Mit gondoltok nem lenne jobb eltörölni az érdemjegyeket?
Nem az érdemjegyeket kellene eltörölni, hanem a gyerekeket és a SZÜLŐKET kellene kicsit észhez téríteni.
Az érdemjegy csak egy jelzés, nem isteni kinyilatkoztatás. Soha nem értettem azokat a szülőket, akik otthon gestapóznak a gyerekkel, ha nem mindig 5öst visz haza. Megy a lelki terror meg a világvége hangulat. A gyerek meg sírógörcsöt kap ha becsúszik egy 4-es.
Szerintem szükség van a jegyekre, hogy mérni lehessen a tudást, és igenis szükség van arra, hogy a gyerek néha kapjon rosszabb jegyet is. Tanulja meg, hogy az életben nem mindig sikerül minden és mindig vannak a tetteinknek következményei. Tanulja meg, hogy a problémákat meg lehet oldani, és a jegyet is ki lehet javítani csak a megoldást kell megtalálni. Szerintem szomorú, hogy összevissza óvjuk a gyerekeinket és kamaszkorban az első pofon után jön a depresszió, a pánikbetegség meg a többiek. Valamit nagyon nem csinálunk jól (sok esetben).
Az erdemjegy olyan szempontbol karos, hogy a legtöbb esetben nem a tudas objektiv ertekeleset mutatja, mert a tanaron is mulik, aki "csak" egy ember, es lehet, hogy nem bir valakit vagy rossz kedve van, vagy esetleg teved.
Azert is karos, mert rosszul lehet ertelmezni, es fel lehet hasznalni a gyerek "leminösitesere". Pl. lehet valaki matekzseni, akit semennyire sem erdekel az irodalom, vagy forditva. Ha egyikböl rossz jegyeket kap, az azt is eredmenyezheti, hogy a gyerek magat ertektelenebbnek erzi töle. Pedig nyilvan mindenkinek vannak erössegei es gyengei, ezert optimalis esetben minden gyerekkel külön-külön kene foglalkozni. Nyilvan ez nehezen vagy tul dragan kivitelezhetö.
Masreszröl viszont az altalanositas sem megoldas, mert nincsen semmilyen ösztönzö hatasa, söt. Valamikeppen ösztönözni kell a gyerekeket a tanulasra, es ennek legjobb modja az erdeklödes felkeltese lenne. Fontos a pozitiv visszajelzes is.
Ehhez a tanarok reszeröl kene több professzionalizmus, es sokkal kevesebb követelmenyre lenne szükseg, hogy az idöt jobban be lehessen osztani jol megtervezett orak tartasahoz, amik interaktivan belevonjak a diakokat a tanulasba, nem csak tablarol masolas törtenik.
A magyar közoktatasi rendszer nagyon felretervezett...
fogalmam sincs mire olyan büszkek. A puszta lexikalis tudas szinte semmivel sem visz elöbbre az eletben. A gyakorlati alkalmazas es az összefüggesek megertese a legfontosabb. Ezen felül mindenki szakosodhat olyan iranyba, ami neki a legmegfelelöbb.
A mai gyakorlatban az erdemjegyek hasznalata inkabb art, mint hasznal. Helyette viszont meg kene reformalni a teljes rendszert, mert az most nagyon ezektöl a szamositasoktol függ.
Ha viszont mindenki csak azt tanulna, ami neki tetszik, akkor vilagnezeti szempontbol nem teljesedne ki olyan jol a gondolkodasmodja, es hatranyba kerülhetne masokkal szemben. Pl. matematika nelkül nem erti meg a vilag összefüggeseit, vagy nem artana pl. ha mindenki kapna alapkepzest ado- es penzügyekböl... de pont ezekre van a legtöbb gyakorlati pelda, ugyhogy biztosan el lehetne adni erdekesen is a temakat. A finn peldarol en is hallottam. Sok orszagban meg tul specialis tudasra tesznek szert a diakok, es tul keveset tudnak a vilag mas területeiröl. A magyar pelda ennek az ellentete. Egy közeputra lenne szükseg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!