Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » Hogyan változott az akadémikus...

Hogyan változott az akadémikusok, egyetemi oktatók, tanárok előadási stílusa az elmúlt 40 év során?

Figyelt kérdés

2021. okt. 2. 22:40
 1/6 anonim ***** válasza:
92%

A fiatalok nagyon ambiciózusak, véleményem szerint kiváló órákat tartanak. Ahol most tanulok, 70% a fiatal oktatók aránya a nyugdíjasokhoz képest. Kifejezetten jónak tartom az oktatást és az idősebb kollégákat is motiválja szerintem, mert belőlük is a jobbat fogtam ki főleg. Korábban olyan intézményben tanultam, ahol öreg volt a tanári gárda. Kevésbé voltam elégedett, általában felolvastak és arrogánsan, félmondatokban magyaráztak.


Hogy mi volt 40 éve, azt nem tudom, még nem is éltem. De az biztos, hogy számít, hogy milyen egy intézményben a dolgozók összetétele kor szerint.

2021. okt. 3. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
87%

Szerintem baromira megváltozott, bár én sem vagyok 40 éves.

40 éve a top top került be egyetemre és ők kapták meg az oktatást. Érettségi keményebb volt és emellé volt egy felvételi elbeszélgetés is tehát jobban voltak szűrve a tanulók.

Anno nem tömegképzés volt, mint most. Amennyire hallottam a BME-re sem volt jellemző a 300-500 fős kezdő évfolyam, ettől jóval szolidabb számokkal dolgoztak anno.

Azt, hogy a tanárok szigorúbbak voltak-e vagy sem azt nem tudom mert nem éltem át. Hallottam olyan miszerint sokkal g.cibbek voltak, de hallottam olyat is, hogy a tanár simán odament a diákhoz és tartott neki egy korrepetálást az anyagból szabadidejében, tehát embere válogatja.

Én is azt hallom és talán picit tapasztalom, hogy a fiatalabb tanárok normálisabbak. Nem az általuk írt szar könyveket erőltetik, hanem próbálják átadni a tudást kisebb nagyobb sikerekkel. Az órák is normálisabbak, többször viccelődnek és nem minden triviális mert ők nem csinálják 40 éve.

Fiataloknál is vannak g.cik az biztos.

Bukásnál pedig más dolog megbukni egy olyanból, hogy nem tudod kiszámítani a mátrix sajátértékét és más dolog megbukni úgy, hogy a feladatot amit kapsz a ZH-n arról egy büdös szót nem hallottál addig a pillanatig, de mivel egyetemet végzel neked tudnod kell gondolkodni. Ezt pedig csak az tudja túlszárnyalni, amikor menetrend szerű hülyeségeket kell bevágni, pl Ez a tranzisztor milyen jellemzőkkel rendelkezik vagy az, ez az erőgép milyen jellemzőkkel rendelkezik szemben a másikkal. Na ez tipikus öreg proffos f@szság, mert mindenki tudja, hogy ezeknek az adatlapján ott vannak ezek a dolgok specifikusan, de jól lehet velük buktatni és nő az anyag terjedelme.

2021. okt. 3. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
87%
Mármint Magyarországon vagy a világban? Világszerte amerikanizálódott, az amerikai oktatás lett a minta a dolog jó- és rossz oldalát is beleértve. Bemégy egy akármilyen természettudományos képzésre Feynman magyarázó stílusát fogja visszaadni az összes fizikus, még ha nem is mindenki tőle tanulta és leste el.
2021. okt. 3. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
30%
Műszaki képzésen kevés a fiatal, legalábbis ahová én jártam, ez volt a jellemző.az idősebb generáció értelemszerűen jóval nagyobb tapasztalattal rendelkezik, viszont nem igazán haladnak a korral, a fiatalok ennek a szöges ellentéte. Szerintem egyébként romlik a színvonal, igazodni is kell a nostani, nem épp acélos geberációhoz is.
2021. okt. 3. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
56%

Ma egy szakembernek teljesen más skillekkel kell rendelkeznie, mint 40 évvel ezelőtt, és ma sokkal több jól képzett szakemberre van szükség, mivel az ipar sokkal differenciáltabb, specifikusabb. Ma mindenkinek illik legalább angolul tudnia, legalább erős felhasználó szintű informatikai ismereteinek lennie, stb. Nem úgy van, hogy elvégzel egy iskolát, aztán a papírért nulla teljesítményért 40 évig ellébecolsz egy munkahelyen, mivel kötelező foglalkoztatottság van.

Nem véletlen az 50+-os korosztállyal van a legtöbb probléma, akik még a minden alanyi jogon jár rendszerben szocializálódtak.

2021. okt. 4. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
86%

Nekem sokat romlott az előadásmódom és a leadott anyag minősége is. Szerintem ez abban leledzik, hogy a bukást csökkentő programok miatt kevesebb anyagot adunk le és ennél is sokkal kevesebbet kérünk vissza. A jegyátlag alapján vagyunk megítélve és ez a minőség rovására megy, sőt a motivációnkra sincsen pozitív hatással, a hallgatói színvonalat meg ne is említsük!


2-3 éve kijutott a netre az egyik ZH sorozatom és a megoldásnak titulált valami, persze hibásan oldották meg, majd a ZH során több százan ezt adták be átlag 2,17-es, ismét piros zónában landoltam...


Koronavírus alatti ZH során csak olyan feladatok voltak, amiket órán is megoldottunk és fel is voltak töltve, elérhetőek voltak egész dolgozatírási idő alatt. A teljes kérdéssort minta ZH formájában már 1 hónappal korábban is megnézhették, ezt kapták vissza és csak 3,40-es átlagot értek el így is.

2021. okt. 6. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!