Az alapozó tantárgyaknak az a fő céljuk, hogy csak kevés diák végezhesse el az adott szakot, és minél többet kiszórhassanak?





Nem a fő céljuk, hogy azok a tanszékek is tarthassanak órákat, akik amúgy nem feltétlenül tanítanának a diákoknak semmit. Így nekik is van bevételük.
A kitalálásukkor az is cél volt, hogy megalapozzák a későbbiekben tanult ismereteket. Nálunk ez nagyon nem igaz (és pl. a fogorvosoknál sem tudom, hogy miért kell megtanulni az emberi test anatómiáját, bár biztos jó, hogy felismerik, ha a lábadban nem úgy állnak a csontok), de vannak szakok, ahol esetlegesen profitálhatsz is belőle.
Nekem amúgy az az érzésem, hogy az alapozótárgyakon azért buktatnak, mert a tanszékeknek abból plusz bevétele van.





a szakmai alapozó tárgyaknak az lenne a célja, hogy a hallgatókat egy olyan azonos szintre hozza fel, ami a későbbi szakmai tárgyakhoz kelleni fog. a különböző iskolákból különböző ismereteket hoznak a diákok, akinek valami hiányzik azt pótolni kell.
pl szakközépiskolásként csak pislogtunk, mikor deriválásról és integrálásról beszéltek nekünk, a gimnazisták többsége meg csak unatkozott. gyakorlaton meg ők nem tudták, hogy hogyan kell bekapcsolni a multimétert. aztán ezek a különbségek kiegyenlítődtek.
a nem szakmai tárgyak meg azért vannak, hogy legyen ismereted arról, hogy a szakmádon kívül is van élet. érdekes módon ezen tárgyak oktatóinak többsége azt gondolja, hogy az ő tárgya a legfontosabb. vagy csak olyanokkal vagy összedobva, akiknek az a tárgy szakmai és a tanár nem veszi a lapot a különbségekről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!