Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Speciális tanfolyamok » Sakkban a 2000Elo játékerőhöz...

Sakkban a 2000Elo játékerőhöz mit kell tudni? Milyen ismeretekre van szükség ehez a szinthez? Miben más tudásban egy 1800 és egy 2100as sakkozó?

Figyelt kérdés
2017. márc. 15. 03:40
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
sakkozok kb 13 eve..ma mar nem szamit annyit az elo mint regen (amugy 2000 sose volt tul sok de azert regen tobbet jelentett mint most).. a mai vilagban inkabb gep jatszik nem ember mert mondjuk egy 1500-1600as papiron gyenge de ha jol felkeszulnek netrol chessbaserol innen-onnan akkor sok esetben meg tudjak fogni az embert.. persze Van az a kategoria is aki csak a nyitast jol kirakja keszulessel aztan nem tudja jol folytatni. de az az intervallum amit te irtal tehat 1800-2100 annyira meg nem jelent sokat.. pl 2300at mar nehez elerni ha valaki oda felmegy akkor mar azert tud sakkozni. es hogy miben jobb..? ezt nem lehet igy megmondani egyentol fugg. jol jatszik es kesz :Dd
2017. márc. 15. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 A kérdező kommentje:

"sakkozok kb 13 eve..ma mar nem szamit annyit az elo mint regen (amugy 2000 sose volt tul sok de azert regen tobbet jelentett mint most).. a mai vilagban inkabb gep jatszik nem ember mert mondjuk egy 1500-1600as papiron gyenge de ha jol felkeszulnek netrol chessbaserol innen-onnan akkor sok esetben meg tudjak fogni az embert.. persze Van az a kategoria is aki csak a nyitast jol kirakja keszulessel aztan nem tudja jol folytatni. de az az intervallum amit te irtal tehat 1800-2100 annyira meg nem jelent sokat.. pl 2300at mar nehez elerni ha valaki oda felmegy akkor mar azert tud sakkozni. es hogy miben jobb..? ezt nem lehet igy megmondani egyentol fugg. jol jatszik es kesz :Dd"


Haver ha te sose vóltál 2000 ne próbáld ezt meg válaszolni mert úgysem fog menni.

2017. márc. 16. 10:11
 3/13 A kérdező kommentje:

2 Az vólt a kérdés hogy miben más a tudása. Nem az hogy mit ér ez a szint.


A 2000 játékerőt ma már sokan el tudják érni de az nem egy hobi szintő sakktudásnak számít és közel sem egyszerű el érni.


Negyedosztályú játékos az, akinek az élőpontja 1400 és 1500 között van.

Harmadosztályú játékos az, akinek az élőpontja 1500 és 1700 között van.

Másodosztályú játékos az, akinek az élőpontja 1700 és 1900 között van.

Első osztályú játékos az, akinek az élőpontja 1900 és 2100 között van.

Mesterjelölt az, akinek az élőpontja a 2100-at meghaladja.

FC /FIDE mesterjelölti/ címhez a 2200 élőpontot kell elérni, meghaladni.

FM /FIDE-mester/ az, aki a 2300-as élőpontot meghaladta.

IM /Nemzetközi mester/ az, aki 2400 élőpontot meghaladta.

GM /Nemzetközi Nagymester/ az, aki a 2500 élőpontot meghaladta.


Tehát a 2000Elo egy első osztájú sakktudásnak számít.

2017. márc. 16. 10:21
 4/13 A kérdező kommentje:
És továbbra is az érdekel hogy mi az amit tudnia kell egy 2000ELO sakkozónak?
2017. márc. 16. 10:22
 5/13 anonim ***** válasza:
0%
eloszor is nem "haver" mivel no vagyok masodszor voltam 2000 felett es az irasodbol elegge lejon hogy semmit se tudsz a sakkrol. gondolom vmi lelkes amator vagy de engedd el... :))
2017. márc. 16. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:

eloszor is nem "haver" mivel no vagyok masodszor voltam 2000 felett es az irasodbol elegge lejon hogy semmit se tudsz a sakkrol. gondolom vmi lelkes amator vagy de engedd el... :))


Komolyan? Add meg a fogantyú neved egy online sakk oldalon és rendezzük le.


