A tényleg okos embereknek, csak büntetés az iskola?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a kreatív, gyakorlatias embereknek az, akik állandóan az új dolgokon, kreatív feladatokon gondolkodnak, és azok megvalósíthatóságán.
Számukra egy poroszos, szögletes gondolkodású világ mint sajnos a mai iskolarendszer kis hazánkban, ha nem is büntetés, de minimum megterhelő számukra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az utolsóval egyetértek.
Az okosság csak jó szellemi képességeket takar, de nem nyújt információt az egyéb képességekről, személyiségvonásokról, neveltetésről…
Sarkított példával élve: okos az is, aki eminens tanulóként mindent bemagolva, a tanárok igényeit jól felismerve kiválóan teljesíti tanulmányait, bár önálló gondolatai nincsenek. Majd háromdiplomás banki ügyintéző lesz (és nem azrét, mert volt a szíve vágya).
De okos az is, aki mondjuk az elvárt ismerek tekintetében felismeri az értelmetlen dolgokat, kíváncsi a miértekre, és „ne adj' isten” kérdezni mer, vitázik, kialakult érdeklődési körrel bír, amit esetleg fontosabbnak is tart annál, hogy az iskolában mindenből kiválóan teljesítsen. Tán még egyetemre sem megy, mert a saját dolgával van elfoglalva. S végül feltalál valamit.
Mindkettőnek jók a szellemi képességei, a különbség a konformizmus és a kreativitás skálákon elért eredményeikből adódik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!