Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Tanulási lehetőségek » ELTE informatikai karáról...

ELTE informatikai karáról mesélnétek nekem?

Figyelt kérdés
Szerintetek hány pont kell majd a felvételihez? (380 volt tavaly, legjobb esetben 395 pontom lesz) Nem tanultam programozni, viszont a matekot emelt szinten tanultam végig, ez így hátrányt jelent?

2020. jan. 14. 14:54
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:
Akkor egyetemen is meg lehet tanulni, nem kell előképzettség?
2020. jan. 18. 16:58
 12/15 anonim ***** válasza:
81%
Nem kell előképzettség, csak előnyt jelent. Ha rendesen tanulsz, előzetes tudás nélkül is tudni fogsz venni az első pár félévben. Ettől függetlenül nem egy könnyű dologról van szó, de ha emelt matekot teszel, akkor gondolom ismerősek neked a napi 5-6 órás tanulások. Ez szükséges az ismeretek elsajátításához.
2020. jan. 18. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
66%
De ha idejösz mindannak ellenére, amit leírtam, akkor nem mindegy? Úgyis életed szopása lesz... az előzetes programozói tudás édeskeveset számít már.
2020. jan. 18. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
35%

NEM ajánlom hogy oda menj, csak max ha már nagyon jó vagy benne. Én nem rég váltottam le ezt a szakot, vidéki progra jelentkeztem. Az ELTE-n az órák szörnyűek, a tanárok 90%-a nem tanít semmit, ellenben a követelmények még azoknak is alig teljesíthetőek akik tudtak előtte is. Akik nem, azok már az elején kiestek, vagy idővel. Az alapokat se tanítják meg, megérteni meg nem lesz időd. Annyi fölösleges sz@rt és fölösleges elméletet kell tanulni (főleg matekokból), hogy semmire nem lesz időd. És az sem elég, mert a zh-k, vizsgák olyan nehezek. De programozni meg nem tanítanak meg, hanem elvárják hogy a nem létező szabadidődben tanuld meg. Viszont minden órán zh-t íratnak minden tárgyból, ahol sokszor még nem vett anyagot kérdeznek, és azokból is még pluszban minimumpontokat kell elérni. Olyan beadandókat kérnek, és olyanok vannak a zh-kban, amiket egyáltalán nem is vettünk az órákon, és ezt a tanárok is belátják. És alapvetően egész nap bent leszel az egyetemen, és azon kívül meg alig lesz időd a beadandókra, házikra, zh-kra.



Leglustább, szervezetlenebb, és unfair-ebb egyetemi szak, amit valaha láttam. És ez a diákokon is látszik, a többségük rohadt depressziós, utálják, otthagyják, még aki előlegesen tudott programozni is elveszti minden érdeklődését és szenvedélyét itt. Híres arról, hogy mennyire rossz, nekem is hallgatnom kellett volna mások véleményére mielőtt idementem, máshol sokkal jobb. Kérem vissza az ott elvesztegetett egy évemet.. Tégy magadnak egy szívességet és messziről kerüld el.

2020. máj. 16. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim válasza:
37%

Én is írok egy regényt:


Második féléve vagyok az ELTE IK-n

Erősen gondolkozom rajta hogy itt hagyom a f@szba.