Egyébként nem hiszem el hogy vóltál két ezer felett mert nem írnál sületlenségeket. És nem vagyok lelkes amatőr.


Különben meg nagyon birom ezt a vóltam két ezer felett de ha valóban egy egy első osztályú sakkozó vagy mért nem adsz használható információkat? és helyette csak butítod az emebreket?


Vóltál két ezer felett ha valóban így van tisztába vagy bizonyos statisztikai adatokkal és nem állítod be úgy mintha hemzsegnének velük a sakk klubbok.


És ez esetben nem általánosítol hanem pontosan meg tudod mondani miben jobb és miben tud mást egy 2000 sakkozó mint egy 1800 as.

2017. márc. 17. 10:53
 7/13 A kérdező kommentje:

"de az az intervallum amit te irtal tehat 1800-2100 annyira meg nem jelent sokat." ( Ki modnta hogy sokat jelent?) Jelent amennyit jelent nem eről van most szó.


"es hogy miben jobb..? ezt nem lehet igy megmondani egyentol fugg. jol jatszik es kesz :Dd"


Pontosan meg lehet válaszolni mivel több és más tudással rendelkezik a két kategória. Más is a tan anyaga meg ahogy meg közelítik az állásokat.


Egy apró kiegészítő még: NEM GÉPEK SAKKOZNAK HANEM EMBEREK AKIK SZÁMÍTÓGÉP SEGÍTSÉGÉVEL KÉSZÜLNEK FEL ÉS EZ NEM HELYETTESÍTI AZ EREDETI ÖTLETEIKET STRATÉGIAI GONDOLKODÁST PUSZTÁN A SZÁMÍTÁSI HELYZETEKBEN SPÓROLNAK MEG VELE IDŐT A FELKÉSZÜLÉSKOR. DE ENNEK ELLENÉRE AZ EMBERI JÁTÉK KÖZELSEM OLYAN PONTOS MINT A GÉPI.

2017. márc. 17. 11:12
 8/13 anonim válasza:
62%

Szia kedves kérdező! :) Én 14 éves fiú vagyok, 4 éve sakkozok és 1990 az elo-m. Verseny szinten sakkozok és ezek a tapasztalataim: Elérni nem olyan könnyű a 2000 elot mert ha egy verseny nem megy jól egyből visszaesel. A kérdésedre válaszolva :).. -Alaposan tudja a megnyitásokat ( félreértés ne essen, csak azokat a megnyitásokat kell jól tudjad amiket Szeretsz játszani és ezeket ki kell választani)

-Úgy vélem hogy tehetség is kell a sakkhoz de ez csak személyes vélemény

-Kell szeretni a sakkot!!

-Kell oldani a kombinációkat és végjátékokat

-Egyensúlyt kell teremtsen a megnyitás, a középjáték és a végjáték között, vagyis egyszerre kell fejleszd benne magad

-Legyen önbizalmad és tanulj meg nyugodt lenni a partik közben

A második kérdésedre válaszolva: Személyes tapasztalat amit ide leírok: Az 1800 elo-s játékos nem tudja olyan jól a megnyitásokat és így könnyen meg lehet verni őket a megnyitásban de van olyan 1800 játékos aki pont a megnyitásban a legjobb és a középjátékban vagy végjátékban roszabb..Erre akkor jössz rá mikor felkészülsz ellene..A 2100-as játékos nagyon minimálisan tud többet mint egy 2000-es játékos..De lehet hogy több elméletet tud vagy a középjátékban/végjátékban jobb.

Remélem hogy tudtam segíteni :D (bocsi a helyesírási hibákért hogyha vannak :D )

2017. ápr. 30. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Üdv! Talán kicsit régebbi a topik, de azért én is megosztanám a véleményem. A 2000-es szintet nagyon nehéz elérni! Pusztán meccsekből, és most lehet veszekedni, szerintem képtelenség eddig a szintig felfejlődni! Tanulni kell ugyanúgy, mint a matekot, törit stb. Ki kell venni a könyvtárból sakk könyveket, letölteni egy programot és megtanulni az állásokat. Be kell magolni készség szinten, bizony sajnos vannak olyan állások, amiket be kell magolni! Pl. Ha ez az állás jött ki akkor: Be4-e6, Hg2+, és ezekre csak is ezek a lépések jöhetnek, ha ezt lépi akkor szintén magolás: Bd8, Hc6, Vd8+ most csak rizsáztam egy sort. Egyszerűen azért, mert vannak olyan állások, ahol szinte kizárásos alapon pl. 3-vagy 4 lépés jöhet ki, vagy kijöhet több is, de akkor az ellenfél tempót veszít, sorolhatnám.

