Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Speciális tanfolyamok » Megbánták már néhányan, hogy...

Megbánták már néhányan, hogy utasszállító, vagy teherszállító pilóták lettek? Előnye sok van egy ATPL képesítésnek, meg egyáltalán a pilótaságnak, de mik a legnagyobb hátrányai?

Figyelt kérdés

2020. jún. 1. 19:21
 1/3 A kérdező kommentje:

Na és valahol van még felvételi? Úgy tudom vannak méregdrágán 16-20 hónapos ATPL képzések külföldön.


Ennek birtokában van esély arra hogy valamely légitársaság (akár csak teherszállító pilótának is) felveszi a frissen végzett embert?

2020. jún. 1. 19:25
 2/3 anonim ***** válasza:

Megvan már az ATPL-ed? Bár szerintem tudom, ki vagy, volt itt valaki, akivel sokat beszéltem, több kérdést is tett már fel. Facebook45 a felhasználóneved?:)

Egyébként pilótából hiány van, a type ratinget már nem várja el mindenki, hanem megelőlegezhetik neked. Csak nyilván le is vonják majd a fizetésedből. Ennek az az előnye, hogy a type rating nem kerül annyiba, mint egy ATPL (de nem is két forint). Bár ha neked még nincs meg az utóbbi, akkor ez igazából most nem számít annyira. Teljesen a nulláról indulva a legolcsóbb út a Nyíregyházi Főiskola, arra felvehető a diákhitel is és repülőmérnöki diplomát kapsz. Saját zsebből is eljuthatsz az ATPL-ig, de az nagyon drága lesz. Illetve itthon még létezik (vagyis a járvány előtt létezett) a Wizzair kadétprogram, ott is nulláról juttatnak el a (azt hiszem, frozen) ATPL-ig, a type rating már nincs benne. Ennek a hátránya, hogy kezdetnek is több ezer eurót kell lerakni, és összességében itt jön ki legdrágábban a képzés, kb 35-40 milla, míg a nyíregyi egyetemi szak “csak” olyan 20.

Pilótának lenni egyébként olyan hátrányokkal jár, hogy nagyon sok pénzt bele kell fektetni az elindulásba, ha nem vagy ügyes, nem térül meg, nem élsz normál időbeosztásban (éjjel kezdesz, délben végzel pl), nem mindig alszol otthon (de ez társaságfüggő, a Wizzair pl nem indít hosszútávú járatokat, ahol rendszeresen kint maradnál néhány napot), nehéz lehet ezek miatt rendes kapcsolatot kialakítani. De nem lehetetlen.

Én sok pilótával találkoztam már, nem hallottam senkitől sem, hogy megbánta hogy az lett :)

A cargo mellesleg nem “csak”, ez nem valami lenézendő, kisebb értékű munka, sőt! Amint látod, még biztosabb is, mert míg az utasszállítókat sorra kényszerszabadságolták, kirúgták, a teherszállításra nagy szükség volt a járvány alatt.

2020. júl. 3. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Ra_Vandorf a nick nevem itt.


Móta a kiírás megtörtént, kicsit továbbgondoltam a kérdést, legalábbis abban a tekintetben, hogy miután a fel és leszállás megtörténik, szerintem (mint laikus) a fennmaradó hét, nyolc, tíz órában nem történik semmi izgalmas (jobb esetben).


Emiatt a "nem bánták meg"?


Nem a kapcsolatok végett írtam ezt, sem a fizetések miatt (az idővel sokkal inkább erőteljes piros pont), hanem a munka nagy részének "jellege" miatt csodálkozom. :)

2020. júl. 3. 23:05

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!