Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Speciális tanfolyamok » Mozdonyvezető képzés Magyarors...

Mozdonyvezető képzés Magyarországon?

Figyelt kérdés

Sziasztok,


Érdeklődnék, hogy van-e itt olyan, aki ismeri a magyar viszonylatokat a mozdonyvezetés terén. Egy ideje gondolkozom azon, hogy esetleg megkéne próbálni a képzést, de igazából azt se tudom, merre induljak el, mert sehol nincs rendes leírás, hogy ezt hol és miként lehet kivitelezni. Van aki esetleg tudja, hogy hogyan is megy egy mozdonyvezetői képzés? Milyen feltételek kellenek, céggel vagy anélkül szokás csinálni?


Amit rólam tudni kell, 24 éves vagyok, van egy informatikusi diplomám, de nem igazán érdekel a dolog, így nem is ebben dolgozom. Autóbuszvezető vagyok, helyközi és turista járaton is. Vonzanak az ilyen munkák, ezért is gondolkodom azon, hogy egy mozdonyvezetői képzést érdemes lenne megpróbálni.


Előre is köszönöm a válaszokat :)



2019. aug. 17. 15:00
 1/9 anonim válasza:
100%

Nézz körül a máv oldalán,keresnek mozdonyvezetőket,ők állják a teljes képzést.Vannak megadva telefonszámok ahol minden szükséges infót megkapsz.

Szeretem én is a vonatokat,szerettem volna mozdonyvezető lenni,csak más munkaterületre sodródtam,az idő elrepült,így 41 évesen már nem vágok bele,pedig valószínűleg szerettem volna a mozdonyvezető munkát.

2019. aug. 17. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Szoktam nézegetni az oldalukat, de kicsit megrémít, hogy most is egy Flirt motorvonat képzést hirdetnek de a tanfolyam után is csak bruttó 325-öt adnak 35% pótlékkal. Az azért elég karcsú. A bruttó 450k stabilan megvan buszozásból is. Azért kár váltani egy akkora felelősségre.
2019. aug. 17. 15:33
 3/9 anonim ***** válasza:
28%
A btto 325 még magas is. De sok utasítást kell megtanulni, bárhova helyezhetnek, stb. Ha abba hagyod a tanfolyamot, vagy nem tudsz levizsgázni, kifizettetik veled a képzés költségeit. Keress inkább mozdonyvezetőket és tőlük érdeklődj.
2019. aug. 17. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Hááát, én 400k bruttó alatt nem vagyok hajlandó felülni buszra például mert nevetséges. Azért egy több száz vagy ezer tonnás vonat vezetéséért ennyit fizetni....


Az egyértelmű, hogy ki kell fizetni, de sem az egyetemet sem a buszvezetői képzést nem hagytam abba, így valószínű ezt se hagynám. Attól azért nem félek, hogy nem tudom elvégezni ha komolyan eldöntöm, hogy ezt akarom csinálni. Abban meg bízom ,hogy hátha van itt valaki mozdonyvezetőként aki olvassa a kérdést.

2019. aug. 17. 15:53
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

A MÁV-START-nál jelenleg bruttó 334.000 Ft a kezdő alapbér, de a teljes hónapra jár még 35% műszakpótlék, így ez bruttó 450.900 Ft. Ettől kevesebbet nem kaphatsz egyik hónapban sem. Mivel mindig van egy kis túlóra, arra minden törvényben, kollektív szerződésben meghatározott pótlék (50%, 100%, 150,% mikor melyik) jár, így átlag havi 20 túlórával kb. nettó 370-nel lehet számolni, bár ebbe beleszámoltam az éves 288 ezer SZÉP-kártyának a havi 24 ezres részét. Ez kb. bruttó 556. Buszon ennyit nem keresel teljesen hivatalos módon, bejelentve stb. Ha szinte teljesen megközelíted az éves 300 túlórát (ez a plafon), akkor kb. 390-405 ezres nettó havi átlagbér sem elképzelhetetlen. Aztán az évek alatt ez folyamatosan nő, aki itt van 30-35 éve, kb. 100 ezerrel keres többet.


De ezt nem érdemes a pénzért csinálni. Ha nem szereted, csak a pénz miatt, akkor kár elkezdeni.


