Milyen az a készség alapú tanulás? pl sakkot vagy matekot vagy nyelvet vagy irodalmat hogyan kell készség alapon tanulni? Miben tér el az általunk ismert alkalmazott oktatási rendszertől? Hogyan lehet ezt szemléletessé tenni megvilágítani másoknak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nálunk lexikus tudás-alapú az oktatás, ami jellemzően úgy megy, hogy a tanár kiáll az osztály elé, 45 percen keresztül darálja a sakk történetét és a sakk szabályait, miközben a diákok jegyzetelnek, és következő órán dolgozatot írnak belőle. A baj az, hogy ettől sakkozni még nem fognak tudni, meg ehhez amúgy sem kellene tanár, a tényeket el lehet olvasni önállóan a könyvből.
Ehelyett, ha készségeket akarunk tanítani, a tanár demonstrációként lejátszhatna egy sakkpartit valakivel, azon keresztül elmagyarázva az alapszabályokat, aztán párba állítva a diákokat mindenkit leültethetne 1-1 sakktáblához, hogy tessék, játsszanak. Használják a rendelkezésükre álló lexikális tudást, nézzék a szabályokat a könyvből, de ők maguk alkalmazzák. A tanár meg közben besegít, terelgeti őket. Így fogják megszerezni a készséget, a sakkozást, ha tényleg csinálják.
Ehhez persze kell az, hogy a tanár maga is értsen ahhoz, amit meg akar tanítani, a diákok tudjanak értően olvasni, legyen elég sakktábla az iskolában...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!