1) Oktatás gyökeres problémái


Alapból alig vannak tanárok, ezért minden jött ment felvesznek, első félévben olyan tanította az egyik tantárgyat aki olyan 2 max 3 évvel volt idősebb tőlem (attól függetlenül ő egy elég jó tanár volt). Másik tantárgyból a gyakvez arról beszélt, hogy nem fogunk megbukni mert lusta javító zht kitalálni, meg még azt is kijavítani. Illetve azzal kezdte a bemutatkozást, hogy ne mondjuk neki hogy jó reggelt, mert ha reggel felkelt az már nem jó. Az anyagot kicsit silányan adta le, azonban még ő is egy elég jó tanárnak számított, mivel azt kérte számon amit leadott, és olyan szigorúsággal javított, mint amekkora odafigyeléssel leadta az anyagot. Tehát itt nem a tanárnak a munkáját szidom, hanem azt hogy egy egyetemen ilyen mentális állapotban vannak a tanárok. A másik meg a tényleg hanyag tanárok. Most második félévben kaptam is egyet objektum elvű programozásból táblás órára. Minden órán zht írunk, februárban kezdődött a tanév. Távoktatás miatt a zhk helyét a beadandók vették át. Szeretném jelezni, hogy május vége van, és egyetlen darabot javított ki eddig, úgy hogy szóltunk a tanszék vezetőnek, meg magának a tanárnak is többször. Hát neki dolga van, a tanszék vezető meg annyit mondott hogy beszél vele, úgy látszik nem sikerült. Illetve ugyanez a tanár órán nem bír beszélni, rosszul leszek tőle ha hallgatni kell. Paraméter helyett olyat mond, hogy Parapéter, full véletlenül és ki se javítja magát. Meg eljátszotta már, hogy betolja hogy nem készült órára, ő ezt nem érti, majd óra után nézzük meg, mert nem tudja elmagyarázni. Szép, végülis ez az egyetlen dolga lenne, ha már a zhkat nem javítja.

A kötelező előadásokat nem is említem, mert az előttem lévők leírták, én a részletekbe mennék bele. Van egy olyan előadó "Fradi bácsi" akinek az előadásának több mint a fele a baromsággal megy el. Szereti nagyon a Fradit, ezért ilyen szar meta Fradis szóvicceket mond. A humor tetőfoka meg az nála, hogy kérdez egy kérdést, majd felszólít valakit, akinek nem tudja a nevét, ezért random mutat valakire, és RANDOM NEVET mond. És ez úgymond a humor tetőfoka nála, hogy xDDDDDDD Gézának szólítottam valakit azt nem tudom mi a neve. Annyira leszarták már az embert a második óra után, hogy első sorban aludtak.

Az is nagyon jó hogy egyszerre szerintem nem túlzás hogy 10+ oldalt kell megjegyezned amin az infók vannak, mert van egy neptun utánzat a canvas, meg azonkívül tanszékenként, tantárgyanként, meg még tanáronként is vannak oldalak. Néha az infókat ilyen 4 oldalról kell össze rakni hogy akkor tulajdonképpen is mi a f@szom van. És ez minden félévben így van. Tegnap pl. egyik tantárgy követelmény rendszerét kerestem egy órán keresztül.

A követelmény rendszer is egy vicc, annyi szempont van meg annyira random tantárgyanként. Valamiből csak 50% zhnként de van amiből több, meg van amiből elég a 40% is. Van ahol százalék sincs írva csak pont.

Az a legjobb hogy a legtöbb tudás amit az egyetem átad maximum 1 hetes, utána elfelejted a g&cibe. Én első félévből kb semmire sem emlékszem. Az elméleti része minden tantárgynak egy kutyasz@r. Van olyan tantárgy ami 3 kreditet ér (jog), és egy vizsga van belőle ami annyiból áll hogy van x kérdés a b c d válasz lehetőséggel, be kell karikázni a helyeset.A vicc hogy ki vannak a adva a kérdések a helyes válasszal. Sosem voltam előadáson bent, vizsga előtt benyaltam a 180 kérdést, dirr 5ös. Elég bámulatos, hogy a tantárgy 1-2 nap alatt elvégezhető, és 0 tudást ad át. Előadásra meg azért nem jártam, mert nem volt ülőhely, 2ször mentem be összesen, ebből 1szer még vagy 10 másik gyerekkel a lépcsőn ültünk télen. Na igen a kur@ag&ci jó egyetem ugyebár :DDD.

