Vannak itt olyanok akik (esetleg tudtok olyanokról) emelt matekkal vagy 90+%-os matek érettségivel mentek mérnöki/IT szakra mégis otthagyták/kibuktak?

Figyelt kérdés

2014. szept. 4. 19:31
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Én is ilyen vagyok, és ismerek mást is.
2014. szept. 4. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Kicsit tudnál részletesebben írni, mert érdekelne egy kicsit bővebben. Nekem csak olyan ismerőseim vannak akik az alacsony pontszám miatt, rossz matek érettségivel mentek ilyen szakokra és úgy estek ki, ezt nem csodálom. Viszont, ha tényleg nagyon durvák ezek a szakok akkor inkább más irányba tanulnék tovább. Sajnos nincs egy olyan ismerősöm sem aki hiteles véleményt tudna mondani.
2014. szept. 4. 19:43
 3/11 anonim ***** válasza:
Az általános iskolás és az egyetemi matek ég és föld, a kettőnek gyakorlatilag semmi köze egymáshoz, teljesen másik perspektívából tárgyalja. Szóval olyan is van, hogy 100%-os emelt matekkal kibukott valaki, és olyan is, aki 3-as középszintű matekkal sikerrel vette az akadályokat.
2014. szept. 4. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Milyen értelemben ég és föld? Eddig mindenhol azt olvastam, hogy a matek egymásra épül és, ha egy, ha hiányosságod van akkor nem tudsz egyszerűen továbbhaladni.

3-mas matek túlzás akar lenni vagy van ilyen ismerősöd?

2014. szept. 4. 20:34
 5/11 anonim ***** válasza:
Ha te máshol mást olvastál, és nem egyezik azzal, amit én írtam (ráadásul még ki is fejtettem, mire gondolok), akkor azt hiszem, hogy nincs miről beszélnünk.
2014. szept. 4. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

Értem, hogy más a általános matek és ami ezeken a szakokon van, ergo más készségek kellenek az elsajátításához. Az pedig, hogy máshol mit olvastam pusztán, azért írtam le, mert kíváncsi voltam te mit gondolsz erről.


Mindenesetre köszönöm a választ.

2014. szept. 4. 21:46
 7/11 anonim ***** válasza:

Én ELTE-matek szakra járok, elmondom milyen az első két félév:


-számelmélet: olyan fokon vesszük az oszthatóságot és hogy mi mennyi maradékot ad, hogy jóformán csak az oszthatósági szabályok kellenek (vagy még azok se).


-algebra: polinomegyenletek gyökeinek meghatározása bizonyos fokig, illetve nagyobb fokra csak azt határozzuk meg, hogy a megoldásoknak mi az összege, különbsége, mátrixalgebra, komplex számok értelmezése, semmi köze a középiskolai anyaghoz (legfeljebb érintőlegesen).


-véges matek: gráfelmélet, és kombinatorikai kézségek javítása, talán ennek van a legtöbb köze a középiskolához, a gráfelmélet viszont már nagyon elrugaszkodik attól.


-kalkulus: határérték-számítás, deriválás, integrálás, ez felöleli az emelt szintű érettségi bizonyos részeit, ellenben kalkulust nem sok helyen tartanak, hanem rögtön a mélyvízbe dobják a hallgatókat az analízissel.


-programozás: abszolút semmi köze a matekhoz.


-ezekhez még jön egy korrepetációs óra, amennyiben a 0. zh-t nem sikerült jóra megírni. Itt a hallgatók tudásában az űrt kitöltik, amennyiben normálisan bejárnak az órára.


Látszik, hogy gyakorlatilag égegyadtavilágon nem épül semmi a középiskolás (középszintű) anyagra. Ezért el is lehet végezni akár 3-as tudással is, elvégre ha arra ráérez, akkor már nyert ügye van.

2014. szept. 4. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 Sidel ***** válasza:
75%

Vannak ismerőseim, akik nagyon jó alapokkal jöttek, még is kibuktak. A mérnöki/IT szak (az én esetemben mérnökinfó) nem csak matematikából áll. Mellesleg az, hogy valaki akár 5-ösre érettségizett emelten matekból, nem jelent semmit... lehet az 60 és 90% is... a fizika miatt szoktak inkább kibukni szerintem. Sokan nem is érettségiznek belőle (mint én), van aki csak középen és még kevesebben emelten. Meg aztán ott van a programozás is, még ami miatt könnyen ki lehet bukni/fel lehet adni. Vannak jó páran, akik egyetem előtt nem, vagy csak keveset programoztak, így az első félévben több időt kell a hozzá kötődő tárgyakkal tölteniük.

Ami engem illet, mint már említettem mérnökinformatikusnak tanulok a BME-n, most vagyok harmadéves. A mintatanterv idén megváltozott, arról nem tudok beszélni, de arról igen, nekem milyen volt:

deriválás, integrálás, sorok, sorozatok, számrendszerek közti átváltás, függvényanalízis, gráfok, vektorok, mátrixok lettek elég rendesen számon kérve az első évben. Utána második félévben valószínűségszámítás jön még hozzá, de kb. az első két óra az amit gimiben tanulhattál, utána eléggé elfajzik...

2014. szept. 5. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Igen, vannak akiknek első 2-3 előadáson triviális az egész és utána jön a nehezebb, valóban új anyag és erre már nem járnak be, mert az első előadások után feleslegesnek gondolják, aztán jön a ZH-n a hidegzuhany.
2014. szept. 5. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Nekem is volt olyan évfolyamtársam aki emelt 90%-os matekkal bukta a matek1-t, én meg középszinten érettségiztem matekból 90-re, de mégis átmentem. Integrálni is ott az egyetemen tanultam meg.

Minden attól függ, hogy mennyire tudsz alkalmazkodni.


"Nem a legerősebb marad életben, nem is a legokosabb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra."

Charles Darwin

2014. szept. 5. 16:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!