A 36 hazai egyetemből nem kellene legalább 28-at bezárni?
Lehet átnevezgetni főiskolákat egyetemekké (Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Kaposvári, Eszterházy - most fel nem sorolom az összes gagyit), de a tények még tények maradnak: alig találunk értékelhető teljesítményt az oktatói gárdában (MTMT, WoS, GS, Scopus).
Nem lenne jobb, ha maradna 5-6 tényleg színvonalas egyetem, amelyeket kiegészítene 8-10 főiskola?
(Így lehetne méltó módon megünnepelni a mai napot.)
érdekes ez a bölcsészek haszontalanok, semmit nem tesznek a társadalomhoz és keveset keresnek felfogás. persze, kapásból szüntessük is meg az összes bölcsész szakot. nem lesznek se tanáraink, mindenki hülye marad (még ennél a százalékos aránynál is hülyébb), nem lesz, aki lefordítsa a külföldi írásokat (legyen az szépirodalom vagy éppen mérnöki (haha) szakirodalom), se tolmácsunk, se diplomáciánk. de legalább marad egy rakat műszaki és közgáz szakikánk akik lehet, hogy jól értenek a számokhoz és hasznosat adnak a társadalomhoz, de két mondatot nem tudnak helyesen leírni még magyarul sem és nem tisztelik a magyar kultúrát. de jó lesz nekünk. nehogy már egy 150.000/félév szabadbölcsész szakon akarjatok az államnak spórolni xD
viszont valóban, pár főiskolát/egyetemet meg kellene szűntetni.
"mindenki hülye marad"
Ezt nem a bölcsészképzések csökkentése okozza, hanem az igénytelen média, és amiért most már alig van természettudományos oktatás az iskolákban.
"nem lesz, aki lefordítsa a külföldi írásokat"
Hát igen, "fordítsa" biztosan nem lesz... Jó hogy nem két cs-vel írod...
"nehogy már egy 150.000/félév szabadbölcsész szakon akarjatok az államnak spórolni xD"
Akkor azt ennyi erővel odaadhatnák a mérnökhallgatóknak ösztöndíjként. Még mindig jobb lenne, mint egy selejtes képzést abból fenntartani.
Teljes ráfizetés, az adófizető dolgozók kihasználása, hogy a kukába dobják azt a havi 150-et!
"de két mondatot nem tudnak helyesen leírni még magyarul sem"
Én a helyedben ezt nem írtam volna, mert a te néhány soros irományodban csak úgy kapásból 8 helyesírási hibát találtam mérnök létemre.
"Én a helyedben ezt nem írtam volna, mert a te néhány soros irományodban csak úgy kapásból 8 helyesírási hibát találtam mérnök létemre."
Kár, hogy az egyetlen, amelyet ezek közül kiemeltél ("lefordítsa") éppen azt bizonyítja, hogy nem tudsz rendesen magyarul.
Koncentráljunk a témára!
Kérdező, a bölcsész-képzést kellene erősíteni, pénzzel telepumpálni, mert tragikus, ami most van.
"a bölcsész-képzést kellene erősíteni"
Inkább teljes mértékben eltörölni, a társadalom számára haszontalan.
Egyébként is köztudott, hogy az oda jelentkezők 80%-a csak időhúzásnak használja.
A közgazdászok teljesen más véleményen vannak. A most zajló informatikai forradalom végeredménye, hogy az emberek jóval kevesebbet (sokan egyáltalán semmit sem) fognak dolgozni, és a legfőbb problémájuk az lesz, hogyan üssék el az unalmukat. Az ipari termelés már jelenleg is messze alul marad a modern piacgazdaságokban a szolgáltatásokhoz képest, ez a helyzet később még tovább fog fejlődni oda, hogy a kultúra, szórakoztatóipar lesz a gazdaság legértékesebb része.
Nem tukmálhatod az embereket állandóan Öveges professzor kísérleteivel, mert halálra unják magukat. A legtöbb embernek egyszerűen unalmas a fizika, szerves kémia, legalábbis abban a mértékben, ami a bölcsészet felszámolása után maradna nekik.
Na de nem is érdemes erre ennél több szót vesztegetni, hiszen nyilván csak trollkodsz.
"A közgazdászok teljesen más véleményen vannak."
Azért, mert túl sok van belőlük, és kevés matematikát tanultak. Beraknék nekik többváltozós analízist, meg differenciálegyenletek kvalitatív módszereit, az majd szórótárgy lenne, és nem kerülne ki annyi tudatlan közülük, mint jelenleg.
"Az ipari termelés már jelenleg is messze alul marad a modern piacgazdaságokban a szolgáltatásokhoz képest"
Ez is a bölcsész -és humán túlképzés miatt alakult ki.
Az ipari termelés a reál oldal erősítésével fejleszthető.
"Nem tukmálhatod az embereket állandóan Öveges professzor kísérleteivel, mert halálra unják magukat."
Pedig azt kéne csinálni. Óvodás kortól meg kell szerettetni a fizikát a gyerekkel, nem pedig leültetni az igénytelen show-műsorok elé, amiáltal lebutul, és negatív tudás alakul ki. Azaz, iskolakezdéskor a pedagógus első feladata, hogy a negatív tudásszintet felvigye a nulla szintre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!