Holnap nyelvi kompetencia mérés lesz. Gyermekem tanára
osztályozni akarja, ahogy tette 2 éve is. Tudtom szerint
nem osztályozható. Jól tudom? Az oktatási hivatal
honlapján erre nem kaptam választ. Hol tudok utába
nézni?
Valóban nem osztályozható a kompetenciamérés. Keress fel valakit az oktatási hivataltól.
2018. máj. 15. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Megpróbálom! Reméltem, hogy itt kapok egy jogszabályi vagy egyéb hivatkozást, amivel az iskolában érvelni tudok! 2 éve leráztak, s minden gyerek jegyét lerontotta az osztályban. Hisz ez országos felmérés, és itt rettenetesen alacsony szintü lakóhelyünkön az angol oktatás. :( Így a kompetencia eredmény nem -csak- a gyerekek hibája!!! :(
A kompetenciamérés célja a gyerekek tudásának felmérése, ez nem egy témazáró vagy egy nyelvvizsga. Az igazgatóságot kérdezném a témában, utána továbbmennék az oktatási hivatalhoz. Megírhatnád, mi lett belőle, ha beszélsz velük, érdekelne engem is.
2018. máj. 15. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
4/10 A kérdező kommentje:
Eddig az Oktatási Hivatal válasza általánosító, kitérő! :( Ma újra írtam nekik, hogy egyértelmű választ várok..
A kompetenciamérők elég könnyűek szoktak lenni, mondhatni ingyen jó jegy származik belőle, ha valaki leosztályozza. Szerintem a tanár csak jót akar vele. Aki nem tudja jól megírni, ott azért komoly lemaradások vannak.
2018. máj. 22. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
Nálunk is osztályozzák, de nem csak a nyelvet, hanem a matekot és a magyart is. Súlyozottan fog számítani mindegyik, és simán lehetek ötös helyett hármas mondjuk németből, ha ez a felmérés nem éppen úgy sikerül, ahogy az elvárható lett volna (Mellesleg, mi van akkor, ha aznap éppen nagyon rosszul éreztem magam és dekoncentrált voltam? Ami sajna igaz is...). Matematikából stabilan hármas vagyok, a kompetenciáim olyan 54-55%-sak szoktak lenni, mert sosem tudom befejezni azt a 60 feladatot 90 perc alatt. S ha most is ennyi százalékos matekot írok, maximum kettes lehetek év végén...Erre van valamilyen szabály, vagy lehet feljelentést tenni valahol, mert baromi igazságtalannak érzem ezt a módszert!
2018. máj. 22. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
#5! Lehet, hogy neked könnyű, de másoknak nem éppen. Nekem általában a matek szokott nehézséget okozni, mert igaz, nem kérdeznek nehezeket, azonban nem tudok percenként megoldani egy feladatot (amire máskülönben minimum öt percet szánnék), pláne nem tudok végigérni a feladatsoron. Sajna témazáróknál szokott velem előferdülni, hogy leblokkol az agyam, azt sem tudom, hol vagyok, mit csinálok, és csak bőgök a feladatsor felett. Nagyon rossz érzés, hogy meg tudnám oldani helyesen a feladatokat, de szinte percenkénti sebességgel kellene végighaladnom rajtuk, ráadásul helyes megoldásoknak kéne születniük. Sajna nem születtem zseninek, mint itt egyesek.
2018. máj. 22. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 A kérdező kommentje:
Szóval az Oktatási Hivatal elég árnyalatosan válaszolt, mondván, hogy erre nincs jogszabály. Azaz a nyelvi mérést értékelésnél az iskola használhatja, ha az az iskola programjában "meghatározott".
A matek, magyar az más, mert azt nem az iskolában javítják, s nem is töltik fel az eredményeket, csak a tanév vége után.
A tanár jót akar? Lehet arr jó a nyelvtanítás, de itt sajnos igen alacsony színvonalú, így az országos teszt meghaladja jócskán a tanulók tanult szintjét, így max egyes, kettes a jegy, így a tanári jó akaratról nem tudunk sajnos beszélni!!! Sőt 8 éves nyelvtanulással minimális angol tudásról sem!!!! Sajnos így nem érzem az osztályzást korrektnek, ha a tanítás sem az! :(
Bocsánat, én a "jót akart" úgy értettem, hogy feltételeztem csak a jó jegyet írja be a tanár. Legalábbis nálunk így ösztönzik a diákokat. Ha képes beírni 2-est vagy ne adj' isten 1-est a kompetenciafelmérésre, akkor az a tanár ott tényleg nem korrekten jár el és minimum megérne egy igazgatói elbeszélgetést.
2018. máj. 23. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
10/10 A kérdező kommentje:
Na igen! A baj, ha az igazgató is partner ebben az egészben, azaz az alacsony színvonalú nyelv oktatásban, és ezáltal a rossz nyelvi mérések jegyeinek beírása által, az évvégi jegyek leromlásában.
Amúgy jogos, ösztönzésnek jó lenne!!!
De sajnos itt jó jegyet egy gyerek sem kap rá! A második feladat résznek neki sem tudtak állni, az elsőt is csak "berambózták",ahogy mondják Ők!
Kapcsolódó kérdések: