ELTE Neveléstudományi mesterre mennék. Melyik szakirányra menjek szerintetek?
Ψ A kora gyermekkor pedagógiája szakirányon végzettek elmélyülten foglalkoznak a kora gyermekkori fejlődés biológiai és pszichológiai alapjaival, intézményi hátterével, nevelési kérdéseivel, módszertani sajátosságaival. Felkészülnek az intézmények nevelési stratégiájának pedagógiai megalapozására, a nevelés szervezeti kereteinek és pedagógiai kultúrájának fejlesztésére, a plurális társadalom igényeiből fakadó sajátos nevelési feladatok megfogalmazására, szakértőként megoldásukban való aktív részvételre, a pedagógusok munkájának támogatására, közreműködésre egyes gyermekek és gyermekcsoportok fejlesztésére-nevelésére vonatkozó programok kialakításában, megvalósításában, kora gyermekkori pedagógiai kutatások végzésére.
Ψ A felsőoktatás-pedagógiai szakirányon a hallgatók megismerik a hazai és a nemzetközi felsőoktatási modelleket, a felső- és felnőttoktatásban résztvevők tanulási sajátosságait, a felső- és felnőttoktatásban az adekvát tanulási környezet jellemzőit, fejlesztési és értékelési lehetőségeit, a felsőoktatás terén folytatható pedagógiai kutatások specifikumait, a felsőoktatási projektek tervezésének, szervezésének, irányításának, lebonyolításának elméletét és gyakorlatát; felkészülnek a felsőoktatási fejlesztések tervezésére, támogatására, értékelésére, felsőoktatás-pedagógiai kutatások végzésére, a felsőoktatási intézmények oktatási stratégiáinak megalapozására, szakmai előkészítésére.
Ψ Az intézményfejlesztés szakirány arra készíti fel a hallgatókat, hogy képesek legyenek pedagógiai intézmények fejlesztési folyamatait segíteni és irányítani. A neveléstudományon belül a szervezet, a tartalom, az oktatási módszerek és az értékelés komplex fejlesztésére fókuszál. Tartalmait tekintve egyrészt a fejlesztési irányzatok, innovációk, valamint a fejlesztés segítése elméleti hátterét mutatja be, másrészt tréningek és gyakorlatok keretében segíti a résztvevőket fejlesztési folyamatok generálásához szükséges képességeik fejlődésében.
A kora gyermekkor nappalin és estin indul. A felsőoktatásos csak nappalin, az intézményfejlesztő csak estin (ami péntek szombat egész nap)
Eredeti célom az volt, hogy magánszférában helyezkedem el fejlesztőpedagógusként, de mindenképpen szeretnék mesterre menni. Viszont érdekelnek az intézményi vonatkozások is. Oktatási Hivatalban is dolgozhatnék, de nem akarok közvetlen az aktuális kormány alá tartozni, nem akarok egy megítélést.
Szerintetek melyikre menjek? Nagyon vívodom.
Én most jelentkeznék.
Érdeklődnék hogy mik a tapasztalataid?
Szia!
egész pontosan mivel kapcsolatban?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!