Ha kifejezetten vasúttal kapcsolatos tervezőmérnöki munkát szeretnék, akkor gépészmérnöki vagy járműmérnöki BSc a jobb alap?
Például a knorrnál, ha jól tudom akkor van lehetőség fékrendszereket tervezni (tudom amúgy hogy jelenleg a gyártási folyamatokban dolgozó mérnökök keresnek többet, ez most nem érdekel), és mindig is furcsállottam hogy miért van az, hogy 90 százalékban gépészmérnököket keresnek oda…
Illetve, hogyha a járműmérnökit mondjátok, akkor inkább a BME vagy Széchenyi István Egyetem?
A BMI az inkább gumikerekes mint kötöttpályás...
"vasúttal kapcsolatos tervezőmérnöki munkát"
A pályaépítéshez nem kell járműmérnöki... pontosítanád hol szeretnél tervezni?
Nagyjából mindegy, mivel igen nagy az átfedés a két szak között. A gépészmérnöki általánosabb, átfogóbb, a járműmérnöki meg jobban a jérművekre van kihegyezve. De attól még a mechanika, áramlásta, hőtan, gépelemek, műszaki ábrázolás, és még sorolhatnám tovább a műszaki tudományterületeket, csont ugyanazok, maximum máshova teszik a hangsúlyt.
Emiatt gépészmrénököknek kiírt állásokra simán fel szoktak venni járműmérnököt, ileltve fordítva is.
Ha járműmérnökire mennél, nem biztos, hogy a BME-t ajánlanám, a Közlekkarnak nem igazán van jó híre, elég káosz van, meg sok a szándékos szivatás. Gépészmérnöki szak viszont elég jó (másik karon van, ahol sokkal normálisabbak a viszonyok), én is ott végeztem nem is olyan régen, és vásúti járműfenntartásban dolgozom jelenleg :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!