BME közlekedésmérnöki vagy logisztikai mérnöki?
Az, hogy sokak szerint jó az nem érdekes. Sok a hozzá nem értő az élet bármely területén. Csodálkoznál, hogy mérnök szakokon belül is mekkora szórás van az elhelyezkedés/elhelyezkedés utáni fizetés témakörben.
Én BME-n a közlekedésmérnökit csak akkor választanám,ha a járműmérnök irányzat érdekel. (Asszem egyedül a BME-n lehet ezt így tanulni, máshol van külön ilyen szak).
Ha nem ezt választanád akkor inkább Logosztikai mérnök lennék.
Az érettségi 90+ az közép, vagy emelt?
Én 94%-al mentem oda, s buktam matek1-et kétszer :D Csoporttárs meg 90%os emelttel lett kettes.
A vasutas tanszéktől pedig ments meg urunk minket.
Bár amúgy e kettő mérnöki képzés kevésbé mérnöki, az első 2 év nagyon komoly (volt), s volt tanár, aki hangoztatta, hogy akinek nincs emelt matek és fizika, az inkább most (második héten) hagyja abba, és menjen máshová. Második szemeszter után én is így tettem, de rengetegen mentek át Győrbe (a mi évfolyamunkról legalább 15en, ami azért jelentős szám), Kecskemétre, vagy Nyíregyházára is.
Én amúgy inkább logisztikai mérnököt választanám, lévén hogy a közleken végzett ismerőseim 95%-a végül logisztikában helyezkedett el (de miután mi kezdtünk, rá tán 2 éve indult külön a logisztika; s az könnyebb is tudtommal, mint a natúr közlek), csak pár van, aki végül BKK, vagy PKV, esetleg légi-forgalom irányító féleség lett. S volt olyan ismerősöm, aki a közlekről kibukott, majd átjelentkezett logisztikára, amit el tudott végezni nagyjából csúszás nélkül.
Első hozzászólód vagyok: Amúgy én a közleket (a járműs irányt leszámítva) pont azért kerülném el mert az esetek többségében az ilyen nagy állami cégek mint a BKV,MÁV stb véleményem szerint rosszabb lehetőségeket tartogatnak mint más akármilyen multi. Logisztikusként több a lehetőséged vmelyik multihoz bekerülni mint pl:egy vasút mérnöknek :D
Amúgy jópár ismerősöm közép matekkal végezte el a BME-t szóval ez sem lehetetlen. Minden azon múlik, hogy mennyi időt szánsz pl:a matekra. (Meg vannak ilyen kis plusz dolgok is mint pl:külön matek órák, zh felkészítők vétele amikkel még tovább növelheted az esélyeidet).
Persze, középpel is el lehet, csak bitang nehéz, lévén hogy pl egy ÁJGT-n úgy kezdte a tanár első órát, hogy "nem untatom kollégákat az integrálással, mert azt már középiskolában tanulták érettségire". S ez nem csak egy tárgynál volt így, rengeteg olyan tárgy volt, amii olyan 'trivialitásokat' várt el, ami nem emelt szinten nem triviális. Ezért buknak ki sokan az első évben, mert olyan bemeneti tudásra épül az anyag, ami nincs mindenkinél.
Lepontozni meg nem tudom ki pontozott le.
Kedves Kérdező!
HA a BME KJK-ra szeretnél jönni, akkor ha gépész beállítottságú vagy (tehát gépeket szeretsz buherálni), akkor járműmérnökre jelentkezzél, ha inkább szervezni szeretnél, akkor logisztikára. A közlekedésmérnök szak is érdekes, de ahogy többen leírták a végzetteknek kevesebb az elhelyezkedési lehetősége.
A logisztika azért jó választás, mert univerzális tudást ad, gyakorlatilag kkv-tól felfele minden cégnél van olyan munkakör, ahol a megszerzett hard és szoft tudás legalább egy kis részét lehet használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!