedig a nevelésnek is van köze hozzá. Ha sokkal kevesebb is.


"Az csak jó, ha a gyereket toleránsnak nevelik, mert a jövő világában (és alapvetően Nyugat-Európában) ez a helyes út."

Ámen!


"Szerintem nem lesz nagyobb esély arra, hogy homoszexuális lesz - ugyanolyan előfordulási arányra gondolok, annyi különbséggel, hogy egy elfogadóbb légkörben felnőtt fiatalnak kevésbé okoz majd szenvedést önmaga megismerése és elfogadása, tehát például nem lesz belőle "titkosilonka" vagy "szélsőséges magamutogató". Állítólag végeztek felméréseket, vizsgálatokat ebben a témakörben, és az arány nem változott, inkább csak nyitottabbak voltak az ilyen közegben nevelkedett gyerekek. (De Google többet tud. ;) ) "

Én is így gondolom. De sose tudhatom igazán.


"A fenét nincs szerepe, alkoholisták meg dohányosok gyerekei is sokkal nagyobb eséllyel lesznek dohányosok vagy alkoholisták (még akkor is, ha megvetették a szüleiket), mert ez a viselkedési forma tudat alatt bennük van... "

Az más. Az függőség.

Amúgy lehet, hogy ha a szülők melegek, az jobban befolyásol. De szerintem ha egyszerűen normálisnak tekintik a homoszexuálisokat, az semmit sem befolyásol.

2010. márc. 19. 23:35
 10/13 anonim ***** válasza:

Nem, az nem más, az is egy tanult viselkedési forma. A nemi szerepeket is a családban tanulja a gyerek elsősorban, akkor, amikor a szülei még megkérdőjelezhetetlen tekintélyt jelentenek a számára. Ha egyszer semmi különbséget nem tesznek a két nem között, akkor valószínűleg udvarolni, párkapcsolatot kialakítani se fog tudni. Még ma is arról panaszkodnak a nők, hogy a férfiak nem tudnak kezdeményezni. Pedig a mi generációnk ebből még nem is sokat látott.


Az én gyerekkoromban például ilyesmi szóba se került. Nem volt se pro- se kontra vélemény, mivel b.uzifelvonulások se voltak, meg a médiában se nyomatták őket.


Nem lehetne azt, hogy a gyerekek továbbra is a játékkal, a tanulással, meg a sporttal foglalkozzanak, ahelyett, hogy ki homo vagy hetero...? Majd felnőttkorában foglalkozzon ilyen hülyeségekkel, ha fontosnak tartja.

2010. márc. 19. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!