Milyen tanár legyek az alábbi tárgyak közül: történelem, magyar, fizika, biológia? (Bővebben lent)
Ezeket a tantárgyak érdekelnek, de képtelen vagyok dönteni.
Ha történelem-tanár lennék, akkor azzal együtt magyart is tanítanék. A fizika-biológia szakot így együtt nem vállalnám be, tehát abból csak az egyikre szakosodnék.
A történelem nagyon régóta érdekel, és rajongok érte, viszont vannak olyan részei amik nem olyan izgalmasak (pl.1990-2000 utáni történelem már nem tud lekötni annyira). De mivel 1990 utáni töriből kevesebb rész van, ezért összességében az egész tantárgyat imádom. És amúgyis véleményem szerint minden tantárgynak vannak unalmasabb és izgalmasabb részei.
A magyarral ugyanez a helyzet. Ott a nyelvtan az, ami annyira nem köt le, sőt azt kifejezetten elég unalmasnak találom, viszont az irodalom iránti rajongásom miatt bevállalnám a nyelvtanyt is, mert könnyűnek könnyű, irodalmat külön meg nem taníthatnék.
A fizika is érdekes. Ha jobban belemélyedek az is egy gyönyörű tantárgy.
A biológia szintén. De ezekről a természettudományi tárgyakról még nem tudok nyilatkozni bővebben, mert ezek még csak az utóbbi időkben kezdtek el érdekelni.
És most kérlek senki ne jöjjön azzal, hogy tanár semmiképp ne legyek mert rossz a fizetés. Igen, ezt én is tudom, ennek én is utánanéztem, hogy siralmas a tanárok fizetése, de nekem meg van az elhivatottságom, és akkor is ezt szeretném csinálni.
Inkább azt mondjátok meg, hogyan tudnék dönteni az alábbiak közül, hogy majd melyikre szakosodjak?
10. “Az ösztöndíj összegét az ösztöndíjas jogviszony második félévétől kezdődően a KÖB minden tanulmányi félév lezárása után felülvizsgálja a rendelkezésre álló keretösszeg, valamint az Ösztöndíjas előző félévben elért kreditindexe figyelembevételével. A KÖB meghatározza az adott félévre vonatkozó kreditindex-szintekhez kapcsolódó ösztöndíj összegeket és a következő félévre vonatkozó, ösztöndíjra jogosító kreditindex minimum szintjét. A KÖB által meghatározott kreditindex minimum szintjét el nem érő Ösztöndíjasnak a következő félévben az ösztöndíjas jogviszonya fennmarad, de ösztöndíjra ebben az időszakban nem jogosult.
"Ahány évre szól a szerződésed, annyi ideig kell majd dolgoznod egy előre meghatározott helyen. Közben pedig megtörténhet, hogy amíg tanulsz, az első félévben rendes ösztöndíjat kapsz, a következőben pedig alig valamit, hiszen nincs fix összeg, ez keretfüggő. És az is megeshet, hogy ugyan nem kapsz egy fillért sem, mert rossz voltál, de attól még a leendő kijelölt munkahelyeden letöltendő évek száma tovább ketyeg.
Munkatapasztalat nélküli, karrierjük elején álló fiatalokat erőszakkal egy olyan pályára állítani, ahonnan csak egy irányba egyszerű a továbblépés, finoman szólva sem etikus."
A TTK-sokat megértem, de BTK-n lehet dolgozni! Én havi 150-et simán összeszedek ösztöndíjjal együtt, második félévtől kezdve nem kaptam egy forint szülői támogatást sem. De ismerek matek és infoszakosokat is, akik rendszeresen dolgoznak, szakmán belül és kívül is.
"Ösztöndíj, és a kamatokat is hozzá, de kamatos kamatként, tehát a folyamatos utalásnál megy a kamat, azaz évente négyszer. Anno ezt én is megkérdeztem, és a nyakukra jártam elég sokáig, amíg nem mondták el a pontos menetét.
Így a képzés végére, ha végig a maxot kaptad, akkor valamivel többet mint a dupláját kell visszafizetned a kamatos kamat által (a jelenlegi állás szerint 2,07*kapott összeg, de ez nyilván változni fog, hiszen a mindenkori alapkamat összege is változó, a mostanival lenne annyi).
Elvileg 14 napod lenne rá, és ez terhelhető tartozás, azaz NAV által behajtható (vagy tovább adható behajtóknak).
