Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Az ELTE, BME, SOTE, BCE és a...

Az ELTE, BME, SOTE, BCE és a többi vezető magyar egyetem "elavult"?

Figyelt kérdés

Külföldi példákkal ellentétben:

- alig van részképzés/továbbképzés/távoktatás/esti vagy levelező tagozat (hétvégi képzésről meg ne is álmodjunk), amely így csak nehezen támogatja, hogy a már diplomát szerzettek (vagy akik anyagi okok miatt dolgozni kényszerülnek) egy újabb szakot elvégezhessenek

- nem kombinálhatod a különböző képzési formákat még akkor sem, ha csontra ugyanaz a tematika

- ha mégis rászánnád a munkaidőd nagyobb részét (2. szak esetén), akkor az egyetem gyakran még NEPTUN-ba sem hirdeti meg a kurzus időpontokat (ELTE tapasztalat), hanem helyette inkább neked kell összeollózni kari honlapokról a tárgyak indulását, ráadásul bejöhet olyasmi hogy "mázlipont", hogy még véletlenül se legyen biztos az időpont

- a tárgyak nagy részére nem tudsz felkészülni kiadott segédanyagokból (BME tapasztalat), ha nem is kötelező, de erősen ajánlott a jelenlét az órák MINDEGYIKÉN (pl. megajánlott jegyek múlhatnak rajta, ha épp szerencséd volt és egy bizonyos órán (a 24ből) a félévben megjelentél, amelyen egy előre be nem jelentett röpzh-t írattak)

- kevés video anyag van fent (ez az egy tendencia ami talán javulónak mondható, de sajnos önmagában ez kevés)

- online kurzusok egyáltalán nem indulnak

- nem rugalmas a kreditrendszer (MO-n egyszerre korlátozza a féléveket, tárgyfelvételek max számát és a felvehető krediteket is (ha csak a fenti háromból kettőt korlátozna, sokkal több értelme lenne munka/másoddiploma esetén is))


Megengedhető még a "vagy csak dolgozol, vagy csak tanulsz" elven alapuló rugalmatlanság a mai megváltozott társadalmi, szociális és gazdasági viszonyok között?

Értem én, hogy cserébe "olcsó" a költségtérítés külföldhöz képest (már ahol egyáltalán van ilyen), de nem lehetne ezt racionalizálni?

Illik ezt így csinálni a 21. században?



2015. okt. 1. 07:56
 1/2 anonim ***** válasza:
Egy szó: pénzhiány. A Neptunban amúgy nálunk (Corvinus) viszonylag normálisan vannak megoldva az órák időpontjai általában és egyre több tényleg a videós tananyag, ezeket viszont tényleg úgy kell összevadászni és nincsenek központilag tárolva.
2015. okt. 3. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
65%

Igen a magyar felsőoktatás rendszerét, működését tekintve nagyon elavult, rugalmatlan a külföldi példákhoz képest:


1. Nem vezettünk be valódi kreditrendszert, mert a tárgyak nagy része kötelező, holott nagy részt választhatónak kellene lennie.

2. Nincs szabad tanár és kurzusválasztás.

3. Kicsi a kurzuskínálat, kicsi a szakiránykínálat, kicsi a szakkínálat, nehéz egyik szakról a másikra váltani.

4. Képzési formák rugalmatlanok és átjárhatatlanok. Kevés az e-learning, nem mindent lehet nappali mellett estin, levelezőn, távoktatásban, hétvégi képzésben is felvenni. Az előképzettség figyelembevétele gyerekcipőben jár, gyakran a többdiplomás szakembereket is úgy kezelik mintha tegnap érettségiztek volna. A tárgybeszámítások esetlegesek, merevek, rugalmatlanok.

5. Sok az értelmetlen tárgyfelvételi és beiratkozási korlátozás, túl nagy a bürokrácia.

6. Kicsi az egyetemek, karok és szakok közötti áthallgatási, vendéghallgatási lehetőség.

7. Az oktatók tárgyhirdetési joga erősen korlátozott, mindenféle bizottságosdihoz kötött.

8. A dolog rákfenéje a MAB akkreditáció jelenlegi formája, amely nem azt vizsgálja, hogy egy egyetem képzési rendszere, oktatói kara színvonalas-e, hanem értelmetlenül és feleslegesen egységesít, homogenizál. Szűkíti a lehetséges sokféleséget, ahelyett, hogy növelné.

9. A másik hátramozdító tényező a szakterületi kamarák és az MTA urambátyám maffiái, amelyek részben az oktatók előmeneteli rendszerét deformálják, másrészt a szakok és képzési formák körét szűkítik azáltal, hogy a kamarai tagsághoz nem diplomát, hanem azon belül képzési formát is megkötnek, értelmetlenül és néha jogszabályellenesen.

10. A harmadik súlyos probléma az egyetemi autonómia állami megnyirbálása, megszüntetése, ami ugyancsak lefojtja az újítást és a vállalkozószellemet a karok és intézmények szintjén.

11. Akadályt jelent a kutatási és felsőoktatási pályázati rendszer uram-bátyám bizottságosdi titkos-szavazásos jellege is, ahelyett, hogy objektív tudományos teljesítmény mutatók alapján, átláthatóan és automatikusan (objektív pontszámrendszerek alapján) működne.

2015. okt. 5. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!