Visszatérve az előadásokhoz, funkcionális programozásnak az előadásáról is vannak élményeim. Ugye az előadásokon adnak egy kódot, amit be kell írni ELTE-s wifiről, így elméletileg csak az tudja beírni aki ott van (mert az tudja csak a kódot, meg ott van ELTE-s wifi mert az ip-t is nézik). Na ez alapból úgy szokott kinézni, hogyha nem működik a wifi akkor mobilnetről írják be, szóval ha van mobilneted meg valaki elküldi ott sem kell lenned. Ezzel éltek ugye vissza, és a nagy okosok kitalálták, hogy na akkor funkcprogból csak az ELTE-s wifivel lehet belépni, még mobilnetről se, ha nincs wifi kiszopod a nagy büdös lónak a f@szát. Úgy hogy van 1 perced hogy beírd a kódot, mert utána el sem fogadja. Aztán körbeadnak egy papíros jelenlétit. Na de ugye ezzel is lehet csalni, mert valaki ráírja a nevét azt még sincs ott hajjaj. Ezért valaki ment a kérdőívvel, és nézte hogy csak egy nevet ír e rá mind a 200 gyerek. A komédia magaspontja volt úgymond, nem hittem el. Aztán mikor jött a kérdőív meg a gyerek nézett messziről akkor már elhittem hogy ez a valóság, és tényleg ilyen szánalmas az egész szituáció.

Aztán imperatív programozásból volt egy vizsgám, amin fél óra azzal ment el, hogy belépjünk a gépbe mert 3 féle kódot adtak, és a gépekbe nincs ssd-se, úgy hogy ki meg be kellett kapcsolgatni őket. Volt egy másfélórás időkeret a zhra, ha befejezted be kellett csomagolni zipbe és fel kellett tölteni egy oldalra. Na már most mivel a vizsga előtt derült ki 2 perccel, hogy nem csak Linuxot hanem Windowst is lehet használni, ezért nekem Linux volt elindítva, és a nagy sietségben nem tudtam hogy kell becsomagolni Linuxon, mivel ott nincs winRar meg semmi ilyesmi. 10 percen keresztül jelentkeztem, felálltam integettem, hogy vegyenek már észre mert 5 percem van feltölteni. Rám néztek vagy 3szor csak pont lesz&rtak mert éppen pofáztak (segéd tanárok). Aztán mire odajött valaki lejárt az idő. Na aztán nem lehetett beadni jött a rendszergazda, elhordott mindennek, meg hogy meg fogok bukni, aztán rárakta pendrivera azt azt mondta hogy jól van beadja így. Bámulatos ELTE-s élmény volt.

Kicsit aktuálisabb (mert második félévben történt) webfejlesztés. Órán nem figyeltem egyáltalán, előadásra nem jártam. Az óra annyiból állt, hogy vagy nézzünk megy egy videót hogy kell, vagy meg itt van ez az oldal ez alapján óra végére csináljunk meg egy feladatot. Na és ebből a tantárgyból az a vizsga hogy saját weboldalt kell csinálni irányelvek szerint. Na mivel semmit sem tudtam, ezért 5 nappal a határidő előtt elkezdtem. Netről tanultam mindent, valószínűleg 100-80 pont között lesz (100 a max). Ez nem az én ügyességem dicséri, hanem azt hogy neten milyen jól megvan az anyag külső forrásból, és hogy egyetemen erre elk#rnak egy félévet, és még úgy sem sikerül megtanulni. Bezzeg internet segítségével 4 nap alatt megértem a féléves tananyagot. Kicsit jog flashbackem van, az is egynapos tantárgy volt ez meg 4.

A másik nagyon fontos dolog, hogyha bajod van, akkor mindegy kinek szólsz, az egyetemet olyan mintha a gyíkemberek vagy Soros vezetné. Mert akárkinek panaszkodsz vagy mondasz valamit, az lesz rá a válasza, hogy egyel felette a tanszék vezető hozta döntést, ha neki mondod, akkor a dékán hozta a döntést, vele meg nem is lehet kommunikálni emberileg kb. Szóval bármi gondod van, megy a levesbe, nagy zsákutca az egész.

