Mennyire hasonlít a mérnöki cad/cam testmodellezés(Inventort,Solidworks) a grafikus modellezésre(maya,blender,3dsmax)?
Két külön elvet követ a kettő, a CAD szilárdtest-modellezés, míg a Blender, Maya felületmodellezés.
A CAD-rendszereket mérnöki tervezésre használják, mert pontos méreteket lehet megadni, alapvető alkatrészeket könnyen lehet modellezni. A sok modellből összeállítást lehet készíteni, ahol "kényszerekkel" egyméshoz illeszted az alkatrészeket, így látod a teljes konstrukció együttes működését. A gyártáshoz egyszerűen lehet 2D-s rajozkat készíteni a modellekről, mert a program le tudja vetíteni mindneféle nézetre, amit aztán be lehet méretezni.
A felületmodellezés inkább szobrászkodáshoz hasonlít, ott a konkrét méretek nem számítanak, inkább csak az arányok, mivel ott szabadfelületekkel dolgozik a felhasználó. Ezek komplex függvények által leírt görbe felületek, amik mérnöki gyakorlatban ritkábbak, ott legtöbbször síkok, merőlegesek, szögek vannak. Plusz a Maya, Blender-ben készült dolgok jellemzően a "számítógépben maradnak" nem a fizikai megvalósítás a cél, hanem egy render, vagy animáció elkészítése kép, vagy videóanyaghoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!