Szerintetek ez esetben hallgassak a szüleimre és tanuljam azt amit ők akarnak vagy válasszam ami engem érdekel?
Van egy olyan mondás, hogy abban lehetsz igazán sikeres, amit szeretsz. Ha olyan szakmában dolgozol, ami nem érdekel, akkor természetesen nem teszi bele az ember azt az erőfeszítést, ami ahhoz kell, hogy valóban sikert érj el vele. Másrészről a munkatársak és a felettesed is látni fogja. A főnök legkevésbé szeretett alkalmazottja a nem motivált ember. Tehát, ha nem vagy motivált, az kiül az arcodra, a viselkedésedre és persze a munkádra is. A munkaerőpiacon már nem az számít, hogy hányasra tetted le a statisztika vizsgát, hanem az, hogy a megtanult információkat, hogyan tudod a gyakorlatban alkalmazni. Az ímmel-ámmal elvégzett iskolai tudás sajnos nem piacképes. Nem beszélve arról, hogy a marketing egy kreatív! tevékenység (legalábbis egy része) és abban nem lehetsz sikeres, ha nem szereted. Egy kockázatelemező egy banknál, nem kell hogy kreatív legyen, az ő munkájában jobban megengedhető, hogy ne szeresse.
Én kereskedelem - marketing szakra járok a BGF-en. A szak igazából arra készít fel, ha saját vállalkozást szeretnél alapítani, vagy ha egy nagyobb cégnél (aki megengedheti magának) akarsz elhelyezkedni. A nagyobb cégek egyik alapbelépője az angol nyelv legalább középfokú ismerete. Maga a szakma is megkívánja, hogy a nemzetközi porondon is képviselje magát az ember. Szóval ez az alapképzésen kb ezeket tanítják: vállalatgazdaságtan, statisztika, üzleti vállalkozások, pszichológia, raktártechnológia, kereskedelmi vállalatok gazdaságtana,termék- és árpolitika, szállítmányozás, logisztika, számvitel, adók és járulékok, üzleti szimulációs óra, gazdasági informatika, marketing alapjai,gazdasági jog, pénzügyi alapismeretek,tőzsde alapjai, kommunikáció alapjai, prezentáció és íráskészség, gazdasági matek stb. majd lehet szakosodni vagy a kereskedelem vagy a marketing irányába. Sok a matek és bizony az iskola elvégzése után is sok lesz a matek, a mindennapi munka része, még akkor is ha a marketing területre mész. Állandóan figyelni kell a piacot, annak változásait, a politikát, a gazdaság egyéb szereplőit, mert minden rezdülésük befolyásolja az általad "ápolt" termék, vagy termékek helyzetét!
A szakmaválasztást nagyon át kell gondolni! Igaz, hogy a marketing egy olyan szakma, ami keresett, de csak azok az emberek kellenek a cégeknek, akik elhivatottak és el tudják érni, hogy a vásárló az ő terméküket, szolgáltatásukat válassza a milliónyi másik helyett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!