És ők ezekre az állásokra szinte fejből fújják, hogy mit kell lépni. Az 1800-as szint és a 2000-szint között látszólag nincs nagy különbség, csakhogy a 2000-es szintű játékos már nem úgy látja a táblát! Sokszor tesznek olyan lépéseket, amik látszólag értelmetlenek! Beáldoz egy vezért mondjuk egy futóért, vagy egy bástyát egy huszárért, mondjuk, hogy egy vonalat ki tudjon nyitni. Amíg pl. egy 1800-as szintű játékos szépen felépíti a kifejlődést, középjátékot, megpróbál anyagi előnyt kiharcolni, addig a 2000-es szintű szinte végig csak király ellen játszik, háttérbe szorítja a dolgokat, nem nagyon érdekli az anyagi hátrány, sőt simán beáldoz akár nehéztiszteket is, ráterel, elterel, és mindig megpróbál úgy lépni, hogy az kényszerlépésbe hozza az ellenfelét, így nem marad idő védekezni! Felfedett sakkok, kettős sakk, leüt valamit, leköt valamit, sorolhatnám. Tényleg nehéz így megmondani, hogy mivel tud többet. Viszont a 2000-es szinthez le kell ülni és állásokat elemezgetni, csapdákat begyakorolni, szokatlanabb mattadásokat begyakorolni. A végjátékok dolgait is keményen bemagolni. Pusztán játszmákból nem érhető el ez a szint.

2017. júl. 26. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:

Eggyet értek abban hogy pusztán versenyzéssel vagy sok játékkal nem lehet a 2000 elot el érni hisz aki csak játszik de nincs tisztában az alapokkal nem tudja felül vzsgálni a hibáit így fejlődni sem képes egy adott szint után. Válaszoló meg kérdezhetem mennyi az elod?


Am ezt találtam de nem tom részletesebben tudjuk e itt értelmezni. Amit ebben írnak 1800 és 2100 között a dinamikus sakk a téma. De azt nem értem hogy a pozíciójátékot már 1800 nál már szokták ismerni a játékosok. Értjük az általános elveket. Szal nekem rejtéj hogy részleteiben miből áll a 2100 és 2300 közötti szint. Én azt tapasztalom hogy a 2100asok nagyon nagy arányban győznek az 1800 asok ellen és eggyik sem amatőr már tehát közöttük is joggal feltételezek tudás beli külöbséget. Az nekem is világos hogy 1800 alatt még nem értik fogalmi szinten sem a játék dinamikáját. Azonban az 1800-1900asok többsége pl már tisztában szokott lenni az internetes sakk iskola kezdő középhaladó és haladó tan anyagával (még ha konkrétan nem onnan ismeri meg akkor is) és kb csak 1800ig jut a többség. Ami már messze magasabb mint az online átlag ami csak 1500-1600 között mozog.



Tematika


Tapasztalatom szerint a kezdő sakkozó oktatása, fejlesztése három egymásra épülő szinten valósítható meg hatékonyan. Első könyvemben a taktikai látásmód és a változatszámítás képességének fejlesztését tűztem ki célul. A továbbiakban vázlatosan ismertetném a három könyv tartalmát és témakörét.


