Mekkora a lemaradásom van informatika téren gimnázium végén egy olyan embertől, aki infós suliba járt?
A középiskolák 80%-ban az informatika óra az office használatáról szól.
Maradék 20%-ban tanulnak programozni(15%), weblapkészítést(html)(5%).
Az egyetemen pedig egyáltalán nem kérik az office-t, a programozás lesz a fontos.
Mérnökinformatikára meg nem előzetes tudás kell infóból, hanem betonstabil matek tudás elsősorban. Illetve légy nyitott a programozásra.(Annak a logikáját érteni..).
Szóval elég egy nagyon jó matek tudás, fizika sem rossz ha megy, illetve szabadidődben próbálj meg programozgatni.(Ajánlatos azon a nyelven, amit majd oktatni fognak a kiválasztott egyetemen..)
Informatika terén igazából annyi a "lemaradásod", hogy aki informatika tagozatra jár, valószínűleg tanul programozni (még ha ilyen nagyon alap szinten is Pascal-ban). És abból már le tudja szűrni az illető, hogy őt ez mennyire érdekli vagy mennyire nem. (tehát maga az a tudás nem behozhatatlan lemaradás)
Egyetértek az előttem szólókkal, a matek adja a nehézségét, viszont ha az egyetemen derülne ki, hogy hidegen hagy a programozás hosszú távon, akkor még a matek se fog segíteni. És itt kiemelném, hogy hosszú távról van szó, emelt érettségire pár hónap alatt fel lehet készülni, ráadásul az írásbelinek csak egy részén fogod használni. De az egyetem több év és utána jön még csak a java.
Szerintem a hozzászólók nagy része nem tudja, hogy mit tanul egy informatikai szakgimnazista, és miben különbözik a szakgimnázium egy gimnáziumtól. Marhára nem arról szól, hogy egy kicsit elprogramozgatnak Pascalban. De a végkövetkeztetés azért igaz, nem kell kétségbe esni. Igaza van annak a hozzászólónak, aki a matek fontosságát említi, abban jobb lehetsz. Másrészt a szakgimnazisták nagy része nem azért ment oda, mert akkora adu ász, sokan egyszerűen azért, mert nem vették fel gimibe őket. Az a kisebbség, aki tényleg keményen végigtanulja a középiskolát, és mindent tud abból a 4-5 fajta tárgyból. Ők rendesen tanulnak programozni, nyomják az SQL alapjait, értenek a hálózatokhoz, tudnak routert programozni, meg ilyenek. Te meg elmehetsz matekfaktra, és röhöghetsz rajtuk az egyetemen a matekórán.
Inkább azt mondanám, hogy kölcsönösen vannak lemaradásaitok egymáshoz képest, és az utolsó mondatodban van a kulcs: mindent lehet pótolni. Az egyetem elején érezni fogod a különbségeket, de az első év végére ezek el fognak tűnni. Meg mondom, amúgy sincsenek olyan sokan a jók közülük, hogy tőled elvegyék a lehetőségeket. Úgyhogy ezen ne aggódj.
#5 Azért a szakgimnázium elég gyerekcipőben jár, épphogy pár éve létezik maga a fogalom (és az is csak papíron, hiszen a legtöbb helyen az oktatókat nem készítették fel rá eléggé, ergo ahol eddig a tanár nem tudott naprakészen programozni, ott a szakgimnáziummá válás után se fog tudni).
Én sima informatika szakközépből mentem proginfó BSc-re, ugyanúgy tanultunk "rendesen" (még az egyetemi színvonal is a béke segge alatt van, szakgimnázium/középiskola/hívhatod ahogy akarod intézményben meg főleg) programozni, SQL-t írni stb. De a lényegen nem változtat.
Ha egy gimnáziumot és egy jó szakgimnáziumot hasonlítunk össze, akkor hatalmas a különbség. Nem behozhatatlan természetesen, de most mondok egy példát.
Jelenleg most vagyok elsős egy elég erős szakgimiben, heti 16 szakmai tárgyunk van, 4 programozás óra. Ebből heti 2 informatika óránk van, ahol csak ECDL-ezünk, ez nem lesz a későbbiekben csak szakköri szinten. Valamint jövőre bejön a hálózatismeret is például.
Ismerősömnek heti 2 infója van gimiben. Azért elég nagy a különbség.
De amint írtam, nem behozhatatlan, de sokkal előrébb járnak a szakgimisek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!