Az első félév legelején lévő tréninget én is megemlítem. Arról szól hogy 3-4-5 napon keresztül napi 10-8 órát ülsz egy szobában, egy úgymond pszichológussal, meg a csoporttársaiddal. Az IK-sokra nem tekintenek emberként. Azt hiszik hogy aki IK-s az ramot eszik reggelire, meg akkumulátorról működik reggeltől estig a gép előtt ül, és 1esekben meg 0ákban látja a világot. Ennek a tréningnek is olyan feelingje volt, hogy "na igen itt vannak a gyerekek akik egész nap a számítógép előtt ülnek, meg kell őket tanítani 18 évesen kommunikálni meg létezni." Közben meg egyáltalán nem ez a helyzet. Amúgy volt érdekes része a tréningnek, de kb. olyan hasznosságú volt, mint megnézni egy félórás videót aminek az a neve, hogy top 10 tanulási technika. Egyébként ez a tréning is csak IK-n van. Ja és ez kötelező mert ez valami tantárgynak számít kredittel. Annyiból vicces volt hogy szét lehet trollkodni az egészet nem kus$oltatnak el. Volt egy gyerek aki pl. nem aludt egész este úgy jött reggel, mert buli volt, bealudt és 4 órán keresztül horkolt. De attól még rohadtul felesleges semmi értelme. Annyit tanultam meg hogy még hogyha 4 napig 8 órán keresztül verem a kukimat az is hasznosabb, mert azt legalább élvezem.


2) Tárgyak


A tantárgyak nagy része felesleges (innovatív vállalkozás menedzsment, jog, funkcionális programozás, objektum elvű programozásnak a táblás része). Ezek közül, van ami kifejezetten könnyű, akár élvezhető is, de semmi haszna nincs. Ez olyan mint mikor gimiben azt mondják hogy most filmet fogunk nézni, vagy azt csináltok amit akartok. Mert haszontalan attól függetlenül, hogy nem nehéz. A funkcionális programozás első félévben van, semmi értelme, mert nem épül rá másik tantárgy, csak a dékánnak az egyik szakterülete, ezért beb@szta hogy tanulják a gólyák. Sehol nem hallottam róla hogy a Haskell nevű programozási nyelvet használnák.

Az is szépen megzavarhat az első félévben, hogy tanulsz C-t, C++-t, Haskellt, meg még ezeken kívül powershell-t meg kettő ahhoz hasonlót, aminek már a nevét sem tudom, de a lényeg hogy más a szintaxisa hogy belezavarodj.

Fentebb említettem az innovatív vállalkozás menedzsmentet. Egy felesleges hulladék, de azért csak egy tanár tanítja aki úgy veszi, hogy ez a legfontosabb tantárgy. Alapból feltételezi a tantárgy hogy itt mindenki ügyeskedő vállalkozó akar lenni, saját céggel. MINDENKI. MINDENKI INNOVATÍV ötlettel akar céget csinálni.

Objektum elvű programozás táblás rész következik. Na már most ez a táblás rész azért van, hogy ha te gépen írsz egy programot, azt elméletileg csak te érted, egy átlagos ember nem. Ezért lapra, vagy wordbe le kell írni a program működését. Na most ezt ne normálisan képzeld el, hanem ilyen mondvacsinált krisz kraksz hieroglifa jelekkel, amiknek értelme sincs, meg már a tantárgyat tanító sem tudja néha mi mit jelent, meg mit hogy kell használni meg értelmezni. Teljesen felesleges, több ismerősöm rokona programozóként dolgozik, ránézett az ELTE-s dokumentációra és csak annyit mondott hogy ez mi a f#sz?

Aztán OEPből (objektumelvű programozás) van egy olyan része a tantárgynak, hogy a tanszék vezetőjének a könyvtárával kell feladatokat megoldani. Csak azzal lehet!!! Ez annyit jelent, hogy te nem használhatsz for ciklust, meg semmi értelmes dolgot, hanem csak az ő kreált hülyeségeit. Ennek mégis mi értelme van? Ezt tényleg sehol sem fogod használni mivel a tanszék vezető csinálta. Sehol sem standard a bácsinak a saját baromsága. De nekünk mégis csak azt szabad használni.


