Mi a különbség a logisztikus és a szállítmányozási ügyintéző között?
#2-es: Szállítmányozási ügyintézőként nem aktatologatást végzel, kérlek téged a legnagyobb tisztelettel, hogy ha nem tudod, mit csinálnak pontosan, akkor erről a részéről a dolognak inkább ne alkoss véleményt.
Én szállítmányozási ügyintézőként dolgozom, de nem aktatologatásról szól az életem/életünk a kollégákkal. Konkrétan mi tartjuk a kapcsolatot az ügyfelekkel, felvesszük a rendeléseiket, a szállítás folyamatát ellenőrizzük és bele is avatkozunk, amennyiben valamilyen probléma adódik, mert azt meg kell oldani. Kapcsolatot kell tartani a különböző kirendeltségekkel is (amennyiben multiról beszélünk). Nálunk még az árajánlatokat is mi készítjük az ügyfelek részére. Különböző táblázatokba viszünk fel adatokat, elemezzük azokat. Ripoltálásokat végzünk (napi jelentések, pl. a szállítmányok állapotáról). Reklamációkat veszünk fel, azokat továbbítjuk a megfelelő kolléga részére. Olykor át kell menni a raktárba is, ha valamilyen árut kell keresni. Számlázni mi nem számlázunk, arra ott van a számlázási osztály. Nem is számlázhatnánk, ugyanis egy szállítmányozási és logisztikai ügyintéző nem kap olyan beható képzést a számlázás rejtelmeiről, mint aki alapból ilyen szakra specializálódik.
A logisztikus ellenben már alapból a raktárban tevékenykedik. Betárolás, kitárolás, ezeket ellenőrzi, a rendszerben adatokat kezel, árunyilvántartást vezet. Aki logisztikai vezető, az irányítja az embereket is, beosztásokat csinál, szabadságtervezetet készít. Ha meghibásodik egy gép (pl. targonca, csomagológép), annak az ügyintézését is ő végzi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!