Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Véleményed az oktatásról?

Véleményed az oktatásról?

Figyelt kérdés

Szóval gondolkodtam, hogy min lehetne változtatni a középiskolai oktatáson.


Nekem a 11. és 12. osztály módosításán

támadt egy ötletem a tantárgyak és óraszámok tekintetében.


11. és 12. osztályban lenne egy kötelező alap és egy választható opciók rész:


Kötelező: (11. és 12. osztály)


Matematika: 4 óra

Magyar nyelvtan és irodalom: 4 óra

Történelem: 3 óra

Angol nyelv: 5 óra

Második nyelv: 4 óra

Osztályfőnöki: 1 óra

Testnevelés: 2 óra


Ez összesen 23 óra.


Választható:


Reál:


Biológia (3-4 óra) vagy

Kémia (3-4 óra) vagy

Fizika (3-4 óra) vagy

Földrajz (3 óra) vagy

Informatika (3-4 óra)


Humán:


Harmadik nyelv: (2 óra) vagy

Társadalomismeret: (3 óra) vagy

Jog: (3 óra) vagy

Közgazdaságtan: (3 óra) vagy

Latin: (2 óra) vagy

Filozófia: (1 óra) vagy

Pszichológia: (2 óra)


Létezne olyan is, hogy az alaptárgyak óraszámainak a növelése.


Pl:


Matematika (6-7 óra)



Igazából az látható, hogy a válaszható tárgyakból ha kiválasztasz az alap mellé 3 plusz tárgyat, akkor még heti 32-33-34 órád lenne, ami teljesen elfogadható.


Ha kettőt vagy csak egyet választasz ki akkor még jobb.


Szóval ez lenne az én gondolatom.


A közgazdaságtan tartalmazná az alapvető pénzügyi ismereteket, és ilyesmiket.


Az óraszámok amolyan körülbelüli értékek, plusz minusz 1 óra szerintem megengedhető a legtöbbnél...


Szóval elméletem alapja egy kötelező és választható rendszeren alapul.


Minden vélemény érdekelne.



2019. júl. 23. 16:28
1 2
 1/11 Andizsuzsi ***** válasza:
79%
Próbálj meg ehhez órarendet társítani, ha 30 gyerek 15 féle tárgyból válogathat kedvére.
2019. júl. 23. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
85%

11. és 12 osztályban szabadon választható három tantárgyat kellene csak tanulniuk a diákoknak, ebből a háromból emelt szintű érettségit kellene tenni.


A készségtárgyak mint tesi, rajz, ének szabadon választhatóak lennének a négy év alatt, minimum egyet kellene választania közülük mindenkinek. Vagy már az is előrehaladás lenne, ha egyszerűen máshogy tanítanák ezeket az órákat, pl sokkal nagyobb hangsúly lenne az általános műveltség fejlesztésén, művszettörténelmet tanítanának stb, ahelyett, hogy énekelgetni meg rajzolgatni kelljen.

2019. júl. 23. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
73%
A magyar oktatás az jelenleg egy tudásgyár. Az összes iskola egy-egy tudás üzem. Holott az iskolának a legfőbb feladata az éppenhogy nem a tudásanyag átadása, meg a memoriter bemagoltatása lenne, hanem az hogy lelkileg egészséges gyermekeket neveljen a társadalomba. Ehez képest meg a magyar oktatás épp az ellenkezőjét hajtja ennek végre. A gyermeki lelkek megtörése a funkciója. A lelkekbe plántálása annak, hogy a tanárnak mindig igaza van. Hogy aztán amikor majd jön a rendőr, és keresi az egészségügyi dobozt, akkor a magyar ember már jó Kádárista polgár módjára a kalapját a kezében gyűrögetve lesüsse a szemét. És ne merjen a biztos úr szemébe nézni, tudja jól, hogy hol a helye. Erre tanít a magyar oktatás. Ezt veri belénk a tanár az iskolapadban, és ez az elsőszámú funkciója az oktatásnak Magyarországon. A lelki intakt működés megtörése. Mert egy lelkileg intakt és egészséges pszichével rendelkező embert nem lehet olyan módon irányítani, nem lehet olyan módon használni, manipulálni. Nem lehet olyan módon egyik embert a másik ellen uszítani, és nem lehet olyan módon elnyomni, mint ahogyan azt a rendszerek teszik. Mint ahogyan azt a Kádár rendszer is tette. És mint ahogyan az ma is elvárás az emberi tömeggel szemben. Tehát a nagy probléma az nem az, hogy nem tanítja meg a gyereket az oktatásunk, a nagy probléma az az, hogy lélekben megtöri a gyereket az oktatásunk. Talán már azzal beljebb lennénk, ha semmit nem tanulna az iskolában, csak nem törnék meg a lelkét.
2019. júl. 23. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
69%