Az sem utolsó szempont, itt nem kell minden nap dolgozni jönni. A havi kötelező óra van leosztva 10-12 órás szolgálatokra, jó esetben bemész egy hónapban 13-15-ször, plusz ha vállalsz egy kis túlórát, még 1-2-szer.


Továbbá ne a "képzést" akard megpróbálni, itt a képzés az már maga az állásod is, aminek a folytatása az önálló munkavégzés. Amikor felvesznek, mozdonyvezető-gyakornok a munkaköröd, és a képzésben veszel részt. Amint megvan az utolsó vizsga is, másnaptól szerződésmódosítás, és már mozdonyvezető vagy. Annyi, hogy a képzés alatt csak a garantált bérminimum jár, ez tény. Kb. 13-16 hónapnyi idővel számolj így, bár a felügyelet alatti vezetésre már jár műszakpótlék, ez kb. az utolsó 5-6 hónap.

2019. aug. 18. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

#5


Köszi 5-ös a részletes leírást. Annyiban kiegészítenélek, hogy a bruttó 450-550 megvan simán buszon is ha csuklós, nehéz fordát kapsz és van havi 25-30 óra túlórád, ami egéybként megvan szinte mindig. És ez tisztán annyi bejelentéssel, mert állami cég és amikor htelhez bérpapírt kértem, azon is a teljes 450k körüli bruttó volt.


Az meg egyértelmű, hogy csak szeretetből szabad, a buszozással sincs másképp, épeszű ember nem csinálja. De engem érdekel a közlekedéssel kapcsolatos szféra, így gondolkozom azon, hogy kipróbáljam. És mégegyszer köszönöm a leírást.

2019. aug. 18. 19:44
 7/9 anonim ***** válasza:
28%
A képzést mindenképpen a MÁV szervezésében kell elvégezni, mert ha magáncéghez vesznek fel gyakornoknak, akkor ki kell perkálnod a teljes tandíjat, durván 4,5 millió. Cége válogatja, hogy mennyi idő alatt, általában havi 50 ezret levonnak, vagy ha távozol a cégtől, akkor az egészet egy összegben. Mivel a magánok tulajdonosai volt MÁV vezérek, a kapcsolati háló megmaradt, a MÁV kiképzi nekik a mozdonyvezetőket, jelképes, pár százezer forintért mehetnek át amint kész és megvannak a tipus- és vonalismereti vizsgák is. Mindenki jól jár, a képzési központ oktatói le vannak kötve, a magánoknak ingyenes a képzés, a mozdonyvezetők pedig megkeresik a havi nettó 400 ezer és 1 millió közötti összeget. Felvétel folyamatos az összes telephelyre, így is alig van jelentkező. Még annyi, hogy amíg a MÁV-nál be kell menni 20x vagy többször is egy hónapban a rövid szolgálatok és az alibi kieső idők miatt (laktanya), addig a magánoknál 10-12 szolgálattal le van tudva a kötelező, a fizetés legalább másfélszerese.
2019. aug. 19. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Köszi.
2019. aug. 19. 23:21
 9/9 anonim ***** válasza:

Buszon? Attól függ,hogy hol dolgozol.

Budapesten lehet,hogy meg van az általad leírt összeg.

Vidéken: mi napi 10-15 órát vagyunk a mubkahelyünkön,havi 19-22 napot dolgozunk.A napi pl.12 órából azonban 9 óra számít munkaidőben,magyarul csak arra kapunk fizetést.A többi szünet vagy pihenő címén nincs kifizetve.Ekkor tudsz mondjuk takarítani,elszámolást megcsinálni,enni,buszt javíttatni stb.

Az össz.munkaidőnk így egy hónapban 220-250 óra,amiből ténylegesen elszámolnak 180-200 órát.Így keresünk 220-240 ezret,üzemanyag megtakarítással,pótlékokkal( pl.éjszaka,mert olyan is van itt is jócskán)

8 éve csinálom.A jogsit már most fizetik,régebben ide is kihalásos alapon lehetett bekerülni.


No,ez is az egyik ok,amiért várom,hogy válthassak.Az egyik a sok közül :-)

2019. dec. 2. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!