Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » A pilótaképzés hogyan folyik,...

A pilótaképzés hogyan folyik, és mik az előfeltételei? (lehetőleg utasszállító, nem pedig vadászpilóta)

Figyelt kérdés

A kérdésem összetett..olvasgattam nem keveset utána, de teljes, és tiszta választ sehol nem kapni.

Tehát a kérdések:

1.Milyen érettségi szükséges ennek eléréséhez?

2.Milyen további tanulmányok szükségesek hozzá?

3.Az "államilag támogatott" pontosan mit jelent?(a gyakorlatok díja sem terheli a vizsgázót?)

4.Mennyi idő után, és miként kezdheti meg a hivatását a pilóta?

5.Ha pl.: Angliában szeretnék pilótaként dolgozni, akkor gond az, ha Magyarországon szerzem meg a jogosítást?


Várom a válaszokat, és előre is köszönöm.


2010. okt. 4. 00:25
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

nem tudom a választ sajnos, de azt igen, hogy géptípusonként vizsgázol, amire x óra vezetési gyakorlat kell mielőtt munkát kapsz. nem az ország számít, hanem a géptípus, mely cégenként eltérő.


amúgy itt a link: [link]

2010. okt. 4. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

ÉV Repülőklubnál már egészen korán, 15 évesen elkezdheti a repülő pályafutását az a fiatal, aki arról álmodik, hogy egyszer majd utasszállító pilóta lesz. Igaz, ekkor még csak motor nélkül, vitorlázó repülőgépen. Ez ugyan nem feltétele a hivatásos pilótává válásnak, de nagyon jó alapokat ad. Sokan kezdték így karrierjüket, hogy csak olyanokat említsek klubtagjaink sorából, mint Gulyás György vitorlázórepülő világbajnok, vagy Hegedűs László, aki világrekorddal büszkélkedhet.


Akit nem vonz a sportrepülés ezen ága, az legkorábban 16 évesen kezdheti meg az ismerkedést közelebbről a repüléssel.


Első lépés az alap elméleti ismeretek megtanulása, általában tanfolyami keretek között. Az ismeretek elsajátításról egy tesztvizsga keretében kell számot adni. Ezzel párhuzamos folyik a repülőorvosi minősítés megszerzése.


Második lépés a gyakorlati képzés. Ez nem más, mint 45 óra repülés, mely tartalmazza a fel és leszállások, az útvonalrepülések és vészhelyzeti feladatok begyakorlását. A gyakorlás alatt megközelítőleg 10 órát egyedül kell repülni. A képzés végén úgy az elméleti, mint a gyakorlati tudásról számot kell adni a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál. Sikeres vizsga esetén az ifjú pilóta PPL(A) szakszolgálati engedélyt kap (pilótajogosítvány).


Harmadik lépésként megtanul a növendék le és felszállni éjszaka egy kivilágított repülőtéren. Sikeres vizsga után a Légiközlekedési Igazgatóság éjszaki VFR jogosítást bocsát ki. NVFR(A)


Negyedik lépés a műszeres repülés elméletének tanfolyam történő meghallgatása. 200 óra iskolapadban. Magyar nyelvű előadások, angol nyelvű összefoglalók, és angol nyelvű hatósági vizsga. IR(A) elmélet


Ötödik lépés a műszeres repülés gyakorlati képzése. 35 óra szimulátorban és 15 óra képzés repülőgépben. IR(A)


Hatodik lépés a kereskedelmi pilóták számára szükséges elméleti tanfolyam elvégzése. 200 óra iskolapadban. Magyar nyelvű előadások, angol nyelvű összefoglalók, és angol nyelvű hatósági vizsga. CPL(A) elmélet


Hetedik lépés az átképzés kétmotoros repülőgépre és azzal a műszeres repülés elsajátítása.


Nyolcadik lépés a kereskedelmi pilóták gyakorlati képzése. Feltétel, hogy az elkezdés előtt legyen a növendéknek 150 repült órája. A képzés 15 óra repülőgépen, de a vizsga időpontjára meg kell lennie a 200 óra összes repült időnek. CPL(A)


Kilencedik lépés a közforgalmi pilóták elméleti tanfolyama. ATPL(A)


Tizedik lépés felkeresni a MALÉV Oktatási Központot, ahol MCC és Type Rating B-737 NG tanfolyam keretein belül megtehető az utolsó lépés a Közforgalmi Pilótává válás lépcsőjén.


A lépésekről bővebb információ található a bal oldalon elhelyezkedő menüpontok alatt, valamint a MALÉV Training Center weboldalán.

2010. okt. 4. 07:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:

Első válaszolónak:

Azt olvastam valahol, ha külföldi légitársaságnál szeretnék munkát vállalni, akkor 100.000 euró-ba(24 millió ft) kerül a képzés.(Amerikai vizsga, vagy már nem tudom)

Köszönöm a válaszokat.

2010. okt. 4. 16:49
 4/12 anonim ***** válasza:
Magyarországon 67000 EUR (22 millió forint) szóval tök reális amit olvastál.
2012. jan. 8. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Hülyeség a 22 millió forint, Nyíregyházán, aki nem államilag támogatott, hanem saját zsebből fizeti a képzését, az 12 milliót fizet. (Persze lehet rá hitelt felvenni) És ez a legdrágább itthon.
2012. máj. 14. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
#5: CAVOK :)
2012. máj. 14. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
#6 a honlapjukon ha megnézem az ATPL-t az 10 millió... :) (35 000 €)
2012. máj. 16. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Most lehet, hogy csak én vagyok marha tudatlan meg minden, de az ATPL-lel nem kezdhetsz kapásból...

Bár mondom, lehet én vagyok hülye.

2012. máj. 16. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Ha integrált képzést csinálsz, akkor lehet.
2012. máj. 16. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim válasza:

Mivel 2013-ban már EASA engedélyt ad a Magyar hatóság, nagyon megéri itthon csinálni a pilótaképzés minden szakaszát. (Szinte mindenhol elfogadják)

Az első lépés a megfelelő iskola kiválasztása. Van egy független oldal ahol a legjobb Magyar pilóta iskolákat hasonlítják össze: www.pilotakepzes.net Nekem sokat segített. Jó repülést mindenkinek.

2013. jan. 29. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!