Angol óvodában? Milyen egy angol foglalkozás?
Elsősorban olyanok jelentkezését várom,akik tartanak angol foglalkozást ovisoknak.
Szülők is írhatnak,mi a véleményük erről.
Óvónéni vagyok,és szeretnék ötleteket gyűjteni.Előre is köszönöm!
Én jártam az oviba ilyen foglalkozásra és semmi olyan nem volt ami "megterhelő" lenne egy kisovisnak.Mindössze néhány angol szót tanultunk,ilyet hogy girl,boy,apple stb.A többi időt javarészt angol zenehallgatással töltöttük és rajzolgattunk,színezgettünk. Természetesen ilyen angol szimbólumokat:D
14/L
Nagyon erősen nem értek egyet az első válaszolóval. Az angol nyelv iránti érdeklődést jobb minél előbb felkelteni.
Nekem az ovis foglalkozások, az angol nyelvű cartoon network (akkoriban csak angol nyelven volt) és néhány aranyos képes angol szótár megtette, és úgy 11 éves koromra már megvolt egy középfokú tudásom, 14 évesen meg röhögve letettem volna egy felsőfokút, ma, 20 évesen már akármit elolvasok, megértek és 11 éves korom óta az angol tudásom 99,5 százalékát magamtól tanultam.
A tapasztalatom az, hogy azok, akik jártak oviban ilyen foglalkozásokra könnyebben itták magukba a nyelvet.
Hogy mit csináltunk? Már nem nagyon emlékszem. Énekeltünk, táncoltunk különböző gyerekdalokra, ezek maradtak meg bennem konkrétan, emlék szinten, de játszottunk különböző játékokat is, rajzoltunk, nem tudom.
Én nyári táborban tanítottam angolt óvodásoknak. Igazából nyelvi haszna szerintem nincs, hacsak az nem, hogy megszeretik a nyelvet. Nem könnyű kérdés, hogy ki is tanítsa, az óvónéni jól ismeri a korosztályt, viszont nem biztos, hogy a követendő példa szintjén jó a kiejtése. A rosszul rögzült kiejtést nagyon nehéz korrigálni.A nyelvtanár akadémikusabb nyelvtudással meg túlságosan tanítani akarja őket ahelyett, hogy játszana velük. Biztos van valamilyen tanfolyam, ahol óvónőket felvérteznek a nyelvtanítás módszertanával, érdemes elvégezni, mielőtt belevágsz, illetve a nevesebb tankönyvkiadóknak is vannak nursery tanári segédkönyvei. Oxford, Cambridge, nézz körül nagyobb idegen nyelvű könyvesboltban, Pesten például a VIII. Kölcsey utcán.
Azt jobban tudod, mint én, hogy a figyelmük max 20 perc, de lehet, hogy csak 15. (Másfajta az a típusú óvoda, ami teljesen egynyelvű, de akkor meg hol marad az anyanyelvi nevelés és anyaföldi kultúra?) A szokásos foglalkozásaikhoz hasonlóan rengeteg mozgással, eredeti dalokkal, körjátékokkal (pl a Pons kiadónak van dalgyűjteménye handanyaggal), mondókákkal, bábokkal, rajzokkal és nem "leülünk és tanulunk" módszerrel. Az eredményt illetően szkeptikus vagyok, azt a pár szót (max 100), ami így egy év alatt meg lehet tanulni, mondatokat papagájmódszerrel csak minimális számban, egy-két hónap alatt megtanulja nagyobb kisiskolás korában. Akkor ugye az olvasás-írás is rásegít a memorizálásra, amiről egy ovisnál szó se lehet. Tehát ez inkább egy igény kielégítése meg játék és esetleg némi pénz az óvónéninek vagy nyelvtanárnak, mint hasznos nyelvtanulás. Az életkort - tapasztalatból mondom - nem szabad ötéves kor alá vinni, a kisebbeknek nincs meg hozzá a türelmük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!