Az oktatást Magyarországon miért nem alakítják át diák és tanárbarátra?
Nyilván az általános iskolák is átalakulásra szorulnak.
Ott még szükség van a kötöttségre az órarendben.
Inkább az óraszámok csökkentésére lenne szükség.
A legnagyobb bajok a gimnáziumokban,középiskolákban vannak.Ott is ugyanúgy anyáskodnak a diákok fölött.
Rég át kellett volna alakítani.
Az egyetemekhez hasonló rendszer kellene, jegyrendszer helyett kreditrendszer és önálló,egyéni órarend összeállítás.
Egy 15 éves gyereknek már van érdeklődési köre, tudja mit szeretne.
Ha például valaki már középiskolásan molekuláris biológiát akarna tanulni, akkor lenne rá lehetősége.
Viszont, ha valakinek nincs tehetséges a természettudományos tárgyakhoz, akkor őket ne kínozzuk vele.Ő jó lesz majd jogásznak vagy ráfekszik az idegennyelvekre.
Lenne sport tantárgy, amit a diákok úgy vennének fel, mint a többit, lehetne választani úszás, vívás, kosár....stb bármi közül.Ha nincs az iskolában ilyen, akkor csak igazolást hoz a diák onnan, ahol teljesítette.
Ez azért lenne tanár és diákbarát, mert a diák azt tanulná, ami az érdeklődési köréhez kapcsolódik.A tanárnak azért lenne jó, mert motivált diákokat oktatna és nem olyanokat, akik a hátuk közepére sem kívánják a tárgyat.
Amit én mindig hiányoltam a magyar oktatásban, azok a pályaorientációs tréningek, tesztek.Ezekre azért lenne szükség, hogy kiderüljön mit szeret és miben jó a diák.
Egy másik dolog pedig, az oktatás kezdését, reggel 9 órára kellene tenni.A 8. óra korai, a 0. órákat meg be kellene.Több kutatás is megállapította, hogy a 9 órai kezdésnél sokkal hatékonyabb a diákok, mivel kipihentebbek.
Én már rég nem vagyok tanuló, de én is 9-re járok dolgozni, felesleges lenne 8-ra bemennem, 9-ig használhatatlan vagyok.
Bár érdemben nem igazán értek ennek a jogi hátteréhez,viszont azok alapján amiket leírtál,lényegesen jobb lenne a közoktatás.Ezt mint diák mondom.Én legalábbis sokkal szívesebben járnék iskolába.
Annyit tennék még hozzá,hogy van ahol 7:30-kor kezdődik a tanítás,ez szerintem ijesztően korán van.
Szerintem alakítsuk át adófizető-barátra, hogy lehetőleg minél kevesebbe kerüljön a rendszer fenntartása. Amiről te beszélsz az pont, hogy gigászi költségeket jelentene, ha már középiskolákban molekulárbiológia professzorokat meg vívóedzőket kéne felvenni a gyerekek oktatására átlagos képességű, de megfizethető tanárok helyett.
Japán a teljes GDP-jének csak 3,5%-át költi oktatásra, míg Magyarország 4,5%-ot, mégis az ő módszerük a hatékonyabb.
Lehet én vagyok hülye, de éppen az oktatásba kéne az adófizetők pénzét befektetni. Én legalábbis oda nem sajnálnám (sőt, a tanárok korrekt megfizetését sem). Ráadásul, ellenben sok más dologgal, ez tényleg befektetést jelentene...
Okos előző válaszoló, középiskolában nyilván nem kutatókat meg profi sportolókat nevelnénk, úgyhogy nem professzorokat meg profi edzőket kéne fizetni, a mostani tanárok is le tudják vezényelni a dolgokat.
Amiket a kérdező ír, azok nagyon okos, magvas gondolatok. A legnagyobb előnye tényleg az lenne, hogy a tanárok és diákok is motiváltan tudnának dolgozni egymással, mert ugye mindez oda-vissza működik. Nálam az érettségi tárgyakon kívül nem is lenne kötelező semmi, tanulják, amit akarnak.
Persze a rohadó, merev, túlszabályozott rendszer ezeket a dolgokat még egyetemen sem engedi meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!