Magyarorszagon miert nem mukodott soha az iranytaxi, mint keleten?
Magyarországon van értelmes tömegközlekedés. Nem anyázik, nézd meg mi van pl. Indiában menetrend szerinti busz címén. Na, AZ erős motivácó arra, hogy összeállj idegenekkel autóba préselődni. Egyébként nem mondasz teljesen butaságot, mert a kicsi falvakban biztosan jól jönne, ha lenne egy-két személygépkocsi, ami naponta párszor elfurikázik oda meg vissza a legközelebbi városig, csak mondjuk a jövedelemviszonyok annyira mások, hogy nincs, akinek megérné ezzel foglalkozni, gondolom.
Mondjuk azt nem tudom, kire gondolsz a "mindenki" alatt, aki egyedül ül taxiba, mert szerintem ilyet csak a tehetősebbek csinálnak, én pl. egyetemista koromban egyszer sem taxiztam egyedül, mindig legalább hárman voltunk benne, és eleve csak akkor hívtunk, ha amúgy teljesen reménytelen vállalkozás lett volna hazajutni. Ja, és innen tudom, hogy az iránytaxi rendszeres használata sehogy se lenne olcsóbb, mint a normál bkv, még akkor sem, ha négyen ülnének benne.
De, mostanában voltam, előző nyáron védtem meg a diplomamunkámat ;). És egész egyszerűen nem ismerek senkit közelebbről, aki éjfél előtt taxit hívna egyedül, hogy eljusson valahová. Az egyetlen kivétel talán a repülőtér, nagy csomagokkal. Ami csóróbbakkal amúgy sem esik meg túl gyakran.
Budapesten amúgy nem csak a szegénység miatt van viszonylag kevesebb embernek autója, hanem azért is, mert egyszerűen nincs akkora szükség rá (bkv), meg sokszor nem is annyira praktikus (parkolókeresés, dugó). Sokkal szegényebb településeken sokkal több embernek van autója. Pár százezer forintos, tizenöt éves. Máshogy nem tudnának ugyanis közlekedni.
Ja, a tömegközlekedés dugó nélkül is csak akkor lassabb ám, ha valami nagyon félreeső helyről mész egy másik nagyon félreeső helyre; egyszer, már nem emlékszem melyik műsorban, nagy teátrálisan ki is próbálták: a bkv nyert, második a bicaj, harmadik a kocsi. Valami Békásmegyer-Budaörs típusú távon, de már nem emlékszem, pontosan mi volt.
Nem tudom, én még soha nem fizettem ötszáz forintnál kevesebbet taxiért, akár hányan ültünk benne; annál egy átszállójegy mindenhogy olcsóbb, bérletről nem is beszélve. Ha annyira rövid a táv, hogy kevesebbe kerülne, akkor meg elég egy sima vonaljegy is. És hát aki rendszeresen utazik, az nyilván vesz bérletet is.
Ami működhetne, ha kellő népszerűségre tenne szert, az a saját kocsiban bezninpénzért idegeneket magunkkalfurikázás. Az ugyanis nem tartalmazza senki nyereségét, sőt, az autó amortizációját sem, a sofőr mégis jobban jár, mint hogyha egyedül megy. Vannak erre való internetoldalak, csak még nem túl elterjedt az ilyen típusú utazás, főleg Magyarországon. És hát ez egy olyan dolog, ami csak akkor igazán hatékony és megbízható, ha sokan csinálják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!