Megéri játékfejlesztőnek tanulni egyetemen?
Megéri-e egyetemen egy olyan szakon tanulni, ami csak a játékfejlesztésre összpontosít? Vagy inkább tanulnátok egy általános infó szakot? És utána képesítenétek magatokat tovább, hisz mindenből az alapok megvannak.
Mert a játékfejlesztői szak igazából azért nem jó, mert sok más dolgot nem tanítanak, mert jobban koncentrál a játék és médiára...
Szerintetek?
Nem Magyarország, szóval vannak külön webfejlesztői, játékfejlesztői vagy egy általános informatikai bsc szak, ami elméletileg mindent le fed nagyjából. Csak nyilván nem merül annyira bele.
Speciális játékfejlesztés ha jól tudom MSC szinten van külföldön is, amihez kell egy alap mérnökinfó vagy proginfó mivel a dolog elég komplex matematikailag.
Nyilván van benne pénz, mivel ez ma a legjobban jövedelmező szórakoztatási céli iparág (talán a pornó megelőzi, de ott naponta 1000 filmet készítenek tehát...)
De amúgy meg nézd meg hogy egyáltalán érdekel-e a programozás.
Felesleges úgy belelovalni magad a dologba ha csak a végeredmény tetszik, mert azt több 100 ember csinálja nap mint nap 1-2-3 évig. Persze ha nem tetszik a programozás van ott még grafika is és a többi de egyetemen nem úszod meg sem a programozást sem a matekot:)
Köszi a választ :)
Angliában például BSc-n is lehet tanulni játékfejlesztőnek, ami egy 3 éves szak. Szóval nem kell MSc hogy valaki játékfejlesztő legyen.
Viszont ha valaki egy ilyen szakot csinál, akkor ki marad egy pár dologból, ami például mérnökinfón vagy proginfón van.
Például adatbázis helyett van 3d, analízis helyett média. (Nem tudom hogy van, csak a hasamra csaptam példának.)
Vagy szerinted érdemesebb ha valaki egy mérnökinfó vagy proginfót végez el (hisz mégis többet fednek ezek), és utána mennyire nehezen tudna egymagában áttérni a játékfejlesztésre? Hisz ha úgy vesszük egy általános bsc infóval megvannak a programozás alapjai legalább, és a matek is.
Az én tapasztalatom szerint mindenképpen megéri specializált játék- vagy multimédia-fejlesztő szakon tanulni, mert itt olyan skilleket tanítanak, amelyekről az ált. infó szakon (amelyekből Dunát lehet rekeszteni) nem is hallottak. A webfejlesztő szakokra ugyanez vonatkozik.
Kompetencia szempontból a dizájn, UI, CX, grafika, 3D modellezés, 3D motorok, stb. stb. olyan speciális skillek amelyek bőven megtöltenek egy egyetemi szakot.
Karrier szempontból meg fényes a helyzet, mivel nem csak programozó lehetsz ezekkel, hanem például termékfejlesztő, CX tervező, stb. stb. is. Nekem is volt egy kis kolléganőm aki játekfejlesztőnek tanult, nagyon hasznos tagja volt a csapatnak (nagyon nagyvállalat központi stratégiája).
Mindenképpen javaslom, nagyon jó döntés!
#3 Igazából webfejlesztőire jelentkeztem csak sajna nem jelentkeztek elegen, ezért el sem indították azt a szakot. A játékfejlesztői nekem túlságosan egyoldalú és szűknek tűnt, ezért egy általános infó szakra jelentleztem. Úgy gondoltam ezen több a lehetőség, mivel millió fele lehet még hajlani ha már van egy általános infó diplomád.
Mennyire lehet nehéz át orientálódni ezek után, hogy játékfejlesztő lehessek? Igazából nem tudom informatikán belül mi lenne az én pályám, azért is választottam az általánost. Csak lehet pár év múlva játék fog érdekelni, most leginkább a webfejlesztés, de ki tudja mi lesz még. Mit gondolsz, egy informatikus mennyire könnyem tudja majd magát így továbbképezni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!