Mi kell a középfokú angol nyelvvizsga letételéhez?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kérdező, hány éves vagy?
Az írásbelin van olvasott szöveg értése, fogalmazás, és bizonyos vizsgatípusokon nyelvtani feladatlap és a kétnyelvű vizsgákon fordítás is. A szóbelihez tartozik a hallás utáni értés, kérdésekre válasz, témakifejtés képek alapján, szituáció. Nagyon kevés az olyan vizsga, ahol van gondolkodási idő.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Középfokú komplex nyelvvizsgán van szóbeli és írásbeli is. Lehet variálni is, hogy pl. a szóbelit a Telcnél, az írásbelit az ECL-en teszed le.
Én a Telc nyelvvizsgáról tudok nyilatkozni. Ott volt szövegértés (kis cikkeket párosítani címmel, kérdésekre válaszolni ilyesmi jellegűek), volt egy nyelvtani feladatlap, ott a szövegből ki voltak hagyva szavak és alul meg volt adva sokkal több, mint amennyi kell és be kellett helyettesíteni. Levélírásnál a szokásos témák (jelentkezés munkára/pályázatra, panaszlevél, érdeklődő levél, baráti levél). A szóbeli részhez tartozott a magnóhallgatás. Ott voltak kis cikkek, meg kellett találni a címet hozzá, és egy hosszabb dialógusnál a kérdésekre válaszolni. A tényleges szóbelinél 2-en vizsgázók beszéltünk egymással, volt egy kifejtős feladat: itt adott témakörről kellett ~2 percig beszélni és kérdezni a másiktól. Volt egy cikk részlet, azt meg kellett beszélni, kérdéseket feltenni egymásnak. A harmadik feladat egy probléma megoldás volt, amit mi egy mondattal lerendeztünk és inkább ötleteltünk a témával kapcsolatban. De ahogy észrevettem annyi volt a lényeg, hogy folyékonyan beszéljünk, interaktív legyen, ne legyen kínos csönd. Kicsit fura volt, hogy egy diákkal kellett beszélni, nem a tanárokhoz, de sokkal szabadabbnak éreztem. 10 perc felkészülési időnk volt talán, de bőven elég volt. Nekem jobban tetszett ez a diák-diák csevely, mint emelt (német) érettségin, ahol 3 tanár előtt kellett számot adni tudásomról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!