Melyik mérnökinformatikus képzést ajánlnátok? BME-VIK, OE-NIK vagy PPKE-ITK?
Óbudairól tudok nyilatkozni. Ott a prog, ami nagyon hangsúlyos, meg a digitális technika vonal. Matek is, de ott a tanárok abszolút nem tesznek keresztbe, szóval ott nincs zsákbamacska. (Digitnél indokolatlanul nagy volt a szívózás eddig, remélem, már nem lesz az).
Tömény c#, erős oop, 3. félévtől grafikus programozás (wpf).
Állásajánlatokkal már 2. féléves tudástól bombáznak minket. Ha az órai anyagokat, zh-kat értelemmel gyakorlod, kitalálsz újabb típusfeladatokat ugyanolyan elvre, amit suliba csináltok, akkor lesz olyan tudásod, hogy ne csak az interjúig juss, hanem a munkaasztalhoz is (egyébként elég jó fizukért). Másodéveseknek jó része már dolgozik az infó valamely területén, többnyire fejlesztőként vagy hálózatos irányon.
Jó az egyetemi élet, de ha mintatanterv szerint akarsz haladni, nem sok energiád lesz a bulikra.
Sportolási lehetőség bőven van, azzal semmi problem. Szállásról nem nagyon tudok sokat, van pár koli, általában szeretik azok, akikről tudom, hogy kolisok.
Általánosságban igaz az, hogy a tudás számít, nem a papír. Az ÓE sok és jó úton tud elindítani, ha saját lábadon haladsz az úton és nem valaki hátán (értsd: megírják a beadandód és kipuskázol mindent), akkor a megélhetéssel fix, hogy nem lesz gondod.
Ez a NIK-re is igaz. Analízis 1 és bevezetés a számításelméletbe 1-ből van vizsga, ott külön el kell érni 50%-ot elméletből is és gyakorlatból is. Elmélet fele definíciókból áll, másik fele igaz/hamis és indokolni kell.
2. félévben nincs vizsga, ott nem kell külön, ellenben van szigorlat utána és ott már megint külön el kell érni 50-50%-ot.
Van egy felmérő matek, ezt hívják 0. zh-nak. Itt a középsulis matekot kérdezik célzottan, nagyon rámenve a függvényekre, algebrára és trigonometriára. Nehezítés, hogy számológép és függvénytábla nélkül. Szóval fejből ismerni kell és tudni kell alkalmazni a kül. azonosságokat, szögfüggvényeket. Az évfolyam nagy százaléka elhasal rajta, mert gimiben nem sokan vágják be, hogy cos120 az mennyi. Ha nem sikerül, akkor fel kell venni egy plusz tárgyat, azt analízis alapoknak hívják. 2 zh lesz belőle, azokon összesítve el kell érni 50%-ot és ez feltétele az igazi analízis tárgy aláírásához. Tehát ha nem sikerül a felmérő, akkor az analízis alapokon össze kell szedned a 2 zh-ból 50%-ot és csak akkor váltod ki a felmérőt.
Ha valamit nem tudsz, akkor biztos, hogy találsz segítséget, persze, csak ha nem zh előtti nap várod ezt el. A tanárok sokszor tartanak plusz konzultációt, csak jelezni kell, hogy igény van rá. Egyébként a hallgatótársak is ilyenek, baráti körökben mindig van valaki, aki ért olyat, amit te nem, és van olyan, amit te értesz ők nem. Ilyenkor órák után bent maradtok és tudást cseréltek. Ezzel nincs gond, sőt, nagyon hatékony módszer. Szoktak írni jegyzetet a tárgyakhoz a hallgatók, azokat osztogatják meg egymás között és azokból jól fel lehet készülni a vizsgákra.
Digitális technika, digitális rendszerek, elektronika és irányítástechnika. Ezeken a tárgyakon van nagy buktatás, konkrétan 80%-os bukási arány. Ott van valami elcseszve nagyon, de elvileg a vezetőség is kezdi ezt érezni, tehát változatnak rajta. Tanárcsere is történik most ott, én bizakodó vagyok, mert nekem is +1 évet jelent az ottani mentalitás a tanárok részéről.
Ezt leszámítva egyébként jó suli, segítőkész és motivált, motiváló tanárokkal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!