Egy gyógypedagógus milyen, biológiailag jobban megalapozott szakmában tud elhelyezkedni?
Alapvetően biológia szakra jártam, de betegség miatt néhány évig nem tanultam sehol. (Mikrobiológus szerettem volna lenni és kutatásban részt venni.)
Amikor gyógypedagógiára jelentkeztem azt hittem hasonló lesz a feladat, mint egy orvos esetében. Diagnózist kell felvennem és az alapján kezelnem a betegséget. De kiderült, hogy egyáltalán nem erről van szó... (a szak gyakorlatilag száraz történelem, a munka pedig gyakorlatilag tanár csak normálistól eltérő gyerekkel)
Ha elvégzem a gyógypedagógia szakot, akkor dolgozhatok olyan szakmában, ami jobban támaszkodik a biológiára, orvostudományra, mint pedagógiai alapokra? Milyen lehetőségeim lesznek így? (Esetleg anatómia tanár lehetek?)
Anatómia tanár akkor lehetsz, ha más egyéb (pl. biológia vagy orvosi) szakot is elvégzel a gyógyped mellett. Ez a gyógypedagógia szak leginkább "hagyományos" tanár vagy szocped/óvodaped/tanító/gyógytornász szakhoz hasonlít (pl. alsó tagozatban szinte bármely tantárgyat taníthatsz vele, de felső tagozattól már nem jellemző, maximum a nagyon vidéki iskolában), de pl. szomatopedagógia szakon rengeteg az anatómiára épülő tárgy, viszont inkább a gyógytorna, mozgásrehabilitáció, mozgásfejlesztés területén lehet elhelyezkedni vele. Pszichopedagógia és logopédia szakirányon lesz lehetőség "diagnózist" felállítani, de azt is hosszadalmas, gyakran több alkalmas vizsgálat során, valamint gyakran szakorvosi vélemény (neurológus, fül orr gégészeti stb.) felhasználásával. Tehát annyiban kell az anatómia, hogy érteni kell mit ír le a szakorvos.
Ha inkább bizonyos szak tanítása érdekel (anatómia, biosz), akkor érdemes inkább "hagyományos" tanár szakon tanulni, nagy hiány van/lesz pl. természetismereti tárgyak (biosz, fizika, kémia, földrajz) és matematika tárgyat tanítókból. Aki ismerőseim közül anatómiát, vagy hasonló tárgyat tanít akár középiskolában, akár tanfolyamokon, szinte mind orvosi egyetemen végzett (vagy folyamatban van a téma).
Köszönöm a válaszokat.
Nem érdekel feltétlenül a tanítás, de mivel leginkább ahhoz áll közel a szak, ezért elgondolkodtam rajta (ha nekem nem is sikerültek az álmaim, akkor legalább másoknak segítsek elérni azt).
A problémám a gyógyítás módszerével van. Úgy tűnik, a dolgom a betegséggel való együttélésre nevelés lesz, (nem a fennálló betegség gyógyítása). Ráadásul személyes interakcióval, ami érzelmileg kimerítő, sőt megrázó.
Esetleg tudnátok javasolni valamit, hogy gyógypedagógia szak mellett mit érdemes elvégezni, ha olyan munkát szeretnék végezni ami segíti a fogyatékossággal élő embereket, de jobban támaszkodik a biológiai, fiziológiai, kémiai alapokra? Inkább számítógép előtt ülve, csendes magányban tudom/szeretném elképzelni a napjaimat.
azért az túlzás, hogy száraz történelem, maximum az első évben, később azonban rengeteg a gyakorlati tárgy, a módszertan...
miért nem néztél utána jobban a szakleírásnak? a nevében is benne van, hogy pedagógus..
egyébként el tudsz helyezkedni "biológiailag jobban megalapozott szakmában", pl. szakértői bizottságnál, ahol diagnosztizálják magát a fogyatékosságot, ill. megállapítják, hogy milyen területeken lenne szükség fejlesztésre. esetleg pedoaudiológiai, audiológiai munka (bár utóbbihoz biztosan kell valamilyen további képzés).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!