Az angoltanárok hogyan kszülnek órára? Át kell nézniük az elméletet?
Szia!
Szerintem a készülés inkább abból áll, hogy kitalálja, milyen feladatok segítenénk legjobban a megtanítandó nyelvi készség vagy nyelvtani elem kialakításában, begyakorlásában. Esetleg kisebb eszközöket, feladatlapokat készít, ilyesmi.
Az, hogy a tanár egy-egy feladat megoldásában bizonytalan, önmagában még nem baj, mert lehetnek olyan nyelvi finomságok, amiket ő se tud biztosan. Másrészt vannak olyan nyelvtani dolgok, amiken a nyelvészek is összevesznek. Persze ha gyakran előfordul, hogy nem ilyen összetett esetben is elakad, az gyanús. De adott esetben, főleg kezdőként lehet, hogy inkább egy kiváló didaktikai érzékű, segítőkész tanárt választanék, akkor is, ha nem mindent tud olyan tökéletesen.
Most vagyon angoltanári mesterképzésen 1. éves. Még csak most kezdtem el tanítgatni embereket, azelőtt soha. A nyelvtani részeket, amiket előadok, azt azert kell átnéznem órák előtt, hogy legyen egy vázlat a fejemben és persze legyenek példamondatok is.
Mert hiába tudom a nyelvtani szabályokat, én azt szoktam átnézni, hogy hogy van megfogalmazva a magyarázat...
Pl ha tudom, hogy a Present Perfectről fogok beszélni, akkor meg kell néznem, hogy hogy van megfogalmazva a leírás hozzá, meg milyen példamondatok vannak.
Azt tudom, hogy mikor kell használni, de át kell néznem vázlatpontszerűen, hogy hogy vannak leírva az esetei. Nem tudom érthető-e.
Mert ugyebár 5-10 percet azért illő beszélni a Present Perfectről, vagy a függő beszédről, nah és én azt nézem át, hogy a képleteken kívül milyen leírás van hozzá, milyen körítés, milyen töltelékrész. Mert pl a Present Perfectnél pontokba van szedve, hogy akkor használjuk ha:
1,
2,
3,
Nah és én ezeket a vázlatpontokat kell hogy átnézzem, az eseteket, és példát.
"át kell néznem vázlatpontszerűen, hogy hogy vannak leírva az esetei"
Szia! Ez teljesen oké. A legtutibb, ha nem úgy csinálod, hogy 5-10 percben elmagyarázod, hanem példák -> diákok kitalálják -> felírod, hogy három esetben használható -> kitalálják az eseteket -> utána magyarázod el, ha még kell valamilyen magyarázat. Ehhez persze nagyon kell tudnod, hogy mik azok a bizonyos esetek, hogy jobban rá tudd vezetni a tanulókat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!