Tudnátok valami olyad oldalt linkeli amin korszerűen és pontosan vannak kidolgozva a Rendszergazdai tételek?
Story time: Mielőtt lehurrgona valaki, hogy vagyok leszögezném azt, hogy én ezt a szakmát nem akartam, illetve valószínűleg nem is fogom használni. Csak azért vettem fel, hogy kapjunk adókedvezményt, ugyanis nem jómódú családból származom.
Jelenleg dolgozok, és segítek anyámnak. Vége.
Köszi a megértést, és a kúltúrált megnyilvánulásokat!
A lusta szó maradt ki...
Mellesleg jelen pillanatban csak 2 tétel érdekelne nagyon:
5.A. Ön egy számítástechnikai üzlet munkatársa. Mutassa be a megrendelőnek az Önök által forgalmazott LAN/WAN hálózati eszközöket és kiválasztásuk szempontjait!
Ismertesse a hálózati eszközök feladatait, főbb részeit és működésüket! Ismertesse az eszközök legfontosabb műszaki jellemzőit! Melyek a legfontosabb szempontjai a hálózati eszközök kiválasztásának? Mutassa be a hálózati eszközök és az OSI modell rétegeinek kapcsolatát!
Kulcsszavak, fogalmak:
Régebbi technológiák: ismétlő, hub és híd. Kapcsoló. Forgalomirányító. Ütközési és szórási tartományok. Hálózati eszközök és az OSI modell rétegei.
5.B. Az üzlet ügyviteli feladatainak gördülékeny ellátása érdekében ki kell választania egy ügyviteli és vállalatirányítási feladatokat támogató szoftvert. Milyen a szervezetre jellemző folyamatok, eljárások megvalósításában támaszkodhat az alkalmazásra?
Kulcsszavak, fogalmak:
pénzügyi és számviteli funkció bérszámfejtés, munkaügyi nyilvántartások, HR, képzés partnertörzs iratkezelés, iktatás, dokumentumok tárolása, kezelése megrendelések nyilvántartása ügyfélkapcsolat kimutatások, döntés-előkészítés CRM (Customer Relationship Management) ERP (Enterprise Resource Planning) folyamatmenedzsment (akár a technológiai folyamatok szintjén)
15.A. Egy kisvállalat rendszergazdájaként feladata a hálózat hibamentes működésének biztosítása. Ismertesse a hibaelhárítás folyamatát!
Mutassa be az információgyűjtés lépéseit! Milyen hibaelhárítási módszereket ismer? Milyen lépései vannak a fizikai problémák felismerésének és elhárításának? Milyen lépései vannak a logikai problémák felismerésének és elhárításának? Mutassa be a hibaelhárításban használt fontosabb programokat! Ismertesse a WLAN problémák felismerésének és elhárításának lépéseit!
Kulcsszavak, fogalmak:
Kábelezési, és eszközhibák. IP címzési és irányítási problémák. NAT és DHCP problémák. OSI modell felhasználás a hibaelhárításban. Hibaelhárításban használt fontosabb programok (ping, tracert, netstat, nslookup). Rádiófrekvenciás problémák elhárítása egy WLAN-ban.
15.B. Az Ön rendszergazdai tevékenysége a vonatkozó jogszabályok szerint „képernyős munkakör”-nek számít. Ismertesse a „képernyős munkahely” kialakítására vonatkozó munkaegészségügyi szabályokat és ergonómiai követelményeket!
Kulcsszavak, fogalmak:
kötelező alkalmassági orvosi vizsgálat, éleslátást biztosító szemüveg a képernyővel, a billentyűzettel, a munkaasztallal és a munkaszékkel kapcsolatos elvárások térkövetelmény, megvilágítás, tükröződés/fényvisszaverődés, zaj, hőmérséklet- és páratartalom-szabályozás, sugárzás ember-gép kapcsolata (a használt szoftverre vonatkozó követelmények)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!