Ha valamiben alapjáraton nem vagyok jó, akkor egyetemen sem érdemes olyan szakot választani, amihez az adott tantárgy szükséges? (több lent)
Tudom, sokak szerint semmi értelme humán-reál szerint kategorizálni magunkat (részben egyetértek, részben nem), de ha meg kell tennem, akkor vagy inkább humán beállítottságú vagyok, vagy egyiksem. A humánt azért nem mondanám, mert a töri / magyar eléggé hidegen hagy és tanulni sem szeretem őket, ami viszont jól megy / szeretem azok a nyelvek és a zene.
Még egy évem van a gimiben egy kéttannyelvű osztályban. Jelenleg azon gondolkozom, hogy szakmát tanuljak később (felszolgálás) vagy próbálkozzak meg egy olyan egyetemi szakkal, ami érdekel.
Ami vonz, az a környezettel kapcsolatos szakok, úgy mint vízügyi üzemeltetési mérnöki, környezetmérnöki (igen-igen, tudom, elvileg semmire sem jó). Érdekel a hulladékgazdálkodás, a természetvédelem, de ahogy beleolvasgatok néhány egyetemi anyagba... hát nem sok mindent értek. Nyilván tele van kémiával, képletekkel stb. Kémiából sosem voltam jó, de ha visszagondolok, már 7. osztály első félévében lemaradtam, gimiben meg nem csoda, hogy nem értettem semmit (és mivel nagyon nem érdekelt/nem terveztem vele, nem foglalkoztam sokat azzal, hogy felzárkózzak a tananyaghoz - mert tekintve, hogy kéttan osztály, az osztálytársaimhoz nem kellett, 90 %-uk puskázással lett 5-ös, én 2-es/3-assal zártam).
Édesapám szerint nem lehetetlen bejutni (az szerintem sem, elég alacsony a ponthatár), bent maradni annál inkább nehéz (mint általában), de szerinte ha az egyetem előtti nyarat/évet a szükséges tárgyak tanulással tölteném, hogy ne legyen minden kínai, akkor még lehetne esélyem értelmes egyetemistának lenni (mert nyilván nem azért menék, hogy legyen egy papírom, hanem hogy tanuljak és később "hasznos" legyen a tudásom - úgy értem, ha erről lemondok, alapjáraton én nem szeretnék egyetemre menni csak azért, hogy diplomás legyek).
Minden őszite véleményt szívesen fogadok, lebeszélőt, rábeszélőt egyaránt, ha alá van támasztva tapasztalatokkal, érvekkel.
Köszönöm szépen előre is!
Ja, hát meg a matek... nem mondom, 4-esre csak sikerül valahogy megcsinálnom újabban, de az a tudás tényleg a dolgozat befejezéséig tart, bár közben is elég bizonytalan sokszor, arról nem beszélve, hogy előtte sok idő a felkészülés (általában plusz "kutatómunkát" kell hogy csináljak, mert ahogy órán vesszük, úgy sokszor nem értem meg)
Köszönöm szépen a válaszod, nagy segítség! És gratulálok, hogy neked végül sikerült megtalálni/bevállalni azt, ami igazán megy és amit szeretsz, sok sikert a továbbiakban is! :)
Jól mondják az előzők, ami nem megy, nem kell erőltetni. Hogy laikus szinten érdekel a hulladékgazdálkodás, természetvédelem, környezetmérnök stb. az nem jelenti hogy valóban is érdekel.
Az átlagembert is foglalkoztatja a fekete lyuk, az időutazás, a sötét energia, a húrelmélet, meg egy rakat más amiből minden nap kiírnak ide vagy öt kérdést, de ezek igazából csak addig érdekesek, amíg felületesen beszélünk róluk.
Addig hangzanak jól, amíg elfilozofálgatunk mi lenne ha visszautaznánk az időben, összekapcsolva ezt a Sci-fi filmekkel, stb.
Aztán a választóhatár ott van, amikor kiderül hogy nagyon durva matematika kell hozzá (operátorelmélet, differenciálegyenletek stb.).
Vagy ugye mindig beszélnek a legdivatosabb bozonokról, hogy azok milyen érdekesek, meg hadronütköztető, stb. Ha egy ilyen laikus belenézne Simonyi: Elektronfizika c. könyvébe, rögtön elmenne a kedve tőle, mert olyan szintű matematika kell hozzá hogy ihaj...
Most te is belelapoztál egy-két jegyzetbe és ugyanezeket tapasztaltad. Meg a reálos irány az igazából olyan, hogy gondolkodni is kell. Attól hogy te a környezetmérnöknek nem látod a hasznát, még van neki. Rengeteg kémiát, vegyészetet, vegyészeti eljárásokat tanulnak ott, amit el sem tudsz képzelni, kár hogy leszóltad őket. A mesterképzésben meg még differenciálegyenleteket is tanulnak.
De ha a hulladék érdekel, az is részben környezetmérnöki feladat. Pl. műanyagok újrahasznosítása. Lehet gondolkodni rajta. Pl. gondolkodj el azon, hogy különböző típusú műanyagokat hogyan válogatnál szét. Milyen gép, berendezés kell hozzá, ami automatizálja a folyamatot, hiszen műanyaghulladék rengeteg van.
Csak hazánkban évente 350 ezer tonna műanyaghulladék keletkezik! Mit szólsz hozzá?
Második!
Igen-igen, opció, bár még mindig nagyon vacilálok szakma (és akkor megpróbálni külföldön)/egyetem között.
Utolsó!
Mielőtt félreértés esne (bár lehet valóban félreérthetően írtam), nem én mondom, hogy a környezetmérnöki haszontalan. Sok véleményt olvastam/hallgattam és a többség azt mondta, hogy elég rosszul oktatják, illetve, hogy mindenhez érteni fogsz egy kicsit, de semmihez sem igazán. Pont ezért írtam, hogy "igen-igen, tudom, nincs sok haszna stb...", hogy nehogy valaki azt kezdje el ecsetelni, hogy az mekkora egy hülye/semmire sem jó szak.
Viszont a véleményed köszönöm!
"a többség azt mondta, hogy elég rosszul oktatják, illetve, hogy mindenhez érteni fogsz egy kicsit, de semmihez sem igazán. "
Na és ki ez a többség? Milyen tapasztalatuk, végzettségük van, és milyen helyen dolgoznak?
Mert ugye szögezzük le, véleményt alkotni lehet hallomásból is akár hamis információk, közbeszéd alapján, de lehet tapasztalatból is.
Másrészt meg ezért kell szakosodni. Részben a képzés alatt, részben pedig a munkahely által.
Harmadrészt pedig az állítást rá lehet húzni a mechatronikai mérnöki képzésre is. Némi gépészet, egy kis villamosságtan valamint informatika. Akkor most ez sem jó semmire?
Mert érdekes módon specializálódnak, és egész jól el lehet vele helyezkedni, nem is rossz bérezésért...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!