1. könyv: Kombinációs játék és változatszámítás

2. könyv: Stratégia ismeretek, a pozíció értékelésének szempontjai

3. köyv: Pozíciós alapelvek, a kiselőny érvényesítése


Ezeknek a fejlődési szinteknek, tapasztalatom szerint ebben a sorrendben kell megvalósulnia ahhoz, hogy azok kellőképpen egymásba épüljenek és megfelelő alapot adjanak a versenysakkozás fejlesztéséhez. Kombinációs játék Aligha vitatható, hogy a győzelem kivívásában eleinte a taktikai képességnek van a legnagyobb szerepe. Ezért a kezdő sakkozó számára a kombinációs játékban mutatott jártasság kell legyen az első lépés és az első kitűzendő cél. A taktikai mintázatok felismerésének képessége szerzett képesség, amelyet nagyszámú kombinációs motívum megfejtésével, gyakorlás útján sajátíthatunk el. A taktikai megoldások rendszeres tanulmányozása során a változatszámítás képessége fejlődni fog, gyakorlottabbá, módszeresebbé válik a sakkozó gondolkodása a konkrét helyzetekben, ami idő megtakarításban és gyors számolási képességben is jelentkezik. A nagyszámú feladatmegoldás egy ún. transzfer hatást gyakorol a sakkozó látásmódjára, fantáziájára. Egy idő után az elme ösztönösen keresi a hasonló képeket - már ismert megoldások hasonlóságainak felismerésével – mint amelyek a memóriában vannak, rutinszerűvé válik a kiinduló ötletek, motívumok használata a lépéskeresés folyamatában.Természetesen vannak kiemelkedő kombinatív tehetséggel megáldott, született vérbeli taktikusok, ám legtöbbünk számára - ha kellő időt szentelünk a kombinatív oldalunk fejlesztésére -, játékerőnk egy év alatt akár több száz élőponttal is javulhat.

A taktikai vértezetlenség sok alacsonyabb minősítésű sakkozó hibája, lehet, hogy képzettek a megnyitásokban, de egy-egy fatális kombinációs elnézés miatt folyton elvesztik a jobb állásaikat. Megfelelő taktikai képesség nélkül elsajátítani egy megnyitást azt eredményezheti, hogy egy bonyolult hadállásban találod magad, ami az ellenfelednek lehet, hogy sokkal jobban fekszik és hiába ígérnek előnyt a könyvek, a számítógép, ha a taktikai harcban képzetlenséged miatt rendre alul maradsz.


1. szint (1400 - 1800 Élő)


1. A taktikai témák és motívumok megismerése

2. Változat számítás képességének fejlesztése


Versenyzés


Ez ugyan nem tartozik a könyvünk szorosan vett témájához, mégis fontos feltétele a fejlődésnek. Itt lényeges szempont, hogy legalább a játszmák felében nálad erősebb ellenfelekkel szemben mérkőzz. Ez ugyan eleinte elkerülhetetlen vereségeket fog eredményezni, viszont alkalmad lesz, hogy a hiányosságaid stílusbeli fogyatékosságaiddal szembenézz, amelyek korrigálása a fejlődés fontos feltétele. Az erősebb ellenfelektől a játszmát követő elemzésben sokat tanulhatsz, saját meglátásaid összehasonlítása az ellenfél gondolataival sok tapasztalatot hoz majd a felszínre. A gyengébb játékosok ellen elszenvedett vereségnek ellenben nincsenek kézzelfogható pozitívumai, legfeljebb az alázatosabb játékhoz kaphatsz belőle leckét.


Stratégiai alapfogalmak


Amikor a kombinációs játék útvesztőiben már szert tettél némi tapasztalatra, akkor más szemlélet kérdései is egyre gyakrabban foglalkoztatnak majd. Ez a második könyv témakörét képező stratégia kérdései.


2. szint (1800 - 2100 Élő)


A stratégia az egész játszmára vonatkozó játéktervet jelenti, hogy miként építsük fel a részcélok teljesítésével a hadállásunkat.


A sakkstratégia megértéséhez szükséges megismerkednünk a játékot alkotó négy elemmel, amelyek:


1. Anyag (Haderő)

2. Idő (A terved megvalósításához szükséges lépések száma)

3. Aktivitás (Pozíciófölény)

4. Szerkezet (Gyalogállás)


Az anyag jelentősége könnyen érthető. Ha van egy tisztelőnyöm az ellenfél általában nehezen akadályozhatja, hogy érvényesítsem azt. Az anyagi előnyt megszerezheted az ellenfél hibájából, vagy egy ügyes kombináció segítségével. Ilyen lehet egy kettős támadás, elterelés, ráterelés, felfedés stb.


