Mennyire nehéz a mozdonyvezető-gyakornok képzés?
Azért írom ki a kérdést, mert ebben a témában friss kérdést nem találtam.
Felvettek, mindenen átmentem elsőre, lassan írom alá a szerződést.
Azoktól kérdeznék, akik jártasak e téren, vagy van esetleg ismerősük, családtagjuk, akik ebben tapasztaltak.
Azt tudom, hogy van 3 modul, melyek közül a második a legnehezebb.
Alapvetően jó eszem van, mindent megtanulok, amit kell, aránylag gyorsan.
Arra lennék kíváncsi, hogy néz ki az egész.
A modulvizsgákon például van e osztályzat, vagy csak átment/megbukott?
Hogy néz ki az egész?
Utána mennyi szabadideje van az embernek, ha már mvként dolgozik?
Azt tudom hogy rugalmatlan a vezénylés, de mégis.
Köszönöm a válaszaitokat!
A mostani mv tanfolyamokon nem tudom pontosan hogy zajlik a képzés. De az biztos hogy van néhány olyan kolléga akin sokan csodálkoznak hogy egyáltalán az állomást megtalálja egyedül és mégis levizsgázott és 30 éve az éves vizsgákon is átmegy.
Nem ördöngősség. A forgalmi része tényleg vacak, száraz anyag. Be kell seggelni. Kicsit nehezebb mint autós jogsinál a kresz, de nem megtanulhatatlan. Annyi hogy itt tényleg komolyan tudni kell, nem csak sejteni mint ahogy sok autósnak alapjában véve fogalma sincs a kreszről. Itt az életetted játszol, meg másokéval ha nem biztos a tudásod és csak mész ész nélkül
Ezeket tanulmányozd:
A járművek műszaki része szintén nem raktétatudomány. Ha van egy kis műszaki érdeklődésed, affinitásod, akkorkönnyen menni fog. Ma már közel sincs olyan elvárás a mozdonyvezetőkkel szemben mint régen. Akkoriban a Dácsia nyomócsövét tudni kellett meghajtogatni a térdeden hogy haza tudj menni a géppel és ne nézzenek le hogy milyen balfék vagy. Ma már néhány kismegszakítót visszakapcsolgatsz, laolvasod a kijelzőről a hibát és ha az utasítások szerint ez nem javítható, akkor telefonálsz hogy küldjenek másik gépet. A lényeg amit mindenképpen meg kell tanulni a gépekről: hogyan lehet kényelmes fekhelyet készíteni fél perc alatt és hogyan lehet megoldani hogy legyen fűtésed hogy ne fagyj meg amig a segítség odaér. Minden más másodlagos! :)
Szabadidő a törvényeknek megfelelően a munkaidőn túli rész. Hogy mennyit dolgozol az csak rajtad áll. A közelező órán felül lesz kötelező túlóra is. (A kötelező óra az adott havi munkanapok sorozva 8 órával [link] )
A beosztás a vezénylők készítik, velük kell egyezkedni ha kell szabi, vagy valami szabadidő. Havonta adják ki a vezénylést. A következő havit 20-a környékén. Vonathoz van a vezénylés, tehát ha 10:20-kor indul a vonat, akkor előtte nem sokkal van a kezdés és a vége is a vonat érkezéséhez van passzítva. Vannak technológiai idők amit elé/mögé be kell tenni. Tehát ha egy mozdonnyal kell a vonatra járni, fékpróbázni, stb, akkor jóval előbb van a kezdés hogy ezekre legyen idő mintha csak induli kell az állomásról egy rövid személyzetváltás után. Ekkor jellemzően 10 perccel a vonat indulása előtt kezdődik a szolgálat. Nincs két egyforma szoli, minden nap mást kell csinálni, de egy bizonyos idő után ismétlődnek. A max munkaidő egyszerre 12 óra +45 perc munkaközi szünet, tehát a kezdéstől számítva 12:45 után végezned kell. Így tervezik és ha valami miatt lejár ez az idő, nem is vezethetsz tovább (ebből szoktak a hírek lenni :D) Két szolgálat közt is megvan a minimum pihenő idé, meg a hétvégi pihenőre is van szabály, meg az éjszakai munkavégzésre is, hogy hányszoer, hogyan... de ezekről nem írok többet, mert a KSZ és az MT rendelkezései a mérvadók.
Tessék tanulmányozni már most, hogy ne érjenek meglepetések:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!