Fura módon nincs lehetőség a részlet fizetésére jelenleg, ez lehet változni fog majd egyszer, de jelenleg nincsen erre az eshetőségre. (ellenben van egy kiskapu, ha behajtásra kerül a sor, akkor nem vonhatják le a teljes fizetésedet, hanem csak egy részét, így mintha részletfizetés lenne, csak ennek költsége minden alkalommal 5 ezerbe kerül, tehát ezzel is nő, meg nyilván közben is kamatozik)
Ki van találva, viszont ennek fényében ha az ember elvállalja, akkor szerintem egy jó motiváció, hogy végig csinálja az egyetemet."
Szerintem ez félévente 250ezret nem ér (ami gyakorlatilag semmi, nekem a tanulmányi ösztöndíjam jelenleg 125ezer/félév, de van akinek eléri a 250et). Tanulni kell és dolgozni, nem eladni a lelkedet.
#12: Gondolom, függ egyetemtől és szaktól is, de akiket én ismerek osztatlan tanárszakosokat, azok között nagyon kevesen dolgoznak, vagy legfeljebb csak ímmel-ámmal, zsebpénznek, s köztük nemcsak természettudomány szakosok vannak. Félév vége felé különösen sok a zárthelyi, akkor nagyon nehéz ilyesmit beleszorítani az időbe. A Klebensberg ösztöndíj szerintem annak, aki amúgy is biztosan állami iskolában akar tanítani végzés után, azaz teljesen elhivatott már az elejétől kezdve, szerintem igazából különösebb tényleges hátránnyal nem jár. Az összegekről olvashatsz ezen a linken:
Nekem is angol az egyik szakom.
Szerintem ez olyan, mint amikor azt bizonygatják az emberek, hogy nincs napi 40 percük edzeni. Én elismerem, hogy lenne időm, de mindenki arra fordítja az idejét amire akarja, és én nem akarom edzésre:D
Nem tudom, nekem csak 1 történelem szemináriumra kell minimum 50 oldalt olvasni egy órára (50 oldalnál lejjebb nem adnak), minimum 3 töri gyakom van egy félévben, de inkább 4. Volt sok angol/amerikai irodalom órám, igen, rengeteget kellett olvasni. (Plusz tanárszak, tehát minden órán előadást kell tartani, tehát kb minden héten 1et, arra tisztességesen felkészülni, összeállítani...)
De ezt okosan kell csinálni. Persze, elolvashatsz mindent, ez is egy mód, csak nem biztos hogy megéri. Vagy utánaolvasol, megnézed a filmet miközben mást is csinálsz, keresel tételeket, megnézed a szakos dropboxot, megnézed a jstort... Bocsi, de nekem ez a 600 oldal annyira semmi, a barátom múlthéten írt mérnökkaron egy 550 oldalas könyvből olvasónaplót, esténként olvasgatta (munka után...) és vasárnap estére kész volt a 9 oldalas beadandóval együtt. Ne haragudj, ez így csúnyán hangzik, de egyszerűen nem bírom elképzelni mit kezdesz ennyi szabadidővel. Én minden nem dolgozó bölcsészen azt látom, hogy ugyanúgy elvannak szaladva a beadandókkal, mindent utolsó pillanatban adnak le, ugyanúgy megbuknak, és egyáltalán nem olyan az átlaguk, mint várnám. (Tehát, általában rosszabb, mint az enyém, sokszor kevesebb kredittel) Az egyik barátomnak idén 43 kreditje van, és végig dolgozott. Mások tanfolyamot csinálnak, plusz nyelvet tanulnak, kitanulnak műkörmösnek, fodrásznak, személyi edzőnek, 5 tanfolyamot tartanak nyelviskolában, hajnalban felkelnek raktározni...sokan pedig nem csinálnak semmit és folyamatosan le vannak maradva mindennel. Még az is jobb lenne, ha buliznának, de az sem:D Szerintem próbáld átértékelni, hogy mit-hogyan csinálsz, mert egyáltalán nem tűnik hatékonynak. Az is általános probléma, hogy sokan délre veszik fel az első órájukat, és persze hogy este 6ig bent vannak és már semmit nem tudnak csinálni este. Érdemes mindennap 8ra felvenni az első órát, mert akkor már 3 szemináriummal is kész vagy fél kettőre délután, azaz ott az egész délutánod, mondjuk egy 4 órás laza munkára (akár csak heti 2-3x).
Kicsit szerintem érdemes lenne átértékelni, hogyan osztod be az idődet és mit kezdesz az életeddel, mert nagyon csúnyán hátrányba lehet kerülni a munkaerőpiacon. Huszonévesek vagyunk, bírni kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!