Az idő a játék során a tempókban (lépésekben) jelentkezik. Vannak időnyerő és idővesztő lépések. Az időnek más-más jelentősége van a játék különböző fázisaiban (megnyitás, középjáték, végjáték) és jelentősége függ a kialakult szerkezettől (nyílt, félig nyílt, zárt állás). Általánosságban az idő a terv (fenyegetés) megvalósításához szükséges lépések számát jelenti. Ha az én tervem az hogy az ellenfél királyát egy három lépéses mattal fenyegetem, de az ellenfél két lépésben mattolja az enyémet akkor – nincs elegendő IDŐM.


Aktivitás az anyag és idő sajátos keveréké alkotja. A figurák hatóereje a küzdelem során gyakran változik attól függően, hogy a döntő összecsapás szempontjából milyen pozíciót foglalnak el, illetve a hadállás szerkezetét (gyalogok pozíciója) tekintve mekkora mozgástérrel rendelkeznek. Így megkülönböztetünk, aktív (jó) és passzív (rosszul álló) tiszteket. Ez az aktivitásban mutatkozó különbség olyan mértékű is lehet amely eldönti a küzdelmet, illetve egy kisebb értékű figura erejét megnövelve (minőségi különbség) lehetővé teszi, hogy pl. egy jól álló futó vagy huszár képes ellensúlyozni a nagyobb értékű bástya hatóerejét. Az aktivitás lehet átmeneti vagy tartós, a rosszul álló figura pozíciója a játék során javulhat, a dinamikai tényezők elveszthetik jelentőségüket. Sok esetben azonban a támadó fél számára az aktivitás lehetőséget ad a döntő csapásra mielőtt a védekező rendezné sorait és az aktivitásban mutatkozó különbség anyagi előnyt vagy matt-támadást tesz lehetővé.


A dinamikus tényezők értékelése ezért jó sakkérzéket és tapasztalatot igénylő területe a sakkozásnak.A gyalogállás, a gyalogszerkezet jelentőségére a francia Philidor hívta fel a figyelmet elsőként, aki a pozíció játék úttörő mesterének számított. A gyalogállás jelentősége ma már alapvető ismeret a stratégia és pozíció játékban. A gyalogok mozgatása visszavonhatatlan változásokat eredményez a pozícióban, elhelyezkedésük a hadállás vázát alkotja, amely alapvetően meghatározhatja a hadállás jellegét (nyílt, félig-nyílt, zárt) és a küzdelemben választott stratégiákat is.


Állásértékelés


A lépésről-lépésre változó hadállás megítélése, az egyes változatok értékelése nagy gyakorlatot és megalapozott ismereteket kíván. Gyakran esünk abba a hibába, hogy helytelenül értékelve a pozíciót, még a nyerést (támadást) hajszoljuk, amikor már a játszma megmentésén kellene fáradoznunk. A fent említett elemek a játék során állandó változásban, átalakulásban vannak. Pl. Anyagot adhatunk időért és térelőnyért, aktív figurajátékért az ellenfél gyalogszerkezetének meggyengítéséért. Ennek kifejezésére gyakran használjuk az ún. dinamikus egyensúly megfogalmazást, amely leggyakrabban arra utal, hogy az egyik elemben mutatkozó hátrányt (pl. anyagi) más elemek túlsúlya egyenlít ki. A hadállás tényezőinek pontos értékelése a kiindulópont, ezt követi a helyes terv kiválasztása, a részcélok kijelölése és következetes véghezvitele a győzelem eléréséig. Itt mutatkozik meg leginkább egy mester és egy nagymester látásmódjában, állásértékelésében, játékerejében mutatkozó különbség.


3.szint (1900 - 2300 Élő)


Pozíciójáték


Wilheim Steinitz lényegében megalkotta a pozíciós játék alapfogalmait, amely ötleteket Tarrasch némiképp módosítva az oktató kézikönyveiben máig érvényes formában rögzített. Bár egyes vélemények szerint Tarrasch ugyan nem értette meg teljes egészében a steinitzi felfogást, de legtöbb tételét átvette. A modern sakkszemlélet, a számítógépek és sakkprogramok fejlődése, a pozíciós játék módszereit sem hagyta érintetlenül. A különféle iskolák módszereit (dogmáit) a dinamikus állásértékelés nagyban átalakította, ma már a szerkezeti gyengeségek kapcsán még a gyengébb klubjátékosok is tudják, hogy az aktivitás képes kompenzálni az ilyen hosszútávú előnyt. Mindezek ellenére a pozíciós fogalmak megértése és beépítése a játékodba komolyabb erőfeszítést igényel ugyan, de a taktikai oldaladon is jelentős előrelépést jelent majd és játékerődben ugrásszerű növekedésre számíthatsz.


