Van bármi jelentősége a központi írásbeli eredményének ?
A lányom az éven felvételizett (8.osztályos), mindig is kitűnő tanuló volt, de 7. nyarán és 8. első félévét eléggé megtolta, külön tanárhoz is járt és végül a matematika 42 magyar pedig 41 pontos lett.
Első helyről fel is vették, de rájöttünk, hogy ha harmadennyi pontot ért volna el, még akkor is felvették volna.
Földrajzilag nem lakunk éppen egy ideális helye, mivel az ország jobb gimnáziumai elég távol vannak tőlünk és ő sem akart, illetve mi sem akartuk, hogy kollégista legyen.
Most így utólag, a lányom majdnem, hogy megbánta, hogy ennyit tanult, hogy ennyi idejét vett el a szabadidejéből.
Volt értelme rá egyáltalán tanulni ?
Mindenki más. Vannak 14 évesek, akik kimondottan arra vágynak, hogy messze lakjanak a szülőktől, és elég érettek, megbízhatóak is ezen a téren. Mások meg 18 évesen sem fognak ilyenben gondolkozni, és egyetemre sem akarnak majd távoli nagyvárosba menni. Nekem van ismerősöm, aki 30-40 éve járt Pestre gimibe az ország egyik távoli sarkából. Nyilván nem volt minden szempontból ideális, de ő szerette, és semmi problémája nem volt.
Szerintem nem az a lényeg, hogy volt-e gyakorlati jelentősége. A felvételinek egy célja van: a kiszemelt középiskolába való felvétel. Van, akinek ehhez 50 pontot kell elérnie, másnak meg 80-90-et. Az a fontos, hogy megerősítsétek abban, hogy büszkék vagytok rá, amiért elérte a kitűzött célját. Lehet, hogy kicsit "túlzásba vitte" (bár remélhetőleg nem vész el az, amit tanult, és később még jól jön), de ebből is tapasztalatot szerzett, és megtudta, hogy képes ilyenre is. Próbáljátok meg felhívni a figyelmét a pozitívumokra is a tanulásra fordított idő helyett. Ilyen pontok alapján feltételezhető, hogy jók a képességei, és biztos, hogy jó a szorgalma. Ez most egy bizonyíték volt a számára. Nem kell elkeseredni, amiért sok időt töltött a felvételi felkészüléssel. Inkább hívjátok fel rá a figyelmét arra, hogy mennyire ügyes volt, milyen jól beosztotta az idejét és az energiáját. Próbáljátok motiválni, hogy az érettségihez, esetleg az egyetemhez is így álljon majd hozzá, ne úgy, hogy elvesztegetett idő az egész (de persze nem kell előre ilyenekkel ijesztegetni).
Ez egy nagyon szép eredmény, és a tudás, amit a gyakorlással megszerzett, az övé marad. Azt hiszem, mindenképp megéri beletenni az energiát, mert a későbbiekben csak a hasznára lehet.
Egyébként az Apáczai egyetlen tagozatára sem lett volna elég ez a pontszám. Ott a szóbeli behívási ponthatárnál csak az írásbelit nézik, és az alábbiak szerint súlyozzák:
Humán tagozat: magyar * 1 + matek * 0,5 (ez az ő esetében 41 * 1 + 42 * 0,5 = 62 pont)
Többi tagozat: magyar * 0,5 + matek * 1 (ez az ő esetében 41 * 0,5 + 42 * 1 = 62,5 pont)
A szóbeli behívási ponthatár pedig biológiára 65, humánra és természettudományra 65,5, matek-fizikára pedig 67,5 pont volt.
Az 1-es válaszoló hozta fel az Apáczait, én csak arra reagálva írtam, hogy oda nem lett volna elég a szóbeli behíváshoz.
De azért ezzel az írásbeli eredménnyel plusz kitűnő bizonyítvánnyal sok nagyon jó budapesti iskolába be lehetett volna jutni.
Pl. a Városmajoriba és a Madáchba is behívták volna szóbelire, sőt, még a Fazekas társadalomtudományi tagozatára, illetve az Eötvös haladó német NYEK tagozatára is.
Szóval ez tényleg nagyon szép eredmény, büszke lehet rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!