Kettessel nem értek egyet, mi szökőévente egyszer rajzoltunk, meg énekeltünk, egyébként állandóan magolni kellett az adatokat, hogy melyik zeneszerző mikor született, satöbbi. Szörnyű volt, engem egyáltalán nem érdekelt, viszont énekelni és rajzolni remekül tudok, és nagyon élvezem, hát mikor csináljuk ezt, ha nem ének és rajz órán? Elég nekem a történelem nevezetű órán a történelemmel szenvednem.

Továbbá érdekel a matek, magyar, nyelvtan, biológia és kémia. Ez már öt tantárgy, nem tudnék közülük választani, szeretem őket tanulni, öt emelt szintű 80-100%-os érettségi viszont lehetetlen, beleroskadna bárki, de már háromba is kissé.


A kérdező által felvázolt rendszer egy kicsit hasonló a maihoz, mert 11-12.-ben jönnek az alap érettségi tárgyak mellé fakultációk, amik szabadon választhatóak. Csak abban tér el, hogy ma a fizikát 11.-ben is tanítják, a biológiát pedig 10-12-ig. Esetleg összetömöríthetnék a fontosabb anyagokat 9-10-ben, mint biológiában az oltások fontossága, újraélesztések, nyomókötés, fontosabb betegségek, szaporító szervrendszer, evolúció és genetika alapjai és tovább csak az tanulná, aki szeretné. Ha valaki nagyon jó, előrehozott érettségit is írhatna akármiből, ezt én nagyon hiányoltam 11-ben. (Ugye jelenleg csak nyelvből és informatikából lehetséges.)

A közgazdaságtant nagyon hasznosnak találom, viszont szerintem jobb lenne egy dolgozatmentes, kötetlen órát kialakítani, vagy még jobb, ha minden diák kapna egy könyvet, benne a számlakitöltésről, pénzrendszerekről, boríték címzéséről, adókról, hitelekről, gyakori csalásokról, betörésekről, vállalkozás indításról, egy kis kreszről... Ezt akármikor elővehetné otthon, megtarthatná élete végéig, és így az is hozzájutna az információhoz, aki esetleg fiatalon hülyeségnek tartaná, felnőttként viszont már hiányolná. Azért gondolom ezt jobb ötletnek, mert emlékszem, hogy engem is mennyire érdekeltek ezek a dolgok, viszont az érettségire való készülés mellett nem vállaltam volna be egy plusz tanárt váratlan dolgozatokkal és felelésekkel egy olyan tantárgyból, ami úgyse szükséges jelenleg, csak majd később lenne.

A kérdésben az alap tantárgyaknál angol helyett első nyelvet írnék, és ezt nem kéne tanítani 12.-ben kötelezően, mivel nálunk is így volt és nagyon élveztem, hogy már csak az angol van. Így is sikeresen meglett a két nyelvvizsgám, de kevésbé voltam terhelve.

Szerintem a legjobb változás az lenne, ha megint szokásba jönne a tanárok tisztelete, a diákok felnéznének rá a tudása miatt, de ehhez persze olyan tanárok lennének, akik rengeteget tudnak, alázatosak és élvezik, amit csinálnak, motiválóak. Ehhez pedig nem ártana a jobb fizetés, hogy nagyobb eséllyel jelentkezzen megfelelő személy és szigorúbb egyetemi felvételi, iskolákban pedig minden félévkor és év végén egy névtelen kérdőív létrehozása, hogy van-e valamelyik diáknak problémája az iskolával, tanárokkal, jól érzi-e magát. És ha valakire feltűnően sok panasz érkezne, azt kivizsgálnák.

