Biológia-kémia tanár képzés nagyon nehéz?
Relatív, hogy kinek mi a nehéz. Ha akarod, akkor megtudod csinálni, mivel rászánod az időt, és van egy belső motiváltságod.
Elég sokat kell tanulni. Sok az évközi zh, együtt tanulod az alap törzstárgyakat gyógyszerészekkel, bsc-sekkel (pl.: szerves, szervetlen, általános kémia), van ahol orvosisokkal vagy (pl.:élettanok, anatómiák), és őszintén szólva tényleg csak akkor érdemes elkezdened, ha elszánt vagy, mivel nem lesz a munkád megbecsülve. Aránytalanul sokat kell teljesítenie egy ttk-s tanárnak, és ezt mondom úgy, hogy láttam- látom a bölcsész tanárok befektetett idő- erő mennyiségét (persze ez is egyén függő). Ők mindig tudtak menni a jegymegajánlókra ha voltak, és ezt nagyon sikeresen teljesíteni, nekünk pedig azt sem tudtuk hol áll fejünk. És(!!) még egy szót sem említettem a diákokról, illetve a felszerelésről, a kísérletek felelősségéről (gondolj bele, miért nincs manapság annyi kísérlet órákon? nem csak a lustaság, hanem anyag- eszköz hiány és elavulás -- szétrobban a kezedben, vagy nem bírja a hőt már, hiszen több évtizedes, nincs gáz elszívó fülke, csak papíron stb stb)
Nagyon gondold meg, hogy kell-e ez neked.
A tanítandó diákokra értettem. Az évfolyamtársak olyanok, amilyenek. Itt érdemes felkészülni, hogy van pár hentes lelkületű.
A számolásokat csak gyakorolni kell, és akkor menni fog. Előbb utóbb felismered majd az adatok alapján a megoldási útvonalat, ettől ne félj. Csak legyen időd gyakorolni.
"melyek azok a tárgyak, amelyekre a legnagyobb hangsúlyt kell fektetni, melyekkel nagyon lehet szórni a hallgatókat?"
Ez is egyénfüggő. Átlagban ahogy tapasztaltam főtárgyakkal szokott gond lenni. Gondolok itt pl.: szerves- szervetlen kémiára, fizikai kémiára, általános kémiára, ezen tárgyak szemináriuma is gond szokott lenni, biológia részen ilyen pl.: a rendszertan (növény-állat), genetika, élettan, van aki egy sima állattan is kiszelektál,de átlagban a következő félévben megtudja csinálni, szóval ha rászánja az ember az időt, akkor meg lehet csinálni. Csak ugye mint írtam az idő az egy limitáló tényező, sokan csak vizsgaidőszakban tudnak elkezdeni ténylegesen tanulni, addig max csak órákon ahogy hallja, illetve ha van extra ideje, akkor elolvasgatja még szorgalmi időszakban.
"z évközi zh-k beugrók a vizsgára, nincs is megajánlott jegy meg ilyenek?"
Ez pedig intézmény függő, hogy melyik tárgyból lesz jegymegajánló. A gond, hogy mivel év közben sok zh van, ezért gyakorlatilag elfáradsz vizsgaidőszakra, és amikor a szorgalmi időszak végén lennének jegymegajánlók, akkorra már idegileg is ki vagy, és bár sokat megtudsz csinálni, de nem olyan jeggyel.
Így lesz az, hogy sok tanárszakos átlagos jegyekkel rendelkezik (kettes, hármas), pedig bőven átlagon felüliek a képességei, de egyszerűen "tízen pár" hét kimeríti az embert, és amikor jön a vizsgaidőszak akkor már sokan inkább a nem jegymegajánlós tárgyakra koncentrál, és ha ügyes, akkor az utolsó vizsgaidőszak hetében már szabad (vagy javítja a jegymegeket), és lesz 2 hete pihenni a regisztrációs héttel egybe véve.
Szóval tényleg aránytalanul sokat kínozzák a tanárszakosokat, és hidd el ez sajnos nem úri siralom. Látjuk a szemünkkel, hogy kinek mit kell teljesítenie, és ilyet nem kell nekik, csak nekünk, és ez az ország összes tanárképző intézményéről elmondható. (azt hozzá kell tenni, hogy ha lenyomod az első két évet- négy félév, akkor vagy belerázódsz véglegesen, vagy pedig ki időszakosan- vagy véglegesen)
Az biztos, hogy ne pillanatnyi döntésből válaszd ezt a hivatást, és ne is minden mindegy, meg nem maradt más, nem vettek fel sehová alapon, mert az senkinek nem jó, pláne neked.
Hát akkor csak jelentkezni kell!
Egy kalappal hozzá! (:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!