Szerintetek a magyar mérnöki és orvosi képzés mitől ilyen jó?
Engem is érdekel ezt mi alapján mondod? Linkeld kérlek a forrást.
Mérnökként úgy gondolom az iskolából sok hasznos tudást nem hoztam. Továbbképzések, egyéni érdeklődés alapján tanulás és kutatás, tanfolyamok kellettek ahhoz, hogy használható tudásom legyen. Ellenben legalább tisztában vagyok a magyar jog alapjaival vagy a globalizációval, mert vért izzadtunk a kettesért belőle, mikor semmi szükségem nem volt rá, ellenben pl. A villamosságtannal aminél 10 éve dobta vissza ugyanazt az 5 tesztet, igy esetleg annak az 5 tesztnek a válaszairól tudok (tudtam amikor végeztem) beszélgetni a témában. Semmi naprakész információ, ideje múlt rendszerek, módszerek megtanítása jellemezte az oktatást, arról nem is beszélve, hogy sokszor már könyvtárban sem lehetett fellelni az ajánlott irodalmat olyan régi volt, a tananagyagban a hivatkozások pedig sokszor mutattak 1990-és évek beli vagy még régebbi forrásokra.
Én csak azt nem értem, hogy már az általános és középiskolában elavult a tananyag, akkor hogyan lehet jó a felsőoktatás is, mikor még a tanárokat sem nézik semmibe!
Ha már "alsóbb" közoktatás.
Mivel minden oktatási anyag, még egyetemi szinten is a logika tudományára épül, a gyereket nem tanítják meg a logikus gondolkodásra(logika tudománya), a logikus életvezetésre, nem növelik az önbizalmát, nem tanítják meg neki, hogy a tanulással kapcsolatban milyen hinni, szeretni, akarni, a legjobbra törekedni, tudni, folyamatosan fejlődni.
Nem adnak a kezébe gondolkodási, tanulási módszereket, hogy képes legyen önmagától is fejlődni.
Idegennyelv tanulásnál is a két nyelvű oktatást erőltetik, mikor már van egynyelvű tanulás is.
Alapvető munkaerőpiaci ismerettel nem rendelkezik a fiatal, nincs tisztában a jogaival.
A reál tantárgyaknál is egy elméletről oktatnak, aztán a fiatal még azt sem érti, hogy a saját életében, miért nem tudja alkalmazni gyakorlati módon a matematika, fizika, kémia, stb. tudományát.
Szövegértés sokszor kimerül egy idejét múlt regényben, verselemzésben, mikor még egy egyszerűbb jogi nyelvezetű szöveget, munkaszerződést sem tudnak értelmezni a fiatalok.
Elég megnézni a PISA felméréseken elért eredményeket! Katasztrófa!
Ha már ennyire silány, rabszolgákat kiképző a közoktatás alsóbb szintjei, miért lenne jobb a felsőoktatás?
Bizonyítékul szolgáljon a nemzetközi rangsorok, kutatási eredmények, publikációk számának a figyelemmel való kísérése!
Noha nem vagyok orvosis,de ismerőseim vannak. Ők jónak làtjàk az oktatást,plusz külföldiek,akik pl itt vannak erasmussal,nekik is pozitív véleményük van az orvos képzésről. Ha jól tudom a Semmelweis egyetem(vagy az egész vagy az orvosi kar,ezt nem tudom) Közép-Európa legjobb egyetemei között van a prágaival együtt.
Ennek miértjét nem tudom. Ha ez tényleg sikeres miért nem lehet az egész felsőoktatás jó? Vagy legalább a közoktatás,azt is meg kène reformálni,már nagyon itt az ideje.
Attol meg, hogy a Semmelweis nem rossz egyetem, ebbol nem kovetkezik automatikusan, hogy az egesz felsooktatas jo.
Lasd az elozo valaszokat bizonyitekul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!