Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Aki nem szereti az irodalmat...

Aki nem szereti az irodalmat az miért nem szereti? Nemsokára tanítani fogom a tárgyat és kíváncsi vagyok?

Figyelt kérdés
Mik/mik voltak a nehézségei számotokra?

2019. jan. 7. 14:05
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Én a versek 90%-át nem éetettem. Fogalmam nem volt, hogy miről van szó.
2019. jan. 7. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

Én nagyon sokáig nem szerettem, és részben hasonló okok miatt, amit az első is írt. De inkább az játszott közre benne, hogy az egész általános- és középsulis irodalom oktatás a szerző életében az évszámok bemásolásán volt a hangsúly, a verseknél és novelláknál (amit amúgy az én sulimban jó, ha 4 év alatt 3x néztünk át) meg verstanulás, unalmas, monoton elemezgetés.

Egyszóval sosem tették érdekessé számomra. Erre csak azután jöttem rá, miután magamtól kezdtem el érdeklődni az irodalom iránt.

2019. jan. 7. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Bocsánat, nem bemásolásán hanem bemagolásán*:D
2019. jan. 7. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
Én is azt tartottam feleslegesnek, hogy a költők, írók életét be kellett magolni. Ezenkívül kevesebb verset és több regényt szőnék az anyagba, és nem olyan unalmas darabokat, mint mondjuk a Kőszívű ember fiai, amit senki nem olvas el, vagy kínszenvedéssel. Lányoknak általában Az egri csillagok sem túl élvezetes, legalábbis én nagyon max a feléig jutottam anno. A kis herceget sem másodikos gyerekekkel olvastatnám, mert még nem értik a valódi mondandóját. Sokmindenen lehetne változtatni, annyi biztos, olyan könyveket kéne olvastatni a gyerekekkel, ami leköti őket, ugyanakkor tanulnak is belőle valamit, van mondandója :)
2019. jan. 7. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Az irodalmat, mint művészeti ágat szeretem. Az irodalmat, mint iskolai tantárgyat, nem szerettem sose. Kétféle módon tanítanak, nekem mind a kettőhöz volt szerencsém. Az első tanáromnál azt kellett megtanulni, ami a tankönyvben volt, meg amit lediktált a füzetbe szóról szóra. Engem nem érdekelt, hogy XY nevű vadidegen ember, aki a tankönyvet írta, mit gondol egy adott műről.

A másik tanárunk nagyobb teret adott a saját véleményünknek is, ezzel meg az volt a bajom, hogy ugye feleléskor ezeket kötelező volt elmondanom, ráadásul érdemjegyért. Az, hogy kiből mit vált ki egy adott mű, szerintem nagyon intim dolog, és egy kamasznak baromi nehéz személyes belső gondolatokról beszélnie egy egész osztály előtt, ráadásul nyomás alatt. Szerintem az irodalmat, legalábbis a műelemzést nem jegyre kéne tanítani magolós formában, hanem beszélgetős tantárgyként, ahol mindenki elmondhatja a saját véleményét, aki szeretné, de senkinek sem kötelező.

2019. jan. 7. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszaitokat.

Igyekszem majd figyelembe venni.


Nyugodtan írjatok még.

Nagyon érdekes így olvasni.

2019. jan. 7. 18:30
 7/12 anonim ***** válasza:
80%
Én nem mondanám, hogy nem szeretem, de én a kötelező olvasmányokat utáltam, főleg ha nyáron volt és részletes olvasónaplót kellett belőle csinálni, meg amikor voltak ilyen hülye feladatok, hogy be kellett öltözni görög isteneknek és előadni valamit, meg ilyenek. A verstanulást se szerettem. Nincs bajom a versekkel, de betanulni nem szerettem őket, később meg úgyis elfelejtettem.
2019. jan. 7. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 NopeAndDope válasza:
81%

Emelt fizikán vagyok(ez elmond mindent)

Amit a magyarórákban a legjobban utálom hogy monoton semmi érdekes nincs benne ezt még elviselem de amikor már "belénk rágják" az anyagot az nem tetszik

Másrészt nekem mindenbe logikát kell találnom egy egyenlet egy törvény konkrét egyértelmű de egy műnek annyi mondani valója van és sok féleképpen el lehet mondani a lényegét

2019. jan. 8. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat!
2019. jan. 9. 16:20
 10/12 anonim ***** válasza:

Nekem az a problémám, hogy a tanár a szánkba rágja az anyagot, nem lehet saját véleményed. (Pl: a versben az van, hogy vörös virág, akkor az a tanár szerint a vágy, és az érzékiség jelképe, szerintem pedig csak szimplán vörös volt a virág)


A tanáromnak pedig szó szerint ez a véleménye a "saját" vélemény alkotásról:

"Ha elolvasol egy verset, akkor meg ne alkoss véleményt. Olvasd el egy híres ember véleményét a versről, és ahhoz hasonlóra alkosd meg a sajátod!"

Ezután most mit is akar?! Miért is problémázik, hogy nem elemzek neki rendesen?!


Egyedül azért nem utálom az irodalmat, mert 7-8.osztályban volt egy CSODÁLATOS irodalomtanárom. Ő remekül tanított, ha ő nem lett volna, akkor most gyűlölném az egészet...


PS: Még a nyelvújítók is tudták mi a helyzet:

IRODALOM = IRODA+LOM

2019. jan. 19. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!