Alkotmányos jog a tiszta levegő nálunk vagy máshol?
szerintem van jogod, ki tart vissza attól, hogy elköltözz egy nagyvárosból. Szerintem Magyarország nem csak Budából áll.
Az meg, hogy te Budán akarsz falusi viszonyokat teremteni gyerekes hiszti.
2. Ahhoz, hogy 100-szoros legyen a benzin ára... Ez meg annyira sötét agyra vall. Mert ha emelkedik a benzin ára, emelkedik a tömegközlekedés ára, a szállítás ára. Mert oké krumpli megterem, de mindent nem tudsz házilag előállítani. És akkor logikusan az élelmiszerek ára, a vécépapír stb ára is százszsoros lenne.
Ráadásul egy autó szennyezése hol van egy repülőgép szennyezésétől. Vagy a légiközlekedést is betiltanád?
Ja és persze autó nélkül is van élet, de mondjuk én el nem tudnám képzelni autó nélkül az életemet. (többek közt azért, mert egy autó olcsóbb, mint a tömegközlekedés, az autómban azzal utazok, akivel én akarok és nem szagolnom furcsa emberek testnedveinek szagát, gyorsabb, és oda és akkor megyek vele mikor akarok)
És például apósom cukorbeteg, agyvérzése volt, Parkinson kóros, a múltkor be kellett vinni a kórházba, el nem tudom képzelni mit csináltunk volna vele autó nélkül. Ja igen várhattunk volna otthon két órát a mentőre vagy ülhettünk volna egy zavarodott emberrel buszra? Autóval tíz perc alatt bent voltunk a kórházba, megvizsgálták kapott valami gyógyszert és egy órán belül már otthon is voltunk. Tömegközlekedéssel egy óra alatt a kórházig nem jutottunk volna el. Ha a gyerekeimet autóval viszem az oviba ráérünk háromnegyed nyolckor elindulni otthonról és nem kell fél hétkor, és nem kell fél hatkor kelni. El nem tudom képzelni milyen lehet az élet autó nélkül. Sőt nekünk 2 autónk is van és van hogy kettővel megyünk, hogy egymástól se függjünk.
A jog mindenhol érvényes, az nem jog, hogy elköltözhetsz!
Arról nem is beszélve, hogy a városi szmog a környezetére is kiterjed. El tudod képzelni Los Angels mekkora szmogabn van? Jelenleg nem fizetjük meg a benzinnek se a környezetszennyező hatását, se pedig mint nyersanaygnak az örökre kitermelésből származó veszteséget. Ezek a nagyon hosszú távú hatások nincsenek benne a jelenlegi közgazdaságban. Számos szaktekintély javasolja a közgazdaságtan új alapokra helyezését, de ez nyilván sokak érdekét séti. A benzinnek igenis sokkal drágábbnak kéne lennie, s ami ehhez kapcsolódik annak is. Ez azzal járna, hogy többen visszaköltöznék falura, és megtermelnék a kis kertben az ennivalót. A föld így még el tud tartani 7 milliárd embert, egyébként nem sokáig. Ez nem ördögtől való dolog, sőt a jelenlegi problémák rákfenéje mind a globalizáció. Nem tudsz házilag minden előállítani, de ez nem is alkotmányos jog, arról nem is beszélve, hogy nem feltétlenül kell minden szar, ami ma jelenleg a piaon van. Nem vagyok sötét, te beszélsz összefüggéstelenül, a logikát mellőzve. Az hogy nem tudod elképzeli az életedet autó nélkül, pedig rendkívül silány fantáziára vall, és ugyancsak hngsúlyozom, hogy az a jövő fényes látása nem lehet alkotmányos jog. A WC papír nem lenne százszoros valószínűleg, persze drágáb lenne. Ritka esetekben persze akár emberéletet is követelhet egy autó hiánya, de ez elenyésző ahhoz képest amit az autók léte okoz halálban, akár a balesetek, akár a szennyezés okozta halál, ami még annál is több. Az a sötétég, hogy nem veszed figyelembe a másik oldalt, és ilyen szemellenzősen tudsz csak érvelni.
23:01 -re válaszolva:
Ennek szabályozása persze a hosszú távú hatásai miatt csak átlagosan értendők. Egy cigi vagy egy autó nem lehet gond, csak az amikor sok van és folyamatosan. Ezt csak statisztikailag lehet vizsgálni. A szabályozás a politika felelősége, aminek kötelező olyan statisztikát kilakítani, ami átlagosan valami küszöb alatt marad. A legjobb szabályozás az ár! Ennél jobbat demokráciában nehéz érvényesíteni. Az ár növelése esetén csökken a használat, és addig kell növelni az árat, amíg az egészségügyi határértéket teljesíteni tudjuk. Az ár szabályozása mesterkéltnek tűnhet, de nem az valójában. Az a baj, hogy jelenleg nincs kereslet a tiszta levegőre, mert ez nincs benne a joggyakorlatban. Valójában persze van rá kereslet, csak a hosszú távú htások miatt nehéz számszerűsíteni.
Én beszélek logikátlanul? Az lehet, de a te logikád visszavezetni a társadalmakat a XVIII századba, éppúgy logikátlan.
Mivel az autók a LEGKEVÉSBÉ környezetszennyező tényezők a világban. A mai autók különösen Európában már pár liter üzemanyaggal elmennek. Ráadásul a benzin árának 80%-a adó- miről beszélsz, hogy nem tartalmaz eféle adót? Hát hogyne tartalmazna. Az hogy mire megy el ez a pénz, ne keverd ide, mert az a másik oldal játszmája.
Az igazi szennyezők az iparok (jó Magyarországon nincs ipar így nálunk ebből fakadó légszennyezés sincs) és a repülőgép. Repülőgép közlekedés pedig zajlik felettünk. Nem is akármilyen. Kétszer sem mondom több repülő halad el itt a házunk felett mint autó előtte.
És mégis milyen munkahelyet képzelsz el ahol megkereshetsz annyit amennyivel drágulnak a termékek? Mert nem lesz ipar, nem lesz közlekedés, otthon mindenki rágogathatja a krumplit. Mondjuk igazad van, ilyen élethez nem kell autó, mert ki a fene akarna sokáig élni és krumplit enni meg a kertben kapirgálni, hogy teremjen krumpli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!