Nálatok hogy tanítják a biológiát? Milyen módszerrel?
Először könyben elolvassátok, vagy a tanár beszél róla ? Esetleg prezentál a tanár ? Netán egész órán jegyzetet írtok ?
Köszönöm a válaszokat.
Középiskolában nem volt semmilyen természettudományi könyvünk. Az érettségi évet leszámítva az órák azzal teltek, hogy a tanár vetített nekünk saját ppt-ket és feltöltötte őket a netre otthoni átnézésre. Lényegében mindenki aludt az óráin, csak 2-4 ember jegyzetelt, ez nem is zavarta csak ha beszéltünk vagy mobiloztunk. Néha csoportmunkás feladatokat csináltunk órán, vagy próba dogákat hozott be, de főleg csak vetített és kérdésekre válaszolt, ha voltak. Imádtam!
Az utolsó évben jött egy új tanár, akivel egész év alatt két témát tudtunk átvenni, abból az egyik ismétlés volt. Ő meglehetősen régimódin tanított a korábbi tanárunkhoz képest. Az óra elején 1-2 felelés, még ha 30 percig is tartanak, tanulni csak azt tudtuk amit a táblára felírt, mert továbbra se volt könyünk. Nem is lett volna nagy probléma vele, ha nem ad elő néha egy biblia tanmesét és lehet inni (vizet) az óráján.
Meglepetésszerűen rövid felelésekkel kezdtük az órát, nem is volt igazán felelés hangulata, mert kb. 3-4-5 ember felelt egyszerre, csak ülve kellett maradnod a helyeden, és megvárni, amíg te kapod a következő kérdést. Amúgy az anyagleadás főleg úgy ment, hogy elmagyarázott valamit, kb. 5 könyvből is mutatott ábrákat, hogy minél jobban átlássunk valamit, meg persze írtunk is (én sokat :D) a füzetbe. Bár amikor a csontokat tanultuk, akkor behozta a csontvázat. Mindig megkérdezte, hogy értjük-e, és szóljunk nyugodtan, ha kérdésünk van. Ha végeztünk egy témakörrel akkor az érettségiket gyakoroltuk órán, vagy amiket tanárnénim hozott feladatsorokat. A dogás feladatok eléggé sokszínűek voltak. :D Illetve amikor biokémiát tanultunk, akkor kísérleteztünk is, vagy amikor a szívet vettünk, akkor boncoltunk. :)
Én nagyon szerettem, ugyanis nemcsak jól magyarázott, hanem úgy adta elő mindig az anyagot, hogy ez milyen érdekes meg hasonlók, úgyhogy én sosem untam magam, még a tripla bioszfaktokon sem. Sokat hozzá tett a biológiaimádatomhoz, bár mivel orvosnak készülök.. :)
Mi egész órán körmöltünk. 10.-ben nagyon sokat, 11.-ben volt néhány dolog, amit csak a faktosoknak kellett leírniuk, ilyenkor az osztály maradék része fellélegzett :D 12.-ben még több ilyen rész volt, amikor a nem-faktosok nem írtak, de még akkor is sokat körmöltünk.
Tk-t egyáltalán nem használtuk tanulásra, abból sosem kérte számon az anyagot, legfeljebb ábrákat néztünk belőle órán. Annyiból szerencsénk volt, hogy vázlatosan írtunk, és a tanárnő is írta a táblára a javát, szóval nem eszetlenül diktált.
A faktosoknak a heti 2 bioszunk mellett még plusz 4x45 perc faktjuk volt egymás után (!) 12.-ben, 11.-ben csak 2x45 perc fakt :D és brutál mennyiségeket jegyzeteltek
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!