Ha Közép-kelet Európa legnagyobb húzó ágazata az informatika, Magyarországon miért nem oktatnak programozást szinte sehol?
Forciklust megtanulnak legprogramozni azok akik kiváltságos helyen tanulnak, s attól már elvannak ájulva, de a legtöbb helyen az Office ismerete az "informatika" amihez egy informatikusnak annyi köze van mint pl. egy titkárnőnek (ugyanannyira kell tudja mindkettő).
Nem lenne jobb ha kivennének reál tagozaton pár töri órát, 1 magyar órát, pár tornaórát, s tanulnának valami hasznosat is?
Néhány ismerősömmel úgy fogalmaztunk hogy az említett informatika, az angol tudás és más használható tudás tiltott tudomány. Nem tanítják jól, hátha a jó tudás birtokában kimegy külföldre. De azért sem hátha itthon keres vele jól.
Valahol a neten is fent van a hazai hegesztő képzés színvonalának leírása. Vagyis az is tiltott tudás, ezért a tanfolyamon nem is láttak hegesztő berendezést, nem hogy gyakorlatban hegesztettek volna. Így marad itthon a polgár, persze futószalag mellett összeszerelő munkásként.
A programozással is hasonló a helyzet. Valószínű ezért is van a felsőoktatási intézményekben is számos semmire sem használható szak. Amivel nem megy külföldre, és persze itthon sem fog vele elhelyezkedni.
Valaki találóan úgy fogalmazott hogy az elsivatagosodás megfelelője az elproletárosodás. Vagyis az elproletárosodás a társadalom végzetét okozza. Mert ha az oktatási intézményekben nem tanulhatják meg az emberek hogyan kell programozni, hegeszteni, növényt termelni és állatot tenyészteni (ki mit szeretne), akkor külföldi multik és hazai milliárdosok összeszerelő üzemeiben kötnek ki vagy külföldre mennek.
Az ország elproletárosodása nem csak mai jelenség. Utoljára a Rákosi rendszerben volt ilyen, amikor erőszakkal csináltak mindenkiből nincstelen munkást. Aztán ahogy a Legényanya c. komédiában is történt, hogy a rátóti kocsmát túltóták, vagyis annyira proli lett mindenki hogy nem volt aki tévét javítson, csempét rakjon, hajat vágjon, stb. Ezért az elvtársak gondútak egy nagyot, újra engedélyezték a háztájit és más maszekizmust. Ez bejött, ez volt az ország egyik virágkora, a 70-es évek.
Az Office (liber, open, microsoft) stb.. NEM reál tantárgy, nem programozás és aki azt tanulja nem informatikusnak tanul. Aki ma nem tudja ezeket kezelni, az olyan mint 100 éve az analfabéta. Persze vannak fokozatai, ha eligazodik az interneten akkor már csak fél analfabéta.
Ami pl. középszintű érettségire vagy ECDL diplomához kell az számítógépes ismeretek és irodai programok kezelése. De te nem fejleszted a számítógépet, csak használod. Attól hogy C-vitamint szedek nem leszek gyógyszerész, vagy attól hogy házban lakok attól sem leszek építő(ész) mérnök.
És ahogy mondtad, 80%-át otthon kell megtanuld (ahogy minden másnak is), de a 20%-ot, az alapokat megkell tanítani, hogy ne érezd idegennek magadtól az egészet, legyen mire "építkezni", legyenek meg az alapok, vagy nem tudom milyen közhelyeket tudnék még írni :D. Mérnökin világszinten nem tudom van-e olyan terület ahol semmi programozást nem tanulnak, de elég nyílánvalóvá kezd válni hogy épp annyira alap ismeret a programozás műszaki pályán mint a matek, vagy a fizika.
Mert az emberek 90%-a nem alkalmas arra, hogy programozó legyen. Nézz körbe egy általános osztályban, hogy hányan utálják a matekot. Hát a programozás sokban hasonlít a matekhoz.
Hiába, amíg a többség nem alkalmas a reál tárgyak elsajátítására, addig nem lesz változás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!