Csak én érzem azt hogy a testnevelés osztályozása hülyeség?
Bővebben kifejtve az elméletem:
Természetesen nem mondom hogy ne osztályozzák de ne úgy hogy mindenkihez egyforma követelmény van.
Egy mondatban: A TESI OSZTÁLYOZÁSA ÉRTELMETLEN MERT KÜLÖNBÖZŐ KÉPESSÉGŰ GYEREKEKHEZ EGYFORMA KÖVETELMÉNYT ÁLLÍTANAK.Egyébként ez onnan jutott eszembe hogy tegnap magasugrást osztályoztak és van egy lány aki szegény 130 cm és csak akkor kaptunk ötöst ha megugorjuk az 1 métert..... és ő meg egyest kapott mert hogy megpróbálta elmagyarázni a tanárnak hogy akkor ő is ugorjon 150 centit és ha megugorja akkor beszélhetnek erről.(nyilván nem ilyen hangnemben)
De ez miért is van így?
Aki tudna nekem segíteni annak megköszönném!
Ilyen módon semmiből nem kéne osztályozni, mert mindenki más szinten van pl matekból. Vannak olyanok, akik nem tudnak magolni, akkor már a törit se kéne osztályozni? Mindenki más szinten van és ehhez képest kell a gyengébbeknek felzárkozni egy bizonyos követelményig.
Megj.: Gyakorlás kérdése, én megtudtam ugrani a saját magasságom (160) általánosban és hát én se vagyok colos. Ott a gyakorlatban van hiba valószínű, hogy a saját magassága (130) alatt nem tudja megugrani, és nem csak ollózva lehet átugrani.
Vagy nincs elég lendülete, lelassít ugrás előtt stb. Van elég hiba lehetőség, először ezt kéne megkeresni és utána a tanárt szapulni.
Nálunk elég erős a testnevelés, de soha nem ment vérre.
A létező összes labdajátékban nagyon béna vagyok, nem tudok magasat ugrani és én vagyok a legrosszabb futó, mégis színötös az átlagom.
A sport egy nagyon komplex dolog. Aki bajnoki szinten talajtornázik, ritmikus gimnasztikázik, teniszezik, annak nem biztos, hogy ugyanolyan jól megy pl. a futás vagy a labdázás.
Ezt a NetFitet sem értem. Csak arra jó, hogy lehúzzák a diákok önbizalmát, hogy egyetlenegy értékkel több a testzsírszázaléka, mint az "átlag". Többek között volt olyan osztálytársam, aki emiatt lett anorexiás...pontosabban most rólam is szó van.
Te vagy ez a lány gondolom.
Amit írtál az hülyeség. Nincsenek követelmények, legalábbis központi nincs. Ezt a tanár állítja be.
Tehát ha ő azt mondaná hogy csak az kap 5 öst aki 17 métert ugrik egy helyből akkor csak az kapott volna.
Rajz, tesi, ének ezek olyan tárgyak hogy a tanár úgy ad jegyet ahogy akar mert kb a kutya nem nézi, de ettől függetlenül pl tesiérettségin megvan adva egy szintidő amit teljesítened kell az adott eredményért ha 100 centi vagy vagy ha 200. Ennek pedig az az oka hogy mindenki egyenlő esélyei legyenek. Ne legyen az hogy Pistika mindenből nagyon jó ő 400 pontot kap, Karcsi meg fél lábú ezért ne kelljen neki futni, úszni, talajtornázni és megkapja a 400 pontot a tesi érettségin.
Ez nyilván erős példa, de érthető a lényeg.
6:
Nekem is volt anno ilyen tesitanárom. Az iskolakör futást például így osztályozta. Mivel én rendszeresen sportoltam egyesületnél, ezért nekem sokkal kevésbé volt hová fejlődnöm, mivel a teljesítményem kiélezett volt, és aktuális formától, felkészülési időszaktól függött. Első alkalommal aztán sikerült jobbat futnom a korábbi iskola rekordnál (egy osztálytársam megelőzött, így nem én döntöttem meg), második alkalommal még mindig jobbat futottam a régi rekordnál, de pár másodperccel rosszabbat az előző futásomnál erre kaptam egy egyest. Év végén még meg is akart buktani. Úgy, hogy amúgy heti 5-6 edzésen vettem részt a tesiórákon felül.
Ezért nem tartom jó módszernek ezt sem. Egy edzetlen gyerek nagyon könnyen óriáait tud javítani, egy edzettnek viszont minden pluszért nagyot kell küzdenie, mivel a fejlődés logaritmikus minden sportban.
#1 igen ezt én is így gondolom de mindegy...
#2 szerencsére a mi sulinkban mi voltunk az a szerencsés évfolyam akiket külön csoportokba szedtek! Matekból van 5 csop. meg tesiből 4 tehát mindenki a képességeinek megfelelő (bár ezt tesiből kétlem ugyanis alsóban végig színötös voltam mégis alap tesire kerültem... de nem bánom) És tudom miről beszélsz ugyanis én 152 cm vagyok és 160!-at ugrok. Tesi tanárunk se akarta elhinni hogy nem az ollózós módszerrel hanem a sima nekifutok szemből és bumm neki. De nálunk ha nem vagy kedvenc vagy valamiben nagy tehetségű( én pl. kedvenc vagyok/de rossz ezt mondani/ és ezért kaptam lehetőséget hogy másképpen ugorhassak)
#7 teljesen egyetértek veled nekem pl. bevágtak egy kettest mert nem megyek le a földig a fekvőtámasznál.....
#8 én ezt nem tudtam mert nekünk mindig azt mondják hogy erre lehet csak ötöst adni és amúgy meg NEM én vagyok ez a lány hanem az egyik jó barátnőm..
#9 igazad van így sokkal nehezebb javítani.
Köszi a kommenteket
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!