Milyen szak illene ilyen erdeklodesi korrel rendelkezo embernek?
Tizenegyedikes lany vagyok, es meg mindig nem tudom milyen szakot valasszak. Persze vannak elkepzeleseim, mint pl. gyogyszereszeti, vegyesz, pszichologia, de nagyon bizonytalan vagyok.
Szoval, a matekot nagyon szeretem es eleg jol is megy, ezen kivul nagyon erdekel a biologianak nehany konkret resze(embertan, pszichologia). A kemia ugy erzem megtanulhato szamomra, de nem kifejezetten szeretem.
Van felsofoku angol nyelvvizsgam, ha ez szamit valamit.
A human tantargyakat pedig kifejezetten nem csipem, azokat elkerulnem amennyire lehet.
Osszessegeben egy realos beallitottsagu emberke lennek, viszont orvos nem szeretnek lenni semmikepp.
Mit tanacsolnatok?
Ha reál beállítottságú vagy akkor egyértelműen a műszaki vonalat választanám.
Nekem jópár csaj ismerősöm (akik szintén szerették a matekot) választott már olyan mérnöki területet ahol jók a kereseti kilátások. (És mindenki csak férfi szakmának gondolta ezeket még régebben. De ez közel sem igaz már! ) Gépész, villamos és infós vonalra gondolok most.
Matematikus rá gondoltál már?
Alkalmazott matematika, elméleti matematika nagyon mókás dolgok.
És kereslet is van rá, a specializaciodtol függ.
Illetve matematikusként bármelyik mérnöki szakterület nyitott előtted.
Szia! Szerintem is jó ötletet adtak a korábbí válaszolók, műszaki/informatikai/pszichológiai pálya mind tetszhet.
A vegyész, gyógyszerész nem rossz, de előbbin kb. harmadéves korodig nem találkozol biosszal (akkor sem igazán a pszichológia részével, inkább sejtbiosz, bikém stb.), kémiával annál inkább. Az első félév/év matekos-fizikás is, aztán jönnek a fizkémes tárgyakban bővelkedő idők, de szerintem matekos érdeklődéssel kevesellnéd a dolgot, gyógyszerészként pláne.
Szóval ha a kémia "csak" megtanulható kategória, nem ajánlom annyira ezt a kettő dolgot. Ilyen érdeklődéssel szerintem jó lehetőségeid vannak, a nyelvtudás is nagy előny bárhol gyakorlatilag.
A tanáraid esetleg tudnak segíteni, nézz körül, járj el nyíltnapokra (bár azokat is érdemes fenntartással kezelni, de megismerhetsz szakokat mint alternatíva.) Van még időd, hajrá!
Ami amúgy még eszembe jutott: Bionika esetleg?
Köszönöm a válaszokat! :)
Az infóval kapcsolatban mit gondoltok, mennyire hátrány az, hogy középiskolában csak egy évig tanultam? Így nagyon satnya szinten vagyok, programozni egyáltalán nem tudok, viszont ettől függetlenül ez a tárgy is érdekel, sőt kisebb koromban játékfejlesztő akartam lenni, igaz erről már letettem, de valami hasonló nem lenne rossz.
Az alkalmazott matematikát azt hogy kell elképzelni ebben tudnál segíteni? Mennyire egyhangú a munka? Mik lennének a feladataim? Csak a főváros környékén kapnék munkát? Matekból egyébként járok versenyekre, megyei 10-15. körül szoktam lenni, szóval nem egy zseni, de nagyjából megyeget, ez elég lenne hozzá? És még az lenne a kérdésem, hogy matekkal valami gazdasági dologra lehetne menni? Ahhoz fontos a töri?
Volt egy pszichológiával kapcsolatos válasz, bocsi elfelejtettem a számod. :(
Tőled azt szeretném kérdezni, hogy mennyire vannak kutatásra lehetőségek? Az nekem egy álom lenne, nagyon érdekel az emberek természete és, hogy mit miért tesznek és nagyon szívesen foglalkoznék ilyesmivel. És megint csak, hogy kutatás címszó alatt pontosan mit képzeljek el?
És itt a végén még annyit, hogy ha van valaki aki a DE vagy a BME hallgatója szereti/bírja-e , mert azt hallottam, hogy a BME nagyon kemény.
Még elfelejtettem, hogy tanár is szívesen lennék méghozzá úgy, hogy elvégzem a tanítóit, aztán mesterképzésben hozzá egy infót, matekot, bioszt vagy kémiát, hogy azt felsőben is taníthassam. Anyukám is tanár így nagyjából belelátok a dolgokba és három negatívumot találtam.
