Tényleg ilyen cancer lenne a magyar oktatás? (hosszú) Hasonló tapasztalatot szívesen meghallgatok
Jelenleg 21.éves vagyok és úgy érzem, hogy kb.semmi értelme nem annak a 8.évnek amit 4.edik osztály után a közoktatásban töltöttem.Már túl vagyok egy szak váltáson is de még mindig nem sikerült megtalálnom a számomra megfelelőt ha ilyen létezik-e azt már nem is tudom. Az iskolában eléggé jó eszűnek tartottam magam de a suli után rájöttem hogy ez kb.semmit nem ér az életben mivel nem tanultam meg hogy az igazán fontos skilleket az iskolán kívül kell elsajátítani és az iskola gimis,általános iskolai oktatás semmit nem ér persze tisztelet annak a kevés iskolának pesten és a vidéki nagyvárosokban de oda nem minden diák juthat be sajna. Szóval az érettséginél kijöttek ezek a különbségek bár egész jól sikerült a matekon kívül de persze voltak az 'elitek' akik a 440+ pontukkal és a sok esetben nem is egy nyelvizsgájukkal amire csak kapkodtam a fejem. Ezek az évek még csak nem is teltek el jól mert eléggé anti soc voltam és sok barátom sehol se volt. Azóta lassan 1.év telt el a többségében itthon voltam és magammal foglalkoztam és az angol nyelvtudásom fejlesztettem felsőfok körüli szintre csak magamtól, mert a suliban csak a szánalmas szódolgozatokat írogattuk meg a tanár random angol szövegeket magoltatott xd.De a dolog leginkább arra van kihegyezve hogy szerintem ez idő alatt többet tanultam abból a túdásból ami az életben kellhet mint az iskolában valaha tanúlhattam volna. A legszomorúbb hogy az iskola,szülők beléd nevelik ezt hogy csak akkor leszel sikeres az életben ha helytállsz az iskolában és a többség vagy elhiszi és jó tanuló lesz és persze olyan tudást kap amit soha az életbe nem fog használni pl kine emlékezni a középiskolai szánalmas kémia és nyelvórákra de kb.az összesz természettudományos tantárgyat mondhatnám meg a matekot is amit egyenesen az emberek rémálmává tesz a sok képzetlen tanár. És persze a másik réteg is otthon akiknek évekre vagy egy életre elveszik a kedvet a tanúlástól a sok magolós semmi értelme tantárgyakkal.
Én nem hiszem el hogy senki nem látja a koncepciót hogy gyakorlati az életben használható tudást kellene adni,mert ha valaki ezt felnőtt fejjel nem fogja fel annak az intelligenciájá max egy átlag lehet de nem egy kompetens ember az tuti. A hab a tórtán pedig az hogy a legtöbb eus országban ingyenes az egyetem nem úgy mint magyarországon ahol egy orvosnak,ügyvéd milliós hitelt kell felvenni ha nem éri el a szinte már irreállisan magas pontot.
úgy érzem, hogy kb.semmi értelme nem annak a 8.évnek amit 4.edik osztály után a közoktatásban töltöttem.
Tényleg nincs, ugyanis nem 4.edik hanem 4.
Csupa zagyvaságot hordasz össze, se eleje se vége. Koncentrálj.
Eszméletlen, hogy mennyi butaságot, zagyvaságot hordtál itt össze.
Csak egyet kiemelve:
"olyan tudást kap amit soha az életbe nem fog használni pl kine emlékezni a középiskolai szánalmas kémia és nyelvórákra de kb.az összesz természettudományos tantárgyat mondhatnám meg a matekot is "
Tekintve hogy fogalmad nincs az életről, a munkahelyi lehetőségről, te nem tudod megitélni, hogy mire lesz szükség és mire nem. Szóval amíg tájékozatlan vagy, addig maradj szépen csendbe, és ne hordj össze ennyi zöldséget.
Másrészt a természettudományokról és a matematikáról: Ezek lennének a legfontosabbak az életben, de nyilván olyanok, akik még nem érettek, nem eléggé felnőttek, azok ezt nem látják, így te sem.
