Hogy lehetek jó matekból?
A matekra hatványozottan igaz, hogy az előtte lévő tudásnak birtokában kell lenned, hogy a következő anyagrészt meg tudd érteni. Amíg az előzmények nem mennek, addig azt kellene gyakorolnod.
Melyik témakört veszed éppen?
A tankönyvek beszerzése mindenképp jó ötlet. Én a Mozaik könyvsorozatot ajánlom, sokáig az volt a vezető tankönyv, a legtöbb helyen abból tanítottak (amíg nem jött be az összetákolt OFI-s tankönyv...). Ha mást nem, iránymutatást ad a tankönyv, hogy milyen irányban kell elkezdened tanulni.
De ha adsz konkrét témát, ami nem ment, lehet, hogy könnyebben tudnék tanácsot adni.
Kedves kérdező!
Ha már matematika.
Gondolatébresztőként ajánlom olvasásra.
Sajnos csak részletet közölnek a füzetből.
A füzetet hátha be tudod szerezni a könyvtárból.
Fontos, hogy felméresd, nincs-e részképesség zavarod, mert az nehezítő tényező a matematika elsajátítása során.
1. Mivel rengeteg gátló tényező van (önbizalomhiány, szeretés hiány, stb.) az emberben a tanulást, információhasznosítást, memorizálás illetően, kötelező relaxálni és lelkigyakorlatozni, hogy felül tudd írni a régi, gondolkodási és hozzáállásbeli szokásaidat.
2. A tanulásnál érdemes figyelned az optimális időgazdálkodásra, hogy ne égjél ki, illetve, hogy időben tudj végezni az adott feladattal, témával.
Figyelned kell a megfelelő folyadék- és táplálékbevitelre, megfelelő minőségű és mennyiségű mozgásra, alvásra, pihenésre is.
Mert ezek mind hatással vannak a testedre, elmédre, tanulásra.
3. Ami a “tankönyveket” illeti, érdemes a könyvtárból vagy netről beszerezned:
- Obádovics J. Gyula: Matematika c. könyvét.
Általános iskola 5. osztályától kezdi a témák egyszerűbb kifejtését.
(Amúgy a gyors eligazodás és tájékozódás miatt is kiváló az a könyv.)
- Denkinger Géza: Matematikai kislexikon is hasznos lehet a fogalmak tisztázásánál.
Természetesen vannak online elérhető “magyarázó” oldalak.
Például:
- [link]
- [link]
4. Ezek után mehet a feladatgyakorlás.
De előtte fontos a tanulásmódszertan, hogy ne váljék sablonossá a gondolkodásod. A sablonos feladatgyakorlás, megoldás azért veszélyes, mert ha a sablonon kívüli, kissé bonyolultabb feladat kerül eléd, ne blokkolj le.
Tehát érdemes hasznosítani Pólya György módszerét.
- Ajánlom Pólya György - A gondolkodás iskolája c. könyvét.
- Illetve meg kell tanulnod kérdezni is, mert az segíti a megértést, feladatmegoldást.
Ha a feladatgyakorlás közben hiányos az elméleti alap, folyamatosan használd a 3. pontban ajánlottakat, hogy az elméletet azonnal össze tudd kapcsolni az értő gyakorlattal.
Sok sikert kívánok!
Jav.
Tehát.
A sablonos feladatgyakorlás, megoldás azért veszélyes, mert ha a tanult sablonon kívüli, kissé bonyolultabb feladat kerül az ember elé, képes le blokkolni, mert a sablon “megköti” az ember tudatát.
A cél, az - általános szemléletű - feladatmegoldás lenne.
Megrendeltem a mozaikos tankönyveket 5-8 osztályig munkafüzetekkel együtt
Obádovics J. Gyula: Matematika Című könyvét is, ha elakadnék a 7. Es anyagban legyen mire visszanézni
Obádovicsról csak olyantól hallottam, aki mérnöknek tanult, előtte sose volt rá szüksége neki se. :)
Sok sikert!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!