Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Az angoltanárok hogyan kszülne...

Az angoltanárok hogyan kszülnek órára? Át kell nézniük az elméletet?

Figyelt kérdés
És előfordul olyan, hogy órán nem tudnak egy feladatot, vagy nem egyértelmű nekik a megoldás? Ilyenkor mit csinálnak?
2015. szept. 23. 09:17
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

Szia!


Szerintem a készülés inkább abból áll, hogy kitalálja, milyen feladatok segítenénk legjobban a megtanítandó nyelvi készség vagy nyelvtani elem kialakításában, begyakorlásában. Esetleg kisebb eszközöket, feladatlapokat készít, ilyesmi.


Az, hogy a tanár egy-egy feladat megoldásában bizonytalan, önmagában még nem baj, mert lehetnek olyan nyelvi finomságok, amiket ő se tud biztosan. Másrészt vannak olyan nyelvtani dolgok, amiken a nyelvészek is összevesznek. Persze ha gyakran előfordul, hogy nem ilyen összetett esetben is elakad, az gyanús. De adott esetben, főleg kezdőként lehet, hogy inkább egy kiváló didaktikai érzékű, segítőkész tanárt választanék, akkor is, ha nem mindent tud olyan tökéletesen.

2015. szept. 23. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%
Mindenkinek meg van a gyengéje. A tanárnak is. Akár angol akár akármilyen másik tanár. Nem tud mindenki minden részt egyformán és igen, megesik, hogy előtte át kell nézni mégegyszer. Ettől még jól meg tud tanítani. Ahogy az is előfordul, hogy egy tanár hibázik egy feladat során. Mert emberből van. Orvos is téved. Mert emberből van. Ilyen az élet.
2015. szept. 23. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
Volt egy tanítványom, akinek a kiejtése elég rossz volt. És mindig ugyanolyan rosszul mondott 1-2 szót. Heti 3x1 órában hallgattam és javítottuk. De egy hónap után már a rossz is kezdett jól hangzani nekem :D fura tapasztalat volt. Kellett egy kis szünet, mert már magamon nevettem, hogy nem igaz, hogy ő ragasztja át rám :P
2015. szept. 23. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:
Én most tanár leszek, már vannak tanítványaim, de mindig át kell néznem óra előtt, az elméletet, hogy tudjam, miről fogok beszélni. Ez gáz?
2015. szept. 23. 10:50
 5/16 anonim ***** válasza:
100%
Dehogy gáz! :) Majd 5 év múlva már nem kell átnézned :) Addig meg csak szorgalmasan ismételj! :) Ha pedig nem tudsz valamit, meg lehet mondani egyenesen és őszintén, hogy ez most nem ugrik be, de következő órára utána nézek és újra átbeszéljük. És ennyi :) Bátorság! :)
2015. szept. 23. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
Attól függ, hanyadéves vagy, persze finomságoknak végzett tanár is utána kell, hogy nézzen néha, de az alapknak nem. De ez a miről fogok beszélni dolog nekem nem tetszik. A nyelvórán minimális, amikor a tanár beszél valamiről, maximum 5 perc. A tanítványt kell beszéltetni, és példák alapján az elméletet is belőle kell kihúzni, nem hosszan magyarázni.
2015. szept. 23. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:

Most vagyon angoltanári mesterképzésen 1. éves. Még csak most kezdtem el tanítgatni embereket, azelőtt soha. A nyelvtani részeket, amiket előadok, azt azert kell átnéznem órák előtt, hogy legyen egy vázlat a fejemben és persze legyenek példamondatok is.


Mert hiába tudom a nyelvtani szabályokat, én azt szoktam átnézni, hogy hogy van megfogalmazva a magyarázat...

2015. szept. 23. 11:06
 8/16 A kérdező kommentje:

Pl ha tudom, hogy a Present Perfectről fogok beszélni, akkor meg kell néznem, hogy hogy van megfogalmazva a leírás hozzá, meg milyen példamondatok vannak.


Azt tudom, hogy mikor kell használni, de át kell néznem vázlatpontszerűen, hogy hogy vannak leírva az esetei. Nem tudom érthető-e.

2015. szept. 23. 11:08
 9/16 A kérdező kommentje:

Mert ugyebár 5-10 percet azért illő beszélni a Present Perfectről, vagy a függő beszédről, nah és én azt nézem át, hogy a képleteken kívül milyen leírás van hozzá, milyen körítés, milyen töltelékrész. Mert pl a Present Perfectnél pontokba van szedve, hogy akkor használjuk ha:

1,

2,

3,


Nah és én ezeket a vázlatpontokat kell hogy átnézzem, az eseteket, és példát.

2015. szept. 23. 11:24
 10/16 anonim ***** válasza:
100%

"át kell néznem vázlatpontszerűen, hogy hogy vannak leírva az esetei"


Szia! Ez teljesen oké. A legtutibb, ha nem úgy csinálod, hogy 5-10 percben elmagyarázod, hanem példák -> diákok kitalálják -> felírod, hogy három esetben használható -> kitalálják az eseteket -> utána magyarázod el, ha még kell valamilyen magyarázat. Ehhez persze nagyon kell tudnod, hogy mik azok a bizonyos esetek, hogy jobban rá tudd vezetni a tanulókat.

2015. szept. 23. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!