Az osztálylétszámok lehetnének kisebbek (csak sajnos ez sok pénzbe kerülne), így az egy főre jutó figyelem nagyobb lenne, bátorítanák a gondolkozást, minden ötletet meghallgatnának. Nálunk nagyon ügyeltek erre, a tanárok kedvenc diákja az volt, aki állandóan akadékoskodott a tanár mondanivalójával kapcsolatban és találni akart egy jobb megoldást. Ha nem volt igaza, akkor is értékelték a kíváncsiságát, és lassan-lassan, a végére pedig már mindig igaza lett. Így a tudásgyár jelleg nem volt olyan taszító, mert a sok információ mellett beszélgettünk is és értékes embernek éreztük magunkat.

Ha valakinél drogokat találnának, vagy bizonyítékokat arról, hogy egy gyereket bántalmazott, áttehetnék egy másik osztályba, egy elszeparált épületbe, ahol a figyelem még erősebb, ahova a pszichológus többet jár. A jobb iskolákban egyszerűen kirúgják őket, de ezt mégsem lehetne mindenhol megtenni, érettségit kell valahol szerezni annak is, aki tizenéves korában egy rossz döntést hozott, viszont így nem terjesztené a züllést tovább.

Érettségivel kapcsolatban bevezetnék egy írásbelit hónap elején és hónap végén, hogy aki éppen beteg az egyiken, vagy valami trauma érte aznap, annak legyen lehetősége megmutatni a másik dolgozatnál, hogy mit tud, és természetesen mindenkinek a jobbat írnák be. Negatívum, hogy ez sok munka lenne az oktatási hivatalnak, és lehet, hogy a másodikat már nem vennék komolyan a vizsgázók annyira „hiszen az első az egész jó lett, amúgy is elegem van már ebből”.

Jövendőnbeli munka és szak választásakor én odajáró embereket küldenék mesélni, vagy ott végzetteket. A nyílt napokat nem annyira támogatnám, mert minden iskola magáról a legjobbat hirdeti és nem az összes információt, ami fontos lehet, mint például konkrét órák neve, száma és hogy azon ki a tanár, mit csinálnak, milyen az értékelése. Jelenleg csak az tudhatja meg ezeket, akinek van odatartozó ismerőse, így a visszahúzódó, kevés baráttal rendelkező diákok nagyobbat csalódhatnak.

Ha mindenki csak az igazán jó egyetemekre jelentkezne, az pedig ösztönözhetné a többit, hogy fejlesszék elmaradottságukat.

2019. júl. 23. 19:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
52%

Tudod, az a furcsa, hogy 20 éve én pont így tanultam.

volt: magyar nyelv és irodalom, történelem, matek, 2 idegen nyelv, fizika és tesi óránk.

11.-ben volt mellé heti 1 "művészetek", 12.-ben heti 1 filozófia. Mindkettő laza, lógós óra.


Minden más fakultáció (emelt óraszám vmelyik alap tantárgyból) vagy specializáció (plusz tantárgy a korábban említetteken felül) formájában működött.

3 faktot/spec-et kötelező volt mindenkinek felvenni, hogy meglegyen az óraszáma. Voltak néhányan, akik 4-et vettek fel, mert olyan helyre készültek továbbtanulni, ahova kellett.


Az elméleted nem rossz, csak az a baj, hogy ezt már előtted korábban kitalálták. Az más kérdés, hogy az oktatási rendszer szétbombázása jó ideje folyamatos, így lassan minden jó eltűnik belőle.

2019. júl. 24. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem teljesen felesleges lenne harmadik nyelv humán tagozaton is. Épp elég 2 de azt tanulják meg nagyon jól.
2019. júl. 24. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Jaj, igen.


Elfelejtettem írni, hogy úgy a célom az is lenne, hogy ne legyen több heti 32-33 óránál.


Értem ezalatt, hogy egy héten lenne:


3 darab 6 órás és 2 darab 7 órás nap.


VAGY


2 darab hatórás és 3 darab 7 órás nap.

2019. júl. 24. 17:41
 8/11 anonim ***** válasza:
52%
Off: a közgazdaságtan miért humán, ha reál?
2019. júl. 26. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Azért utolsó, mert társadalomtudomány.
2019. júl. 26. 22:05
 10/11 anonim ***** válasza:
52%
Akkor miért bsc diplomát ad?
2019. aug. 12. 01:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!