3) Random (RNG)

A tantárgyak nehézsége, meg úgy alapvetően az egyetem nehézsége a szerencsén múlik. De ha 6 félévvel számolunk, akkor nagyon kevés az esélye hogy mindig jó tanárokat kapsz. Mondok példákat. Van olyan tantárgy ahol nekünk a gyakvez komolyan vette a dolgát, és olyanokat rakott a zhba amit nem vettünk órán. Nem is lett meg a zh. Eközben ugyanebből a tantárgyból valami olyan gyakvez aki először oktatja az beadandót adott ki zh helyett. A beadandó sokkal könnyebb megkérdezhetsz másokat, sokkal több időd van rá. Másik dolog ismét zh, másik tantárgyból. A zh ugyanaz mindenkinek, csak ugye a gyakvezek kedvük szerint javítják. Van aki leírt egy algoritmust majdnem teljesen: -1 pont a többi pontjához. Másik csoportba ugyanez volt +11 pont. Olyan különbségek tudnak lenni gyakvezenként hogy simán bélkifordítós bukás, és 0 effortos 5ös különbségek vannak. Az hogy te milyen okos vagy semmit sem számít szinte. Az számít hogy felesleges elméleti hülyeségeket mennyire vagy hajlandó 10 órán át tanulni naponta. A röpzhk nehézsége is tanártól függ. Funkcprogból mindenkinek maxos volt a csoportomban az összes röpzhja mert puskázni is úgy lehetett ahogy akartunk. A másik csoportból meg a haverom majdnem ezen bukott meg, mert olyan nehéz dolgokat kérdezett a gyakvez.


Összefoglalva a klasszikus magyar oktatást kapod ha az ELTE-re jössz. Csak itt már eléggé meglátszódik, mivel nagy hírű egyetem és ahhoz képest nagyon szánalmas, legalábbis az egész IK. El nem bírom képzelni, hogy aki nem államin van, az mit érezhet. 500 ezer Forint egy tanév nem államin. Hát ennyi pénzből veszel egy komplett gépet, meg internet előfizetést, azt otthon megtanulsz bármit. Én is így is mindent netről tanulok, mert még az alapokat sem képesek elmagyarázni. Vagy meg elmondják egyszer, azt ha nem jegyezted meg így jártál, mert 5 másodperccel később már az erre 6szorosan ráépülő dolgot vesszük.


Nem ajánlom az egyetemnek ezt a karát. Kerüld messziről, másnak is mondd meg hogy kerülje messziről. Utoljára általános iskolás koromban éreztem magam ilyen rosszul az oktatási rendszer miatt (általános iskolában nyilván teljesen más okokból). Tényleg nagyon rég nem éreztem már magam ilyen rosszul. Úgy érzem hogy 19 évesen retardált ovodásként kezelnek, illetve bármit csinálok egy hulladéknak néznek. Sose lehet itt elég okos vagy elég jó az IK-n. Azt mondom menekülj.

Azokra meg ne hallgass akik azt mondják hogy az ELTE-s diploma sokat ér. Mindegyik ugyanannyit ér, ez egy nagyon nagy baromság, már gimiben is ezzel etettek minket. Igaz vannak olyan diplomák 2-3 ami tényleg nem ér sokat, de azokon kívül mindegyik ugyannyit ér. Meg amúgy diploma nélkül is lehet dolgozni, mert ebben a "szakmában" a hozzáértést jobban nézik. Azt ajánlom keress valami vidéki egyetemet, ami legyen nehéz de hasznos, vagy legyen haszontalan, de akkor könnyű. Igazából a papír a lényeg egyetemen, tudást nekem biztos nem tud átadni annyit 3 év alatt, mint az internet 1 hónap alatt. Az ELTE IK-t úgy tudnám jellemezni, hogy nehéz, de cserébe még haszontalan is.


UI: Sok helyen obszcénen fogalmaztam, így tudom a legjobban kifejezni a véleményem. Illetve ez az egész iromány a konkrét példákra fókuszál, mert sok embernek nem mond semmit az hogy rossz, vagy nehéz. Minden eset amit írtam megtörtént, és ráadásul velem személyesen.

2020. máj. 22. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!