A pozíció játék alapelvei


1. Fejlődés. A megnyitás elsődleges feladata a fejlődés, ahol az időnek van a legnagyobb szerepe. Ha elmaradsz a fejlődésben, lényegében lehetőséget adsz az ellenfelednek, hogy megtámadjon.


2. Aktivitás. A figuráid hatékony elhelyezésére ügyelned kell, minél több pontot támadsz az ellenfél hadállásában, annál aktívabbak a tisztjeid. A saját gyalogja által elzárt futó, a táblaszélére szorult huszár a passzív figurafejlődés jellemző példája.


3. Centrum. A centrum ellenőrzése és birtoklása a legrégibb sakkelvek közül való, amely időközben sok értelmezésen ment keresztül. Tisztjeid mindegyike a leghatásosabban a tábla középső részén fejti ki a erejét és innét könnyebben dobható játékba a tábla bármelyik szárnyán. Ha birtokolod a centrumot, akkor automatikusan megszerzed a játék irányítását. A centrumfölény biztos előjele egy sikeres támadásnak.


4. Bizonytalan királyállás. A király a megnyitásban és a középjátékban sebezhető. A királyállás ezért az egyik leglényegesebb pozíciós tényező. Bár Steinitz mindig úgy vélte; a király erős báb, azért légy óvatos!


5. Mezőgyengeség. Mezőgyengeség alatt azokat a mezőket értjük, amelyeket nem tudunk gyaloggal megvédeni. Ezek a gyenge pontok belépési területet jelentenek ellenfeled figurái számára, itt biztonsággal tudnak felvonulni a hadállásodon belül, ami jelentős hátrány és gyakran előfutára egy készülő támadásnak.


6. A „lógó” és az „izolált” gyalogok. A gyalogszerkezet a pozíciójáték kulcsa, amely meghatározó jellemzője az egész küzdelemnek. Az elszigetelt gyalogokat nem támogatják védő gyalogok, ezért az ellenfél figurái ostromzár (blokád) alá vehetik. Az izolált gyalog tényleges gyengesége leginkább a végjátékban domborodik ki.


7. Vezérszárnyi gyalogtöbblet. Itt leginkább a távoli szabadgyalog kialakításának elvi lehetősége miatt esik szó a vezérszárnyi gyalogtöbblet kapcsán annak előnyéről, aminek talán egy kicsit eltúlzott jelentőséget tulajdonítanak a klasszikus pozíciós iskola hívei.


8. Nyílt vonal. A nyílt vonalat a bástyák felvonulási útvonala, amelynek a középjátékban rendkívül fontos szerepe van. Rengeteg játszmában volt meghatározó a hogy nyílt vonalat melyik oldal irányította. A támadás során a nyílt sorokat (3.-6.) is használhatják a bástyák a szárnyak közötti gyors felvonulásra.


9. Futópár. A futópár jelentőségét szigorúan túlértékelik, de a Klasszikus iskola korán belészeretett úgyhogy a pozíciós tan része lett. A modern könyvek már hangsúlyozzák, hogy a futópár előnye leginkább a kialakult pozíció függvénye. Talán joggal beszélhetnénk a huszárpár előnyéről is.


10. Az anyagi előny érvényesítésének problémái. Ha anyagi előnyöm van és nagyon nem nyúlok mellé, valamint nem hibázok súlyosat, elvileg „egészséges technika” mellett nyernem kell. Ez azonban gyakran nem is olyan egyszerű a védekezőnek vannak fegyverei amivel megnehezítheti vagy éppenséggel meghiúsíthatja az anyagi előnyünk kihasználását. Az elméleti döntetlenre való lebonyolítás, a patt, az örökös sakk vagy a pozíciós döntetlen elérése ezek közé a módszerek közé tartozik. A kiselőny érvényesítése tehát feltételezi ezeknek a buktatóknak az ismeretét.


[link]

2017. júl. 29. 09:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!