Szomorú, hogy már így is teljesen lecsökkentették az óraszámokat, így a humán tárgyak maradtak túlsulyban. Ez is az oka annak, hogy sokan nem tudják mihez kezdjenek, mert a matematika és a természettudományos ismeretek teljes hiánya miatt képtelenek önálló döntést hozni és reálisan gondolkodni. Jó példája vagy te is ennek, hogy a logikus gondolkodásról, a következetes észérvekről nem hallottál. Sajnos sokan kerülnek így ki, az érettséginél is valamennyi feladat sablonszerű, mindennemű gondolkodást nélkülöz. A képletekbe behelyettesíteni meg nem nagy bűvészmutatvány...
Bár kétségtelenül vannak az oktatási rendszernek hibái, amin még van mit javítani, mégis azt mondom, ne tulajdonítsd neki a hiányosságaidból adódó hibáidat és felelőtlenséged következményeit.
# 4/4
inkább te hordasz össze hülyeségeket, nem a kérdező.
„Tekintve hogy fogalmad nincs az életről, a munkahelyi lehetőségről, te nem tudod megitélni, hogy mire lesz szükség és mire nem. Szóval amíg tájékozatlan vagy, addig maradj szépen csendbe, és ne hordj össze ennyi zöldséget.”
a kutatások szerint az érettségi után pár évvel a tanulók a megtanultaknak alig 10%-át tudják felidézni. Tehát igazából tökmindegy, mit tanítanak, amíg nem helyezik el rendszerben és csak a mennyiségre mennek rá, addig semmit sem ér az egész.
általában akik úgy érettségiznek, h kiemelkedők vmiből, azok plusz órákat vesznek, vagy szabadidejükben is foglalkoznak vele.
„Másrészt a természettudományokról és a matematikáról: Ezek lennének a legfontosabbak az életben, de nyilván olyanok, akik még nem érettek, nem eléggé felnőttek, azok ezt nem látják, így te sem.”
gyanítom, h te magad is reálos vagy, ha ilyenekkel áltatod magad. az átlag embernek az ALAPMŰVELETEN kívül semmi szüksége az iskolában tanult matematikára, ha vki logikusan tud gondolkodni, az meg pont nem azért lesz, mert az iskolában a logaritmust erőltették.
„Jó példája vagy te is ennek, hogy a logikus gondolkodásról, a következetes észérvekről nem hallottál. „
de te sem, ahogy helyesírással sem. érdekes, h az összes humán tárgyakat szidó ember botrányos helyesírással összerak vmi logikátlan hülyeséget, de érvelni nem nagyon tudnak.
„Bár kétségtelenül vannak az oktatási rendszernek hibái, amin még van mit javítani, mégis azt mondom, ne tulajdonítsd neki a hiányosságaidból adódó hibáidat és felelőtlenséged következményeit.”
Van mit javítani rajta?:DDD
úgy látszik, megint cserben hagy a nagy logikád.
az egész poroszos oktatási rendszer egy nagy rakás trágya. A kérdező nagyon jó példát írt: talán a nyelvoktatás a legrosszabb az összes közül, szódolgozatok ész nélkül, semmi beszéd, szavak elszigetelten taníttatása, angoltanárok, akiknél egy 18 éves lengyel diáklány is nagyobb szókinccsel rendelkezik.
A PISA tesztek be is bizonyították, h mindenben utolsó a magyar diákok, ergo megbukott a rendszer.
matekoktatás: kb. 6 matektanáromból 1 magántanárom tudott magyarázni, a többi totál alkalmatlan volt, viszont annyira frusztráltak voltak, h folyamatosan keménykedtek.
nem sorolom tovább.
ma az internet korában a magoltatós magyar oktatásnak semmi értelme. akinek tetszik, az egyszerűen ostoba, erre mást nem lehet mondani:
-nem ad általános műveltséget sem, hiszen túl nagy mennyiségű elszigetelt tananyagot akar megtanítani, így hamar elfelejtik a diákok
-nem késztet önálló gondolkodásra, kreativitásra, csak magolni kell
-tekintélyelvű tanár-diák viszony
-mindenkit egyféleképpen oktatnak, így akik kilógnak a sorból, hamar kibuknak, lemaradnak. annyiféle gyerek van, hogy lehet mindenkit egyféleképpen tanítani?
"a kutatások szerint az érettségi után pár évvel a tanulók a megtanultaknak alig 10%-át tudják felidézni."
Ez nem is csoda, mert nem értően tanulták meg. Hanem logika nélkül bemagolták.
