Kinek a hibája, ha idegennyelvekből sehol sem tartunk? (hosszúra sikeredett)
7. Osztályig volt egy nagyon jó tanárunk (4-7 osztályig) aki amit leadott azt vissza is kérte, követelte, szigorú volt, de imádtuk és tudtuk is. Aztán 8ra megkaptuk a mostani tanárunkat. Hát... Nem tanultunk semmit. 8ban jártam külön angolra, nem hozzá, hanem egy másik tanárhoz. Én évekig azon a szinten álltam. 9ben volt nyelviévfolyamunk, 3 tanárunk volt, de mindegyik csak azokat adta le amit tudtunk, de azt sem jól, haszontalan év volt, mert nem adtak át semmit. Aztán a 8os tanárom tanított és tanít is még. Szinte csak szódogákból van jegyünk, néha nyelvtani részt veszünk írunk egy kisdogát, 3-4leckénként egy tz-t és ennyi. Előrehozottat teszek idén, ahhoz a tanárhoz járok aki 7ig volt a tanárom és olyankor döbbenünk rá, hogy mennyire le vagyunk maradva, szókincsünk sincs. Most már fejlődött az angolom, de így is kevés. Osztálytársamék (nem magamat fényezve, csak viszonyításképp írom) annyit sem tudnak mint mi előrehozottosok (összesen ebből a nyelvből 4en megyünk). Szódogát is végig puskázzák, órán mindig kapnak 2-3 plusszokat aztán dogáknál (nyelvi vagy tz) nem remekelnel.
Második nyelvnél sem könnyebb. 10 elsőfelében egy szintén jó tanárunk volt, aki megtanította, számonkérte, szigorú volt és szerettük. Sajnos azév második felét nem vele kezdtük. Egy szintén jó tanárt kaptunk, aki még szigorúbb volt, még jobban számonkérte az anyagot-ez egyedül nekem tetszett mert szeretem ezt a nyelvet. 2hétig ő volt, aztán megkaptuk a 3. tanárunkat aki másfél évig tanított minket, de mivel tudta, hogy az osztályt rajtam kívül úgysem érdekli szinte nem tanított semmit, csak a névelőket, meg néha dolgoztunk a könyvben. 12re (idei év) megkaptunk egy ooyan tanárt aki gimiben nem taníthat, de már így is többet fejlődtünk vele, mint az előzővel(az előző bármennyire is kedves volt gimiseket nem tudott tanítani). Imádom, mert végre tanulunk, lett egy kis fegyelem. Mondta már, hogy egyedül rajtam látja, hogy érdekel, már a többiek fele is sok engedményt adott, hogy valami minimumot csináljanak, de semmi. Feleslegbe veszik ezt a tárgyat, nehéznek tartják (oké, nem könnyű, de 4-es szintre le lett butítva) 1 vagy 2es dogákat írnak (van aki azért a 3-4 es jegyet eléri), és mindig a tanárt hibáztatják, meg mindig azt kérdezik miért kell 2 idegennyelv? Ez a tanár szokta mondani, ha legalább az első nyelvből pöpecek lennének nem érdekelné, de abból sem jók.
Bocsánat, ha hosszúra sikeredett, de a szünetben ezen sokat kattogtam, mert mielőtt eljöttünk volt hiszti ezek miatt.
Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok, nőknek sok locsolót!
1. Az oktatási rendszeré, mert
- egy nyelvet heti min. 4 alkalommal kellene tanítani (tehát heti 2 óra nem jó semmire, csak időpocsékolás)
- ameddig az emberek nagy része egy nyelvet sem képes megtanulni, nem kellene két nyelv a gimnáziumban sem, csak nyelvtagozaton (de azt az egy nyelvet a többségnek rendesen meg kellene tanítani)
- a pedagógus "életpályamodell" egy vicc, nem csoda, hogy már csak azok mennek el tanárnak, akik mindenre alkalmatlanok, és sehová nem veszik fel őket (meg akik nagyon lelkesek:))
2. Az iskoláé, mert nem kellene alkalmatlanokat foglalkoztatni, és nem kellene havonta váltogatni őket
3. A szülőké, mert a többségüket nem érdekli az egész, otthon nem járnak elől jó példával, és nem tanítják meg a gyereknek, hogy nyelveket tanulni fontos
4. A gyerekeké, mert legtöbbjük már attól is felháborodik, ha 10 szót meg kell tanulni:(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!