Az USA-ban ciki a tömegközlekedés?
A baj az, hogy a nagyvárosok kivételével nincs tömegközlekedés. Olyan távolságokra vannak a boltok a házaktól, hogy autó nélkül nem nagyon tudsz közlekedni. Van, hogy járda sincsen, csak egy út és annyi. Egyszerűen nincs meg a legtöbb helyen az infrastruktúra hozzá.
A nagyvárosok többségében azonban a parkolási díjak miatt szinte mindenki tömegközlekedik - igaz, itt a távolságok sem akkorák.
Egyaltalan nem lenne ciki, csakhogy nincs kiepitve jo tomegkozlekedes kiveve a nagyvarosokban (bar az is veszelyes, en nem hasznalnam). Ha nem tudsz busszal vagy vonattal eljutni A-bol B-be, akkor nyilvan kocsival fogsz menni. Pl. ahol en elek, vonat sem jar, buszt talan egyet lattam egesz eletemben itt. Van, ahol sok van. Bar nagy hire van a Greyhoundnak is, hogy azokon csak hajlektalanok meg bajkeverok utaznak es az ember inkabb taxival megy akar messzire is, ha epp kocsi nem all rendelkezesre. NY-ban meg sok ember van, aki meg sem tanul vezetni, 10-15 perc alatt metroval ott van, ahol akar. Telepules fuggo.
Mas az egesz, mint Europaban. Hatalmas tavolsagoknal nem megoldott, hogy mindenhonnan es mindenhova legyen tomegkozlekedes. Ez nem olyan, hogy lemesz Devecserre Veszprembol...egy nagyobb varos, mint San Diego olyan kiterjedt, hogy egyik vegebol a masikba eljutni olyan, mint fel Magyarorszagon atutazni.
Mas szemlelet, mas eletmod, nagy tavolsagok. Nem kell lenezni ezert, meg kell ismerni a mierteket.
"Hatalmas tavolsagoknal nem megoldott, hogy mindenhonnan es mindenhova legyen tomegkozlekedes."
Jártál-e már Moszkvában? Mert ott megoldották. Annak idején az egész Szovjetunióban el tudtál jutni szinte bármelyik településről bármelyikbe tömegközlekedéssel (jó, hát lehet, hogy egy hétig is eltartott).
Az a helyzet, hogy az USA az autó egyrészt szimbólum: a szabadságé, az amerikai lété, másrészt tényleg nem is tudsz mást tenni, csak autózni. Ez a két tényező persze kölcsönösen hatott egymásra. Ott van még a fogyasztói társadalmas momentum is, amit az egyik válaszoló írt: a kocsira épül az ipar egy jelentős része. Minden 10. munkahely közvetlenül, vagy közvetve az autóért van. Az is igaz, hogy Európában tömörebbek a városok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!