- már most is nagyon sokat megengednek maguknak a gyerekek, ez húsz év múlva még durvább lesz
- nem hoznék haza valami egetrengető összeget (nem elsődleges szempont, de hát azért meg kell élni)
- most még nem érzem magam elég magabiztosnak hozzá, de úgy érzem ez változni fog
Vannak rá lehetőségek, nálunk a szakdolgozat pl csak kutatás lehet, de a diploma feltétele 3 másik kutatási terv kidolgozása is (a negyediket meg végre is kell hajtanod).:) Nagyjából úgy néz ki, hogy van egy hipotézised, egy még nem igazolt állításod, aminek van valamilyen szakirodalmi megalapozottsága a korábbi elméletalkotók munkái alapján, tehát ami miatt jogos a felvetés. Ezt még nem tudod biztosra. Ehhez összegyűjtöd a fontosabb szakirodalmakat és publikációkat, amik foglalkoztak ilyen jellegű, vagy hasonló kérdésekkel és összefoglalod a mai állását a tudománynak a te kérdésfelvetésed szempontjából. Utána kidolgozol egy tapasztalaton alapuló kísérletet ehhez, ami lehet teszt alapú, kérdőív alapú, de már láttam olyat is, hogy pálinkát itattak a vizsgálatra jelentkezőkkel, mert az volt a kutatás témája, hogy hogyan hat az alkohol bizonyos képességekre. :D Nyilván az ő beleegyezésükkel és önkéntes jelentkezésükkel zajlott. De volt, aki képanyagot (összevágott videókat) használt a kísérlet kivitelezésére, ez attól függ, hogy mi a hipotézised, a tanárok segítenek benne mindenképp, folyamatosan konzultáltok.:) Lényeg a lényeg, kidolgozol egy módszert, amivel az adott dolgot lehet mérni, vagy ha van kidolgozott (például a szorongás mérésére), akkor azt használod, ez neked hallgatóként elérhető a teszt kiértékelésével együtt.:) Utána az adatokat felveszed az adott mintán, amihez ugyancsak te keresel személyeket tetszőleges módon és helyről (a kritériumoknak megfelelően –pl adott nemű, korú, foglalkozású, stb, ezeket majd ugyancsak megbeszélitek) és felveszed az adatokat egyénileg, vagy online, vagy ha olyan, személyesen. Utána összesíted, számszerűsíted és statisztikai próbák segítségével (ezt is tanuljátok) megnézed, hogy van-e összefüggés, kapcsolat vagy különbség az adott csoportok között, vagy az adott hatás beiktatását követően.:) Alapszakon csak egy konkrét kérdés kidolgozását kérik, egy általánosabb dologgal kapcsolatban, mesteren választhatsz már klinikai mintát is, nem csak egészséges embereket.:)
Szerintem amiatt nem kell aggódnod amúgy, hogy az infó ennyire kimaradt az életedből eddig, a BME-ről nagyon sokat kérdezősködtem, mivel tervben volt ugye nálam is a jelentkezés (pontosabban van, végül oda felvételizek), a prog oktatás elvileg elég következetes annak ellenére, hogy nehéz, inkább a matek emelt szintű anyag ismerete a kulcs a boldoguláshoz, ami az első 1-2 félévet illeti. Utána már szorgalom kérdése. Tömény és rendszeres gyakorlást várnak el, sok-sok házival, emiatt keményebb, mint pl a pszichó, ahol csak a vizsgaidőszak idejére vonul az ember kolostori magányba tanulni, amúgy nincs olyan sok házija.:D Illetve az alapszintű tudásra épül minden, emiatt ha korábban van elakadás, amíg nem érted meg azt (legyen az csak egy összefüggés), nehéz vagy lehetetlen lesz a többit is elsajátítani. Legalábbis az egyik végzett ismerősöm így fogalmazott, ezzel érvelve amellett, hogy folyamatosan benne kell lenni a lendületben és a rendszeres gyakorlásban, tanulásban. :)
A programozás egyébként baromi szórakoztató tud lenni onnantól, hogy az alapokat elsajátítottad. Bár én most egy könnyebben tanulható programnyelvet választottam, nem a C nyelvek közül, amivel elvileg a BME-n kezdik, nekem kicsit olyan így, mint az idegennyelvek esetében. Ha van egy szókincsed és tudod az alapvető szabályokat, örömmel szólalsz meg és minél jobban begyakorlod, annál szívesebben szeretsz változatosan fogalmazni, később akár alkotni is az adott idegennyelven.:) Persze ha kötelező és az iramot is megszabják, nem mindig kellemes ez, de rengeteg közösség és segítség áll egyetemen belül és kívül is a rendelkezésedre és szerintem nincs olyan ember, aki ne találná meg a maga szeletét.:) És szerintem egyáltalán nem monoton (nyilván más ez egy adott munkakörben), inkább az a kín, hogy az embernek túl sok olyan ötlete van, amihez még kevés a tudása.:D Tegnap kutakodtam kicsit még ezzel kapcsolatban, mert én is nézegetem a lehetőségeket, az UX (felhasználói élmény) is még jó móka, tulajdonképp valami a pszichológia és a prog között, de a pszichós vonalon szívesebben tevékenykedők is szoktak diagnosztikai vagy terápiás céllal készíteni programokat, ezek fejlesztésében részt venni. Tőlünk pl két oktató is ilyennel foglalkozik.;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!