" az átlag embernek az ALAPMŰVELETEN kívül semmi szüksége az iskolában tanult matematikára"
Ezzel nagy butaságot írtál. Még egy adminisztrációs munkakörben is legalább excel táblázat használatára van szükség. Oda pedig kell a matematika.
"de te sem, ahogy helyesírással sem. érdekes, h az összes humán tárgyakat szidó ember botrányos helyesírással összerak vmi logikátlan hülyeséget, de érvelni nem nagyon tudnak."
Először magadból indulj ki, mert a szövegelésedben kb. 20 helyesírási hibát találtam első ránézésre.
"A PISA tesztek be is bizonyították, h mindenben utolsó a magyar diákok, ergo megbukott a rendszer."
A PISA tesztre meg én mondom hogy egy rakás sz(a)r...
"ma az internet korában a magoltatós magyar oktatásnak semmi értelme."
Nem is mondta senki hogy a magoltatás a jó. Ez egyébként is a használhatatlan humán tárgyakra jellemző.
Matematikát kellene tanítani, jóval nagyobb óraszámban és erősebb követelményekkel, mert abból lehet logikát tanulni. Nagyon itt lenne már az ideje, mert igen sok hülye van már ebben az országban.
„Ez nem is csoda, mert nem értően tanulták meg. Hanem logika nélkül bemagolták.”
és miért magolták be? talán mert úgy tanították. amíg az iskolában az aláhúzzuk-bebiflázzuk módszert tanítják, és azt is várják el, hogy szó szerint visszamondják, addig nem csoda, ha bemagolják. Talán érthetően kéne elmagyarázni és azt is megtanítani, hogyan tanuljunk – ez lenne az iskola dolga.
„Ezzel nagy butaságot írtál. Még egy adminisztrációs munkakörben is legalább excel táblázat használatára van szükség. Oda pedig kell a matematika.”
az excelhez aztán baromi nagy matematika kell, tényleg, minimális kell hozzá, az is alapművelet. most komolyan azt gondolod, h az emberek matematika órák nélkül nem tudnának excelt használni? ne röhögtess már.
„Először magadból indulj ki, mert a szövegelésedben kb. 20 helyesírási hibát találtam első ránézésre.”
marha nagy ész kell ahhoz, h rájöjj, rövidítek.
„A PISA tesztre meg én mondom hogy egy rakás sz(a)r...”
:D
nem vagyok benne biztos, h tudod, mi a PISA teszt, vagy mélyebben ismered.
„Nem is mondta senki hogy a magoltatás a jó. Ez egyébként is a használhatatlan humán tárgyakra jellemző.”
senki nem mondta, hogy jó, csak mégis így tanítanak.
persze csak a humán tárgyakra. meg a nyelvekre (lásd szódolgozatok), biológiára, amikor mondjuk ált. iskolában be kellett magolni, h mekkorák az antilopok stb, kémiából dolgozatot írtunk abból, h mi a kovalens kötés stb… de majd erre biztos azt mondod, h pont olyan iskolába jártam blabla.
„Matematikát kellene tanítani, jóval nagyobb óraszámban és erősebb követelményekkel, mert abból lehet logikát tanulni. Nagyon itt lenne már az ideje, mert igen sok hülye van már ebben az országban.”
aha, tehát a rendszernek vannak problémái, de alapvetően jó, a humán tárgyak használhatatlanok, a PISA teszt meg hülyeség, értem.
a válaszaid alapján sok fogalmad nincs az oktatásból, ugyanis aki szerint nincsenek alapvető problémák, az nyilvánvalóan nem ért hozzá.
az arrogancia és a humán tárgyak okozta frusztráció meg teljesen átlagos a reál/műszaki szakot végzettek között, meg az is, h túlbecsülik a képességüket és rendszeresen olyan dolgokhoz szólnak hozzá, amikhez nem értenek.
és részemről ennyi.
"az excelhez aztán baromi nagy matematika kell, tényleg, minimális kell hozzá, az is alapművelet."
Persze az, de sokaknak még az sem megy. Hidd el, neked is pillanatok alatt adok olyan példát, amit excelben sem tudnál megoldani.
"oktatásból"
Hogy lehet két sort tévedni a billentyűzeten... Aztán ez jön még a helyesírással...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!