A tanító alkalmassági vizsgán mit kell csinálni énekből, testnevelésből és beszédkészségből?
Én januárban voltam előalkalmasságin és mkinek sikerült sztem. Szóval parázni nem kell! :)
Tesin futni kellett 10 kört plusz különböző gyakorlatok, aztán hátra és előre bukfenc és egy kis torna a végére.
Éneknél csak énekelni kellett, a beszédnél pedig meséből felolvasni.
De ez attól függ hova mész sztem sok helyen más és pl előző évben itt nem bukfenc volt, hanem bordásfali gyakorlatok
a) az ének-zenei alkalmassági vizsga
Célja: annak megállapítása, hogy a pályázó alkalmas-e az óvodapedagógusi vagy tanítói pálya gyakorlásához szükséges zenei ismeretek elsajátítására (gyakorlati);
Tartalma:
- hallásvizsgálat és 20 szabadon választott magyar népdal vagy műzenei alkotás előadása emlékezetből (a dalokat más-más kezdőhangról is meg kell tudni szólaltatni);
a zenei emlékezet vizsgálata során egyszerű, rövid ritmussorok visszahangoztatása (negyed-, nyolcad-, pontozott ritmus és szinkópa kombinációiból) tapsolással, kopogással; néhány hangból álló egyszerű dallamok visszaéneklése dúdolással vagy szolmizálva;
- a kottaolvasási készség vizsgálata: néhány ütem lapról olvasása az egyszerű gyermekdalok szintjén, az ötvonalas rendszerben.
Az elbírálás alapvető szempontja, hogy a felvételiző rendelkezzék az ének-zenei tevékenység vezetéséhez, tanításához nélkülözhetetlen zenei hallással, egészséges énekhanggal és megfelelő hangterjedelemmel.
b) a beszédalkalmasság vizsgálata
Célja: annak megállapítása, hogy a pályázót beszédállapota alkalmassá teszi-e az óvodapedagógusi vagy tanítói pálya gyakorlására (szóbeli);
Tartalma:
- az olvasás és szövegértés képességének vizsgálata: közismert gyermekirodalmi művekből kijelölt, 10-15 soros, nyomtatott prózai szöveg felolvasása, beszélgetés a szövegről;
a szóbeli szövegalkotás képességének vizsgálata kötetlen beszélgetés keretében;
a hangképzési zavarok (pöszeség, raccsolás, selypítés, orrhangzós beszéd, a magánhangzók igen zárt képzése, egyéb beszédhangképzési hibák) kiszűrése;
a beszédritmus súlyos zavarainak (dadogás, értelemzavaró hadarás, leppegés, pattogás) kiszűrése.
A tájnyelvi ejtés nem beszédhiba, tehát nem kizáró ok.
Kizáró ok: a nem javítható beszédhiba.
c) a testi alkalmasság vizsgálata
Célja: annak megállapítása, hogy a jelölt rendelkezik-e azokkal az alapvető motoros (testi) képességekkel, amelyek az óvodapedagógusi vagy tanítói pálya gyakorlásának feltételei (gyakorlati).
- 10 perces zenés gimnasztika,
- akadálypálya teljesítése (fellendülés kézállásba, gurulás előre segítséggel;
egykezes felső átadás és labdavezetés irányváltoztatással, felguggolás guggoló-támaszba 3 részes svédszekrényre, felugrások, leugrások, átugrások, egyensúlygyakorlatok).
A testi alkalmassági vizsgálat értékeléséhez a jelentkezőnek nyilatkoznia kell arról, hogy nincs eltitkolt betegsége; szükség esetén a pályázó terhelhetőségéről szakorvosi vélemény kérhető
Kizáró ok: a feladatok teljesítésében megmutatkozó gyenge mozgáskoordináció, illetve kondíció, ami intenzív gyakorlással sem javítható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!