Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Nyelvtanulás » Abban az esetben ha egy...

Abban az esetben ha egy szaktanár megbuktatja a diákot, akkor annak nem kellene a kiskorú veszélyeztetéséhez tartozni?

Figyelt kérdés

Minden gyermeknek joga van a szellemi tulajdon bővítéséhez, és a tanuláshoz. Akármilyen eredményekkel is végzi, a fejlődésre mindig nyílik egy lehetőség. A tanártól pedig elvárható-mint közfeladatot ellátó személytől- hogy elősegítje/ támogatja a tanulóit.

A rossz oldalról tekintve, ha megbuktat egy diákot, mert az gyenge eredményt ért el, akkor visszaélne a hatalmával, és veszélybe sodorja a kiskorú szellemi és erkölcsi fejlődését.



márc. 1. 07:07
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
87%

A jogok mellett mindig vannak kötelességek is, csak a hozzad hasonló hőbörgők azokról nem vésznek tudomást. A tankötelezettség szóról hallottal már? Azt jelenti: kötelező tanulnod. Szóval nem csak jogod van tanulni, hanem kötelességed is.

A tanár a buktatással a többi osztálytárs fejlődését segíti elő, hogy a renitens ne húzza vissza az egész osztály fejlődését. Ez meg neki kötelessége.

márc. 1. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Halottam, akkor már a kötelességen is csorba esik.
márc. 1. 07:16
 3/11 A kérdező kommentje:
@hallottam
márc. 1. 07:16
 4/11 anonim ***** válasza:
76%
Pontosan avval menti meg a gyereket,hogy megbuktatja mert felismerteti vele hogy eredményesebb legyen magyarán így ösztönzi a tanulásra,szorgalomra.
márc. 1. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
79%
Baromság amit írtál Kérdező. A tanárnak kötelessége értékelni a diákja tudását, ami akár elégtelen is lehet. Az elégtelen nem egyenlő a kiskorú veszélyeztetésével.
márc. 1. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
7%
De, mert a lelki világát tönkreteszi vele.
márc. 1. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
0%

Nem ez a megoldás. Mutatnék egy másik irányt.

Nincs-e annak a gyereknek diszlexiája és/vagy diszgráfiája? Ez súlyosan nehezíti a nyelvtanulást, főleg a poroszos biflázós módszer esetén.

Sajnos sok gyereknek van ilyen nehezítése, kb 20%-ban, de a nyelvtanárok az égvilágos semmilyen információt az alapképzésben nem kapnak arra, hogy ilyen gyerekeket tanítsanak. Pedig van rá szakirodalom, módszertan. A Gyógypedagógia Főiskola számos könyvet, speciális munkafüzetet adott ki, amit a tanárok nem ismernek. Érdemes utánanézni, megvenni segédanyagokat a saját gyerekednek.

Továbbá nevelési tanácsadóban lehet kérni vizsgálatot az említett részképességeket illetően. Sokszor sajnos a tanulás alóli felmentés jön elő, de hadd mondjam el a saját fiam példáját, akit a tanára felmenteni javasolt angolból, de mi nem mentünk bele, néhány könnyítést kapott a gimiben és az érettségin (helyesírását nem értékelték és plusz időt kapott). Ezután jelentkezett a Corvinuson szociológiára - angol nyelven, most végzi az utolsó félévet!!!

márc. 1. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
17%
Kérdés szerintem is hülyeség, de amivel én nem értek egyet az az, hogy ha valaki megbukik pl matekból ált./gimiben miért kell évet ismételnie, egyetemen lazán mehetsz tovább, csak egy tárgyat viszel magad előtt/felveszed I és II. tárgyat egyszerre
márc. 1. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Justinianus ***** válasza:
100%

"hogy elősegítje/ támogatja a tanulóit."

Téged a saját érdekedben még most is az ötödik osztályban kellene tartani.

márc. 1. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

Nem. Egy nagyon bagatell példa: ha valaki olyan szinten nem érti az összeadást, hogy meg kell buktatni, akkor nem fogom tudni neki a szorzást (az ismételt összeadást) megtanítani, mert nincsenek meg az alapjai. És ha ettől függetlenül mégis továbbengedem, akkor két dolog történhet: egyrészt vagy nem fog érteni semmit, és semmi értelme nem lesz, hogy ott ül, vagy amellett, hogy a szorzást megtanítom, előtte újra át kell ismételnem a teljes összeadásos tananyagot - amit a többiek, akik már rendesen megtanulták, unni fognak, mert előtte egy fél évig ezt tanultuk, aki pedig abban a fél évben nem értette meg, az a 3 órában tartott gyors felzárkóztatón se fogja.

Magyarán szólva bármelyik eset is valósul meg, azzal, hogy még jobban csorbítanám a szellemi tulajdon bővítéséhez, és a tanuláshoz való jogot, hiszen előbbi esetben a tanuló, akinek meg kellett volna buknia, nem tudja bővíteni a tudását, hiszen nincsenek meg azok az alapvető ismeretei, amire építkezni tud, míg az utóbbi esetben a többi 30 diákot tartom vissza az új ismeretek megszerzésétől - és ez az én felelősségem szaktanárként.

márc. 1. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!